SG.hu

Bright Memory: Infinite

Kiadó: PLAYISM
Fejlesztő: FYQD-Studio
Honlap

Rendszerkövetelmények:
Minimum: 64 bites Windows 10, INTEL E3-1230v2 vagy AMD FX-8350, 8 GB memória, NVIDIA GTX960, 13 GB szabad hely
Ajánlott: 64 bites Windows 10, INTEL i7-4790K vagy erősebb, AMD FX-9590 vagy erősebb, 16 GB RAM vagy több, NVIDIA GTX1060 vagy erősebb, 13 GB szabad hely
Ray tracing használata esetén a normál beállításhoz NVIDIA RTX 3060, míg a magas beállítás mellé NVIDIA RTX 3080 ajánlott.
Hasonló játékok: DOOM Eternal, Painkiller, Ion Fury
Kategória: FPS, akció, indie, női főhős

A Bright Memory egy egyszemélyes stúdióként kezdte meg útját. Lényegében egy Early Access demó volt amit a játék szolgáltatott, és már akkor tervben volt, hogy készül egy teljes méretű játék, amelyet a bemutató változat bevételéből készítenek majd. Kifejezetten lenyűgöző grafikája volt annak a verziónak, de azért érezhetően csiszolásra volt még szüksége.

A Bright Memory: Infinite ezt a célt szolgálja. Ez lett a befejezett termék, amelyet mindenki, aki a korai változatban támogatta a stúdiót, ingyenesen megkapott. Ugyan a kezdetek óta kicsit megnőtt a stúdió mérete, de még mindig csak egy maréknyi ember készítette a folytatást. Az Nvidia is megtámogatta a folytatás minőségét több grafikai lehetőséggel. Már az eredetibe is bekerültek ezek, egyféle tech demót létrehozva belőle, de a végleges változatban tovább csiszolták az ilyen elemeket.

A játék története némileg azt az érzést kelti, mintha csak utólag felvetett ötlet lenne. Személy szerint az előzményt és ezt végigjátszva nem igazán állt össze egy koherens sztori. A prológusjátékban annyit tudtunk meg, hogy valamiféle katonai egység tagja vagyunk, mindenféle high-tech ruhákba öltözött katonákkal és csontvázkatonákkal. Kiderül még, hogy főhősünk neve Sheila, aki a „Supernatural Science Research Organization” tagjaként dolgozik. A kb. 30-40 percig tartó kampány alatt ennyit tudunk meg.

Klikk ide! Klikk ide!

Klikk ide! Klikk ide!

Az Infinite pedig már arra épít, hogy mindezt ismerjük. Első jelenetünkben újévkor hívást kap főhősünk a már említett szervezettől, és azonnal öltözik, és indul megnézni, mi is történik pontosan. Utazásunk közben látunk egy nagy fekete lyukat az égen, ami szippantja magába a dolgokat. Rövidesen kiderül, hogy ez a jelenség valamivel több ennél, mégpedig valamilyen dimenziókapu is egyben. Ezáltal valamilyen módon ide-oda ugrálunk egy ősi kínai terület és a jelen idő között. Ez azzal jár, hogy az egyik pillanatban teljesen űrruhába öltözött emberekre lövöldözünk, a másikban pedig valamilyen középkori páncélba öltözött emberek támadnak ránk. A célunk az lesz, hogy utánajárjunk, mi okozza ezt a környezeti anomáliát, és lehetőség szerint bezárjuk ezt a fekete lyukat vagy portált.

Igazából a sztori az csak úgy megtörténik körülöttünk. Haladunk egy lineáris útvonalon előre, és a játék harcról harcra bedob egy csatát vagy átvezető videót, amiből nem sok minden derül ki. Viszont ezt ellensúlyozza, hogy a játékmenet maga nagyon sokat fejlődött az elődhöz képest. A vízzel elárasztott kínai falvakon végighaladva folyamatosan vesszük fel a jobbnál jobb fegyvereket. Ráadásul az igazi „boomer shootereket” idézve még alternatív lövési lehetőség is található rajtuk. A fegyverek kezelésére nem lehet panasz, erősek és jól célozhatók. Ha folyamatosan lövöldözünk velük, akkor sincs hatalmas visszarúgásuk, így megállás nélkül irthatjuk az ellenfeleket.

Klikk ide! Klikk ide!

Klikk ide! Klikk ide!

A fegyvereken kívül főhősünknek még két másik eszköz is van a tarsolyában. Az egyik egy Metal Gear Rising: Revengeance-et idéző kard, amivel darabokra vághatjuk az ellenfeleinket. Ha sikerül kiütnünk az ellenfelünket, akkor nagyon gyors gombnyomkodással gyorsan felapríthatjuk őket a földön vagy a levegőben. Ezenfelül védekezés céljából is egy nagyon hasznos felszerelésünk. Ha magunk előtt tartjuk, akkor addig, ameddig el nem fogy a hozzá tartozó energia, leblokkolhatunk lövéseket. Dark Souls-féle precízióval blokkolva az ütést pedig egy erős ellentámadást indíthatunk, amely megtöri ellenfelünk védelmét, kicsit megakasztja a mozgását, és ha például egy íjász lő ránk, akkor vissza is veri a lövedéket a támadóra.

Másik fontos felszerelésünk a robotkezünkben (Exo Arm) lévő különböző képességek használata. Ezek különféle célt szolgálnak. Egyik nagyon jól alkalmazható funkciója odarántja hozzánk az ellenfelet, akit becélzunk vele. Kombinálható az EMP képességgel, ami azt eredményezi, hogy az odarántott ellenségen belassul az idő, és lebeg előttünk a levegőben. Ezt kardunkkal kihasználva hatalmas sebzést eredményez. Ennek a három eszköznek a kombinálásával nagyon pörgős és igazán szórakoztató harcokban lehet részünk.

Klikk ide!

Klikk ide! Klikk ide!

A játék során gyűjtögethetünk relikviákat is, amelyek igazából képességpontok lesznek. Ezek segítségével tudunk új lehetőségeket feloldani, és erősíteni őket. Külön fejlesztések állnak rendelkezésre a robotkarunk, fegyvereink és kardunk számára. Ráadásul mindegyik fejlesztésnek több szintje van, amelybe beledobálhatjuk a pontjainkat. Ezek a relikviák színükből adódóan elég jól beleolvadnak a környezetbe, így nem mindig lesz triviális megtalálni őket. Lehet, hogy néhány mellett csak szimplán elszaladunk. Ha rám hallgattok, akkor a kardot részesítitek előnyben. Számomra az volt, ami a legjobb szórakozást nyújtotta és működésében a leghasznosabbnak bizonyult.

Maguk az ellenfelek nem annyira sokfélék. Két nagy csoport van belőlük: jelenkori és múltbéli lények. Ezt ellensúlyozza az, hogy a viszonylag rövid kampány ideje alatt azért folyamatosan apró változtatásokat vagy ellenségtípusokat dob elénk a játék, így valamilyen szinten mindig látunk újat. A bossfightok annyira túlságosan nagy mechanikát szintén nem adnak a játékhoz. Pár gyorsan kiismerhető képességgel rendelkeznek, ezt leszámítva csak zabálják a lövedéket.

Klikk ide! Klikk ide!

Klikk ide! Klikk ide!

Grafika: Grafika terén az Unreal motor adta szinte összes lehetőséget megpróbálja kihasználni a játék. A folyamatos vihar okozta eső és a fák dinamikus mozgása a szélben kellemes látványt nyújt a szemnek. Az ellenfelek és a karakterünk modellje szintén részletesen kidolgozott (amiben az ellenfelek változatainak száma azért közrejátszhatott). Amennyiben RTX kártyával rendelkezünk, akkor sugárkövetés is bekapcsolható, ami ugyan nagyon látványos effekt, de jelentős erőforrást igényel felsőkategóriásnak számító gépeken is. DLSS-el (Deep Learning Super Sampling) kombinálva viszont megtartható a magas FPS-szám.

Kezelőfelület, irányíthatóság: Nagy szerencsére elengedték azt az ugyan stílusosan kinéző, de borzalmasan kezelhető menürendszert, ami az alapjátékban volt. A képernyő sincs teledobálva felesleges információkkal. Bal alul láthatjuk a két mérőt, amit figyelnünk kell. Ez az élet- és az energiacsík. Kicsit feljebb láthatjuk a képességeinket és a hozzájuk tartozó gombokat, így a pörgős csata közepén is rögtön tudjuk majd, melyik gyorsgombra van szükségünk. A fegyverünk lőszermennyiségét egy kicsi lebegő menüben láthatjuk a fegyverünk felé kivetítve Ezen a téren is az elődhöz igazodik a megoldás: a kevesebb néha több.

Játszhatóság: A játék kampánya nagyon rövid. A játékos stílusától függően úgy 2 óra alatt végig lehet vinni a sztorit. Mire beindulna rendesen, már azon kapjuk magunkat, hogy vége is van. Viszont folyamatosan apróbb változtatásokkal szembesülhetünk a pályák között. Van, amikor platformokon kell ugrálni, máskor pedig egy húsbárddal a kezünkben kell lopakodni egy vízzel elárasztott területen. Még autót is vezethetünk, bár ezt nem sorolnám a játék erősségei közé. Remélem, a későbbiekben valamilyen DLC vagy frissítés keretében lezárást kap a történet, mert amit elkezd felvezetni, az elég ötletes.

Intelligencia, nehézség: Az AI nem állít túl nagy stratégiai feladat elé minket, de erejében elég nagy kihívást ad a nagyobb nehézségi fokozatokon. Még a bossharcok sem okoznak különösebb fejtörést, inkább csak megnövelt életcsíkokat. Az egyik videóval is rendelkező harc során az első ütésnél beakadt az ellenség a falba, és lényegében megvárta, hogy megöljem. Azért a legmagasabb nehézségi fokozatok esetében bőven lesz részünk halálban, de nem az AI taktikus helyezkedése miatt. Azt kell mondanom, hogy a legjobban a közepes nehézség illik a játékhoz. Ott még van kihívás, de a sztori szempontjából is az adja át legjobban a karakterünk erejét. A falon futás és platformerrészek azért igényelnek némi gyors reakciót. Nagyon egyszerű elrontani egy falról indított duplaugrást. Valamivel hosszabb időt hagyhattak volna a nem annyira gyakorlott játékosok számára.

Hangok, zene: A hangeffektek egy ilyen kis stúdióhoz képest meglepően jól sikerültek. A szinkronmunka néha azért megnevettet (de nem a poénok miatt). Például rögtön a legelején a vadászrepülőnk lezuhan, és közöljük az igazgatóval, hogy amúgy egy fekete lyuk beszívja a világot, és még csak meg sem lepődik rajta. A bossnak elég animés-kiabálós szinkronja van, de jelen esetben ez beleillik a környezetbe. A zene annyira jól kiséri az eseményeket, hogy néha észre se lehet venni, hogy szól. Viszont az feltűnne, ha nem lenne ott.

Összegzés: Habár vannak gyenge pontjai a játéknak, mindenképp elismerésre méltó az, amit kezdetben szólóban, később egy parányi csapattal az asztalra le tudott tenni a stúdió. Nagyon jó alapot teremtettek egy későbbi komolyabb, „teljes” játéknak. A harc pörgős és kellemes élményt nyújt. Ha nagyon közhelyes szeretnék lenni, akár azt is mondhatnám, hogy egy Devil May Cry-játék FPS-köntösbe bújtatva. Egy hosszabbra tervezett kampány nagyon sokat hozzá tudna tenni az élményhez, de tekintve az árát és a stúdió méretét, így is messze túlszárnyalták az elvárásokat. Látványban és harcrendszerben szerintem simán veri több AAA-játék minőségét. Ez a cím is csatlakozik ahhoz az egyre bővülő listához, amiért érdemes odafigyelni a közeljövőben a kínai fejlesztők által készített játékokra.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Csucse #2
    Csontvázkatonákkal és középkori lovagpáncélos ellenséggel? Értelmes sztori?Hahaha...XD
  • janos666 #1
    A screenshot-ok tetszenek, de ha nincs értelmes story-j, akkor nem érdekel (főleg, ha a story egy része ki is van hagyva, és a BETA-val kéne kezdeni). :(
    Utoljára szerkesztette: janos666, 2022.01.25. 00:53:10