Ötvös Tibor

Az év SG-s kedvencei

Szokásunkhoz híven idén év végén is megjelentetjük saját Az év legjobbja felsorolásunkat, de ezúttal más formában.

Az ilyen év végi összeállításokat megcsinálni többnyire nagyon nehéz, hiszen át kell gondolni, pontosan mikkel is játszott az ember és melyik az, mely a nagy felhajtás és hype után is képes volt megmaradni az emlékezetünkben. Idén azonban kicsit változtatunk az eddig megszokott megoldásokon és a tíz legjobb és legrosszabb felsorolása helyett inkább egyedi kategóriákban hirdetünk győztest - természetesen szubjektív véleményünk alapján.

Talán meglepő lehet, de az Electronic Arts és az EA Sports Madden NFL 15-ös kiadása lett számunkra az idei év legjobb sportjátéka. Az amerikai foci egyre nagyobb hazai térhódítása mellett azért is lehetett a győztes a sport idei kiadása, mert elég sok újítást tartalmazott az előző részhez képest (ez a Fifa-kapcsán nem mondható el) és nagyon jól és könnyen játszható.



A legjobb remake az Icewind Dale: Enhanced Edition lett a szemünkben. A Capcom idén rendesen belehúzott, hogy az összes Resident Evil részt feldolgozza ám számunkra sem a negyedik rész sem pedig a most megjelent első epizód HD-változata nem nyújtott akkora élményt, mint az Icewind Dale új változata. A legmeghatóbb játék díját pedig a Valiant Hearts: The Great War kapta, mely az átlagos emberek oldaláról mutatta be a háború borzalmait.

2014 legjobb folytatása számunkra a Wolfenstein: The New Order volt és ez az a mondat, amit év elején még nem hittük volna, hogy leírunk. Az első jelek ugyanis nem festettek túl jól, az előző rész is elég gyenge lett, ráadásul a mechanikus gépezetek is idegennek tűntek a Wolfenstein-világában. Ám tévedtünk és ezt örömmel láttuk be. A játék sztorija remek, a grafika impozáns és a hangulat is a legjobbak közé emelte a MachineGames alkotását.

A van még remény kategóriánkba olyan franchise-okat soroltunk, melyek már évek óta jelentkeznek újabb részekkel és a csökkenő minőség után most végre egy ígéretes rész jelent meg. Eme díj egyértelműen a Call of Duty: Advanced Warfare-t illeti meg. A Ghost után már nem volt túl sok remény a változásra, ám ha nem is túl komoly, de azért valamilyen irányváltás történt. Bár továbbra is rövid és talán túl "amerikai - hollywoodi", de ettől függetlenül egy profin összerakott, a futurisztikus irányba lépő epizóddal volt dolgunk.



A The Vanishing of Ethan Carter az év egyik legjobb sztorijával rendelkezett és bár nem volt hosszú vagy nehéz, mégis felüdülés volt nyomozni az eltűnt fiú után. Éppen ezért számunkra ez a fejlesztés lett 2014 legjobb nem folytatása/új IP-je. A legbetegebb alkotás - természetesen pozitív értelemben - a South Park: The Stick of Truth neve mellé kell, hogy kerüljön. A fejlesztők abszolút mértékben hűek maradtak a sorozat hangulatához és a rajongók elvárásainak maximálisan meg is feleltek. Várjuk a folytatást.

A Sztahanov-érdemrendet minden vita nélkül a Telltale Games érdemelte ki. Ha csak az idei évet nézzük, akkor négy évadot tettek le az asztalra. Év elején kapta meg a The Wolf Among Us a második epizódját és utána lefutott az egész szezon, majd "leadták" a The Walking Dead Season Two-t, pár hete pedig a Tales from the Borderlands és a Game of Thrones - A Telltale Game Series is kezdetét vette. Nem akarunk következtetéseket levonni, de talán ez a tempó a minőség rovására is megy, hiszen a The Walking Dead második évada már nem ért fel az első részhez, a Trónok harca játék pedig kissé unalmasan nyitott.



De természetesen nem csak pozitív díjakat kell kiosztani, így jöjjön pár negatív cím is. 2014 legnagyobb csalódása számunkra a Castlevania - Lords of Shadow 2, mely nem a legrosszabb alkotás volt idén, pusztán az elvárásainkhoz képest nyújtott nagyon keveset. Az első rész grandiózus mivolta és remek sztorija után a második fejezet kisebb arculcsapásként ért.

A méltatlanul elfeledett alkotás kategóriában a Murdered: Soul Suspect lett a győztes. A nyomozós kaland-akció remek hangulattal bírt és bár voltak rossz és kevéssé kidolgozott pontjai, de kellően izgalmas volt végig és az a kevés játékos, aki megvásárolta bizonyára bánja, hogy nem lesz folytatása. Az utolsó kategória pedig a sokat mondó ez minek kellett? nevet kapta és egyértelmű győztese a Rambo: The Video Game.

A program éppen azt képviseli a játékvilágban amit a Grindhouse próbált meg elérni a filmeknél. Egy olyan stílust/műfajt akart feltámasztani, melyeken már méltán lépett túl az idő. A Rambo: The Video Game maximum a játéktermekben állta volna meg a helyét... ott is csak jó 10 évvel ezelőtt. Csúnya, unalmas és ötlettelen játék lett, de reményeink szerint a bukása miatt a korábban beígért Terminator adaptáció nem készül el... vagy legalább nem ebben a formában.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • sárkánylovag #9
    Érdekes hogy csak az RPG-kről beszéltek.
    De ha már így van én is hozzászólok.
    Lehet sok RPG volt de mind csak elmegy szódával.
    A divinity csak 90 fokig kameraforgatása, A Grimlock megfejthetetlen angol nyelvű fejtörői
    vagy a várva várt Wasteland 2 amiben nem volt szerethető company és az elég lecsengő unity motorral készült. De mondhatnánk a Gothoc féle konzol portot is
    mind olyan 79-80 körül teljesít de az ember nem ezt várná.
    Azt várná hogy kijön egy Gothic vagy Morrowind vonalas játék 3D ben és tarol mély belső tartalommal. Ami nem fél végre megoldani a karakterek kamerakövetését.
    2015 van és még mindig olyan gagyi az RPG megjelenítése mint 10 éve a fővonal.
    Régen egy Wizardy8 ban 200-500 óra játékmenet volt ma ez 10.
    És igaza van a hozzászólónak ál RPG-k vannak rpg elemekkel tűzdelt akciók meg 2d
    Az 2d izometrikus ál 3d-vel se lenne baj ha nagyot szólna de abba se volt semmi jelentős. A shadowrun-osokbak most megrándult az ideg, de annak is csak a kiegje volt ütős de aki az eredetinél húzta a száját az már azt ne érte meg.
    Inkább az a trendi most hogy kiegyensúlyozatlan és nagyon nehezek a játékok megoldhatatlan fejtörőkkel vagy bizonyos kasztokkal HARD nehézségű.
    Amit aztán kis Magarországon 100-an se játszanak végig.
    Persze magyarul már ki sem adnak semmit. Nézd meg a Lengyeleket vagy a Cseheket...

  • Yagami #8
    Hol volt itt hiány RPG-kből idén? Wasteland 2, Divinity: Original Sin (ezek már többet érnek), Shadowrun Returns, Dark Souls 2 (szintén) Legend of Grimrock 2 (bár az sem az feltétlenül) és még biztos volt pár. A Dragon Age-nek az első rész hiányát kellett volna pótolnia, de nem tette meg most sem, és a sorozat ennyi is volt...Dragon Age-nek marad az: Origins.
  • Unknow #7
    Csodálkozok ,hogy a Divinity Original Sin kimaradt.
  • Evoluti0N #6
    Látod, ez jó kérdés.
  • Austin Bailey #5
    miért hagytátok ki a különböző fórumozók kedvenc játékait?? ;)
  • Evoluti0N #4
    Én is hiányolom a listáról.
  • Sir Cryalot #3
    "az év rpg-pótló-eye-candy-je, és látszat-free-roaming-je "
    Utoljára szerkesztette: Sir Cryalot, 2014.12.30. 22:57:59
  • MerlinW #2
    DA3 jó sztorival, unalmas játékmenet, rettentő gyenge harcrendszerrel? Nem tudom hova tenném. Hogy a top 10-be nem, az biztos.
  • paby88 #1
    és a dragon age 3?