SG.hu

Severed Steel

Kiadó: Digerati
Fejlesztő: Greylock Studio
Honlap

Rendszerkövetelmények:
Minimum: Windows 10, Dual Core processzor, 8 GB RAM, NVIDIA 750 vagy erősebb videókártya
Ajánlott: Windows 10, Dual Core processzor, 8 GB RAM, NVIDIA 1050 vagy erősebb videókártya
Hasonló játékok: F.E.A.R., ULTRAKILL, SUPERHOT, Project Downfall
Kategória: FPS, akció

Ha az első F.E.A.R. óta egy jól összerakott időlassításos játékra vártál, akkor ne keress tovább. A Severed Steel pontosan ezt az élményt nyújtja, voxelalapú rombolással megfűszerezve. Ugyan a F.E.A.R.-rel szemben itt a sztori nem túl hosszú, szinte csak pár pálya egymás után, amelyek egy minimális narratívát jelentenek az ellenségtípusokhoz, de azt hiszem, nem is ez a hangsúlyos a játékban.

Elsőként kiemelném a scripteletlen AI-t. Nem fogunk egy pályát két egyforma módon újra teljesíteni, mert az NPC-k „maguktól” cselekednek. Alkalmazkodnak a csata épp aktuális állásához. Észrevehetően próbálnak csapatként mozogni, és megpróbálnak bekeríteni, vagy legalábbis több irányból megtámadni bennünket. Természetesen az időlassítást ők sem tudják kivédeni, de például, ha elkezdünk lőni rájuk, akkor láthatóan pozícionálódnak egy fedezék felé és szétszóródnak. Amihez szintén elég jól tudnak alkalmazkodni, az a már említett rombolás. Ha például lövünk egy nagyobb rést a falba vagy a felettünk lévő szintbe, akkor könnyedén be tudnak célozni minket azokon keresztül, és be tudják építeni a stratégiájukba azokat.

Klikk ide! Klikk ide!

Klikk ide! Klikk ide!

A rombolás különösen akkor lesz igazán szórakoztató, mikor a sztori során főhősünk bal kezére felcsatol egy ágyút, amelyet feltöltve méretes lyukakat tud lőni bármilyen felületre. Így fegyvertárunk kettéosztódik. Bal kezünket ugyebár lefoglalja az ágyú, jobb kezünkbe pedig akármilyen ellenségtől felvett fegyvert tehetünk. A rendelkezésre álló lőszer kijelzését kreatívan egy világító fénycsík jelzi. Minden fegyver oldalán van egy színes sáv, amely a tár végéhez érve megváltoztatja a színét, és villog is. Ha elfogyott a lőszerünk, akkor egyszerűen csak hozzávághatjuk azt az ellenfélhez, és jöhet is a következő.

Klikk ide! Klikk ide!

Klikk ide! Klikk ide!

A sztori szerintem szórakoztatóbb volt az ingyenes DLC formájában elérhető Art Bookban olvasva, de a főbb hangsúly inkább a Firefight módon van. Ez egy arcade stílusú játékmód, ahol beépítetten 30 különböző pálya közül választhatunk. Leaderboardok segítségével összemérhetjük tudásunkat más játékosokkal. Ha pedig kezdene ellaposodni a hangulat, akkor 20 feloldható mutator is rendelkezésünkre áll, hogy valamilyen csavart vigyünk a harcokba. Ezenfelül különböző challenge-ek is várnak ránk, amelyek plusz célként szolgálnak a térképeken.

Klikk ide! Klikk ide!

Klikk ide! Klikk ide!

Ami még tovább növeli majd a játékóráink számát, az a játékban elérhető pályaszerkesztő. Jelenleg még csak bétaállapotú a funkció, de már most elég nagy potenciál van benne. Meglehetősen könnyen használható. Az elkészült pályákat a Steam Workshopban megoszthatjuk, vagy letölthetjük másokét. Néhány kreatívabb játékos már töltött fel pályákat, mint például klasszikus Counter Strike de_dust 2 újraalkotását.

Klikk ide! Klikk ide!

Klikk ide! Klikk ide!

Grafika: A játék annak ellenére, hogy elég minimális részletekkel bír, nagyon szépen tud kinézni. A voxelalapú rombolás az időlassítás közben látványos jeleneteket tud produkálni. Azt hiszem, hogy slow motion nekifutásból beugrani egy ablakon megunhatatlan feature. Ha ez önmagában nem lenne elég, akkor RTX-támogatás is található a játékban. Ehhez indításkor ki kell választanunk, hogy a támogatással rendelkező változattal szeretnénk játszani. Akármennyire is káosz az, amit magunk előtt láthatunk egy csata folyamán, mégis mindig jól kivehető, hogy mi ellenfél, és mi halott vagy tereptárgy. Ezt nagyon ügyesen megoldották a fejlesztők, és a sok csillogó-villogó effekt közepén állva sem veszítjük el a térbeli tájékozódásunk képességét.

Kezelőfelület, irányíthatóság: A játékban szinte állandóan rohanni fogunk (legalábbis, ha magas pontszámokat akarunk elérni). Futunk, csúszunk, falon futunk, esünk, de mégis azt érezzük, hogy teljes kontroll alatt tartjuk a mozgásunk irányát. Ritka ez manapság, de üdvözölt tulajdonság. Annyira precízen tudunk mozogni, hogy például akár időlassítás nélkül is simán ki tudjuk kerülgetni a felénk lőtt rakétákat. A különböző mozgásformákat kombinálni is lehet. Például egy sprintből bevetődhetünk egy ablakon, ahol guggolva csúszunk tovább, majd onnan elrugaszkodva nekiugrunk a falnak, ahol elkezdünk futni. Ráadásul ezek az átmenetek abszolút akadásmentesek.

Játszhatóság: Ahogy említettem, a kampány módban található sztori rövid, de az intelligens AI és a Workshopból később beszerezhető vagy magunk által előállítható pályák rengeteg játékórát jelenthetnek. Ha valaki nem tud angolul, akkor neki nagy segítséget nyújthat az is, hogy teljes magyar feliratozás található az alkotásban. Ez minden kezelőfelületi feliratra vonatkozik, még a pályaszerkesztőre is. A játékban teljes kontrolleres támogatás érhető el, de én inkább az egér + billentyűzet kombinációját javasolnám.

Intelligencia, nehézség: Az AI nagyon ügyesen alkalmazkodik a pályákhoz, így még alacsonyabb nehézségi fokozaton is meg tud bennünket izzasztani. Nem csak a mi általunk keltett környezeti változásokra reagálnak folyamatosan, de aktívan próbálnak meg ők is hasonlókat előidézni. Például a lángszórós felgyújt területeket, miközben a többiek megpróbálnak a másik irányból a tűz felé terelni minket. De gond nélkül ugrálnak be ablakon is, főleg a jetpackes ellenfelek. A pajzsokkal rendelkező NPC-k is szórakoztató csavart tudnak hozni a játékba. Láthatóan a többi NPC elé pozícionálnak, hogy felfogják a lövéseinket helyettük. Őket mindig egy kis trükkös mozgással fogjuk tudni kicselezni, vagy egy elég erős robbanással. Több nehézségi fokozat közül is választhatunk, hogy igazán a képességeinknek megfelelő játékélményben lehessen részünk. Egyedül annyi hátrányban leszünk, hogy ha a könnyebb fokozatot választjuk, kevesebb lesz a szorzó a pálya végén.

Hangok, zene: A zene önmagában is jól hallgatható, de a pörgős harcok ritmusához is illeszkedik. Időlassítás közben néha nagyon hangosan bedurrannak effektek, amire nem jöttem rá, mitől jön elő. Némelyik fegyvernek meglepően halk hangja van, de a többinek hallható ereje van. Jó érzést kelt, amikor a combo hangeffektjeivel egybecseng egy fejlövés.

Összegzés: Mindent egybevéve elmondható, hogy a Severed Steel egy hangulatos és pörgős FPS-játék. Precíz mozgatásának köszönhetően egészen John Wicknek érezhetjük magunkat, miközben végigdarálunk egy-egy termet. Egy komolyabb történetet vártam, de a Firefight mód valamilyen szinten kárpótol érte. Kíváncsi leszek, milyen kreatív pályaötleteik lesznek majd a játékosoknak, amelyeket majd a Workshopban meg is osztanak. Remélem, a készítők is dobnak még a játékba pár mutatort, mert az még több játékórát eredményezne. A nyújtott tartalomhoz viszonyítva a játék ára is reális.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!