Ötvös Tibor
Remek időtöltés a StarCraft 2: Whispers of Oblivion
Megjelent a StarCraft 2: Legacy of the Void prológusa, a Whispers of Oblivion, mely remek felvezetést kínál az érkező lezáráshoz.
A StarCraft második része nem egyben jelent meg és hosszú évek után hamarosan végre kerek lesz a történet és maga a játék is. Azonban még a Legacy of the Void előtt szinte a semmiből érkezett meg a Whispers of Oblivion címet kapott csomag, mely felvezeti a majdani lezárást a maga három küldetésével.
Aki szétnyüstölte a második fejezetet és megszokta a Zergekkel a játékot, annak szinte újra kell tanulni a játékmenetet. A Protoss ugyanis teljesen más. Nem teremnek - kis túlzással - minden bokorban az egységek, nem lehet csak úgy pótolni őket és a páncél alatt elég érzékenyek és sebezhetőek.
A sztori hőse Zeratul, az eretnek, akivel egy galaktikus katasztrófát kell megakadályozni, mielőtt az bekövetkezne. A játékmenet alapjai maradtak ugyanazok, melyeket eddig már megszokhattunk, de a prológus nyújt annyi egyediséget és izgalmat, hogy jól szórakozzunk.
Az első küldetésben például egy aszteroidán található börtönből kell kiszabadítani Protoss társainkat és közben persze figyelni kell a Zergekre és Terran csapatokra is. A két "ellenséges faj" a megszokott megoldásokat alkalmazza. A Terranok megvárják, míg sebezhetőek leszünk és rögtön lecsapnak, a Zergek pedig létszámbeli fölényükkel próbálják elfoglalni a területünket.
A másodikban a leleményességünkre lesz a legnagyobb szükségünk és a Void Rays-re. A pályának helyet adó bolygón ugyanis csak a felszín alatt van Vespene gáz és így nagyon meg kell fontolni mit is csinálunk. Éppen ezért érdemes az energiánkat a Void Rays-re összpontosítani, ami rendkívül hatékony lehet eme területen.
Végül pedig egy amolyan kifacsart Diablo-t kapunk a végén, melyben egy ősi épületen kell átjutni csapatunkkal, ami egyszer csak úgy dönt, hogy összedől. Ráadásul folyamatosan támadnak meg minket az ellenfelek, így csak annyi időnk lesz, hogy beizzítsunk egy speciális támadást vagy átgondoljuk egy percre, merre haladjunk tovább. Illetve bizonyos helyeken szerezhetünk új egységeket is, ennek ellenére nagyon oda kell figyelni az embereink épségére.
A StarCraft 2: Whispers of Oblivion pazar felvezetés és bár a három küldetés elég hamar letudható, de legalább ráhangolódhatunk a Protoss egységekre és a stílusukra.
A StarCraft második része nem egyben jelent meg és hosszú évek után hamarosan végre kerek lesz a történet és maga a játék is. Azonban még a Legacy of the Void előtt szinte a semmiből érkezett meg a Whispers of Oblivion címet kapott csomag, mely felvezeti a majdani lezárást a maga három küldetésével.
Aki szétnyüstölte a második fejezetet és megszokta a Zergekkel a játékot, annak szinte újra kell tanulni a játékmenetet. A Protoss ugyanis teljesen más. Nem teremnek - kis túlzással - minden bokorban az egységek, nem lehet csak úgy pótolni őket és a páncél alatt elég érzékenyek és sebezhetőek.
A sztori hőse Zeratul, az eretnek, akivel egy galaktikus katasztrófát kell megakadályozni, mielőtt az bekövetkezne. A játékmenet alapjai maradtak ugyanazok, melyeket eddig már megszokhattunk, de a prológus nyújt annyi egyediséget és izgalmat, hogy jól szórakozzunk.
Az első küldetésben például egy aszteroidán található börtönből kell kiszabadítani Protoss társainkat és közben persze figyelni kell a Zergekre és Terran csapatokra is. A két "ellenséges faj" a megszokott megoldásokat alkalmazza. A Terranok megvárják, míg sebezhetőek leszünk és rögtön lecsapnak, a Zergek pedig létszámbeli fölényükkel próbálják elfoglalni a területünket.
A másodikban a leleményességünkre lesz a legnagyobb szükségünk és a Void Rays-re. A pályának helyet adó bolygón ugyanis csak a felszín alatt van Vespene gáz és így nagyon meg kell fontolni mit is csinálunk. Éppen ezért érdemes az energiánkat a Void Rays-re összpontosítani, ami rendkívül hatékony lehet eme területen.
Végül pedig egy amolyan kifacsart Diablo-t kapunk a végén, melyben egy ősi épületen kell átjutni csapatunkkal, ami egyszer csak úgy dönt, hogy összedől. Ráadásul folyamatosan támadnak meg minket az ellenfelek, így csak annyi időnk lesz, hogy beizzítsunk egy speciális támadást vagy átgondoljuk egy percre, merre haladjunk tovább. Illetve bizonyos helyeken szerezhetünk új egységeket is, ennek ellenére nagyon oda kell figyelni az embereink épségére.
A StarCraft 2: Whispers of Oblivion pazar felvezetés és bár a három küldetés elég hamar letudható, de legalább ráhangolódhatunk a Protoss egységekre és a stílusukra.