Berta Sándor
Lara Croft az amerikai elnökválasztási kampányban
Önálló zenei klipet készített az MTV amerikai televíziócsatorna és tizenkét játékfejlesztő azért, hogy az Egyesült Államokban novemberben megrendezendő elnökválasztáson való megjelenésre ösztönözze az amerikai fiatalokat.
A 2 perc 46 másodperces időtartamú zenei videóban, amelynek a mottója "Choose or lose" - többek között - Lara Croft próbálja rávenni a 18 és 24 év közötti korosztály tagjait arra, hogy novemberben járuljanak majd az urnák elé. A klipben közel ötven ismert videójáték-figura szerepel, köztük van például Spongebob és Psymon az SSX Tricky-ből, Lara Croft és Raiden a Mortal Kombatból. A műben a játékkarakterek hip-hop zenére táncolnak a Washington Square Parkról mintázott virtuális helyszínen.
Dave Sirulnick, az MTV hírrészlegének vezetője szerint a videó- és számítógépes játékok népszerűsége óriási az Egyesült Államokban. Ez nem csoda, hiszen ezek a játékok a fiatalok életének fontos részét képezik. A klip elkészítése ezért volt minden résztvevő számára logikus lépés. A videót az MTV, az MTV2, az mtvU, az MTV.com Spike TV és a The N csatornákon fogják vetíteni. A műben szerepelnek még Tony Hawk, az Igel Sonic, a "Leisure Siut Larry" figurái és a "The Sims" tagjai is. A mintegy ötven szereplő a klip végén közösen fakad dalra.
Mindez egyébként példátlan nem csak az Egyesült Államok, de a világ politikai életében is, hiszen a játékipar először fog egy politikai eseményt, jelen esetben az amerikai elnökválasztást népszerűsíteni. Az ESA, az amerikai Szórakoztatóipari Szoftverszövetség számára azonban a lépés természetes. Az ESA vezetője, Douglas Lowenstein úgy véli, a klip segítségével már minden generációhoz eljuthat az üzenet, miszerint fontos a részvétel az elnökválasztáson.
A projekt része az MTV kampánysorozatának, amelynek célja a mintegy 20 millió, 18 és 30 év közötti amerikai választópolgár mobilizálása a jeles eseményre. Mindez azért is fontos, mert 1971 óta - mikor döntés születet arról, hogy leszállítják 18 évre a szavazásra jogosultak életkorhatárát - egyre kevesebben mentek el voksolni. 1972-ben még a 18 és 30 év közöttiek 49,6 százaléka járult az urnákhoz, míg a legutóbbi választásoknál ezt a korosztályt már csupán 26,7 százalék képviselte.
Persze nem ez az első ilyen próbálkozás a fiatalok mobilizálására. A voksoláson való részvételre buzdított többek között az Ubi Soft által idén tavasszal kiadott The Political Machine nevű játék is, amelyben bárki menedzselheti George W. Busht, vagy kihívóját, John Kerryt, de a felhasználók saját jelölteket is indíthatnak. A republikánusok pedig piacra dobták az egykori Space Invaders játékon alapuló Tax Invaderst, amelyben George W. Bush jelenlegi amerikai elnök egyedül küzd a túl magas adókkal szemben.
A 2 perc 46 másodperces időtartamú zenei videóban, amelynek a mottója "Choose or lose" - többek között - Lara Croft próbálja rávenni a 18 és 24 év közötti korosztály tagjait arra, hogy novemberben járuljanak majd az urnák elé. A klipben közel ötven ismert videójáték-figura szerepel, köztük van például Spongebob és Psymon az SSX Tricky-ből, Lara Croft és Raiden a Mortal Kombatból. A műben a játékkarakterek hip-hop zenére táncolnak a Washington Square Parkról mintázott virtuális helyszínen.
Dave Sirulnick, az MTV hírrészlegének vezetője szerint a videó- és számítógépes játékok népszerűsége óriási az Egyesült Államokban. Ez nem csoda, hiszen ezek a játékok a fiatalok életének fontos részét képezik. A klip elkészítése ezért volt minden résztvevő számára logikus lépés. A videót az MTV, az MTV2, az mtvU, az MTV.com Spike TV és a The N csatornákon fogják vetíteni. A műben szerepelnek még Tony Hawk, az Igel Sonic, a "Leisure Siut Larry" figurái és a "The Sims" tagjai is. A mintegy ötven szereplő a klip végén közösen fakad dalra.
Mindez egyébként példátlan nem csak az Egyesült Államok, de a világ politikai életében is, hiszen a játékipar először fog egy politikai eseményt, jelen esetben az amerikai elnökválasztást népszerűsíteni. Az ESA, az amerikai Szórakoztatóipari Szoftverszövetség számára azonban a lépés természetes. Az ESA vezetője, Douglas Lowenstein úgy véli, a klip segítségével már minden generációhoz eljuthat az üzenet, miszerint fontos a részvétel az elnökválasztáson.
A projekt része az MTV kampánysorozatának, amelynek célja a mintegy 20 millió, 18 és 30 év közötti amerikai választópolgár mobilizálása a jeles eseményre. Mindez azért is fontos, mert 1971 óta - mikor döntés születet arról, hogy leszállítják 18 évre a szavazásra jogosultak életkorhatárát - egyre kevesebben mentek el voksolni. 1972-ben még a 18 és 30 év közöttiek 49,6 százaléka járult az urnákhoz, míg a legutóbbi választásoknál ezt a korosztályt már csupán 26,7 százalék képviselte.
Persze nem ez az első ilyen próbálkozás a fiatalok mobilizálására. A voksoláson való részvételre buzdított többek között az Ubi Soft által idén tavasszal kiadott The Political Machine nevű játék is, amelyben bárki menedzselheti George W. Busht, vagy kihívóját, John Kerryt, de a felhasználók saját jelölteket is indíthatnak. A republikánusok pedig piacra dobták az egykori Space Invaders játékon alapuló Tax Invaderst, amelyben George W. Bush jelenlegi amerikai elnök egyedül küzd a túl magas adókkal szemben.