Gyurkity Péter
Adminisztrációs hiba a WoW-előfizetéseknél
A World of Warcraft-előfizetéseket kezelő cég adminisztrációs hibája kisebb pánikot okozott a játékosok körében, akik a hónap végi összegzésnél vették észre, hogy az átutalt összeg angliai hoteleknél kötött ki.
Az elmúlt napokban számos bejelentés érkezett a Blizzard európai részlegéhez, amelyben a játék előfizetői jelezték, hogy a hónap végi kimutatás szerint az átutalt havidíj nem a játékot kifejlesztő céghez, hanem az angliai Croydon Park Hotelhez, illetve a Swallow St. George Hotelhez került, ami arra enged következtetni, hogy illetéktelen személyek visszaéltek az előfizetők adataival. A nagyobb pánikot Gordon Chingara, a Croydon Park Hotel igazgatóhelyettese előzte meg, aki nyilatkozatban jelentette ki, hogy a hotel nem részesült ilyen összegekből, de amennyiben mégis sor kerülne ilyesmire, azonnal visszautalják azt a károsultaknak.
Chingara elmondta, hogy az elmúlt napokban számos aggódó előfizető kereste fel őket telefonon, sőt egyesek hitelkártyájuk letiltását is fontolóra vették, nehogy további összegek jussanak illetéktelen kezekbe. "Az emberek ilyenkor könnyen pánikba esnek. Sokan nem emlékeznek, hogy mire költöttek el kilenc fontot, és általában azt hiszik, hogy meglopták őket" - jelentette ki az igazgatóhelyettes.
Chingara nyilatkozatában az átutalásokat kezelő ír EuroConex hibáját emlegette, amely a két hotel, illetve a Blizzard Europe-ot érintő átutalásokat intézi. Elmondása szerint a cég biztosította őt, hogy adminisztrációs hibáról van szó, és a hibában érintett összegek kivétel nélkül megérkeztek rendeltetési helyükre. A számlázás során ugyanis véletlenül összecserélték a fejléceket, de a csúnya hibából kifolyólag senkit sem ért kár. Az igazgatóhelyettes hozzátette, hogy az EuroConex elnézést kért a bakiért, és ígéretet tettek arra nézve, hogy a jövőben nem fordul elő hasonló hiba.
A cég szóvivője azonban - csakúgy, mint a Blizzard, valamint anyavállalata, a Vivendi Universal - egyelőre nem nyilatkozott az ügyben.
Az elmúlt napokban számos bejelentés érkezett a Blizzard európai részlegéhez, amelyben a játék előfizetői jelezték, hogy a hónap végi kimutatás szerint az átutalt havidíj nem a játékot kifejlesztő céghez, hanem az angliai Croydon Park Hotelhez, illetve a Swallow St. George Hotelhez került, ami arra enged következtetni, hogy illetéktelen személyek visszaéltek az előfizetők adataival. A nagyobb pánikot Gordon Chingara, a Croydon Park Hotel igazgatóhelyettese előzte meg, aki nyilatkozatban jelentette ki, hogy a hotel nem részesült ilyen összegekből, de amennyiben mégis sor kerülne ilyesmire, azonnal visszautalják azt a károsultaknak.
Chingara elmondta, hogy az elmúlt napokban számos aggódó előfizető kereste fel őket telefonon, sőt egyesek hitelkártyájuk letiltását is fontolóra vették, nehogy további összegek jussanak illetéktelen kezekbe. "Az emberek ilyenkor könnyen pánikba esnek. Sokan nem emlékeznek, hogy mire költöttek el kilenc fontot, és általában azt hiszik, hogy meglopták őket" - jelentette ki az igazgatóhelyettes.
Chingara nyilatkozatában az átutalásokat kezelő ír EuroConex hibáját emlegette, amely a két hotel, illetve a Blizzard Europe-ot érintő átutalásokat intézi. Elmondása szerint a cég biztosította őt, hogy adminisztrációs hibáról van szó, és a hibában érintett összegek kivétel nélkül megérkeztek rendeltetési helyükre. A számlázás során ugyanis véletlenül összecserélték a fejléceket, de a csúnya hibából kifolyólag senkit sem ért kár. Az igazgatóhelyettes hozzátette, hogy az EuroConex elnézést kért a bakiért, és ígéretet tettek arra nézve, hogy a jövőben nem fordul elő hasonló hiba.
A cég szóvivője azonban - csakúgy, mint a Blizzard, valamint anyavállalata, a Vivendi Universal - egyelőre nem nyilatkozott az ügyben.