Ötvös Tibor

Minden idők leg­jobb Gyűrűk ura al­ko­tá­sa lehet a Middle-earth: Shadow of Mordor

J.R.R. Tolkien megkerülhetetlen klasszikust alkotott az A hobbit könyvvel és A Gyűrűk Ura trilógiájával. Azonban a szélesebb közönséghez csupán Peter Jackson filmsorozata után ért el a mű.

A játékvilágban is ezután kezdtek el megszaporodni a különböző portok, melyek közül egyedül a PC-re megjelent The Lord of the Rings: Battle for Middle-earth okozott maradandó élményeket. A többi a szokásos akció-port volt, melyek a film cselekményeit vették alapul, a legutóbbi War in the North pedig épp azzal "bukott", hogy próbált elkanyarodni a fő vonaltól. Sajnos ezt elég rosszul tette, ám a Monolith által bejelentett Middle-earth: Shadow of Mordor javíthat a franchise megítélésén és a most látott 8 perces jelenet alapján még az év alkotása is lehet.

A sztori szerint A hobbit és A Gyűrűk Ura első része közötti időszakban járunk, mikor Sauront legyőzték Dol Goldurnál. Miután az Egy Gyűrű iránti keresése kudarcba fulladt, a vezért visszatér Mordor falai mögé és elkezdi összeszedni erejét. Talion kószaként tengeti életét a Fekete Kapunál, ám egy napon Sauron és csapata visszatérnek és elfoglalják területet, megölnek mindenkit aki ott él. Hősünk és családja is így jár, ám Talion valamilyen módon visszatér az életbe és csupán egy dolog hajtja: a bosszú. Ennyit ismerünk jelen pillanatban a sztoriból, ám a játékmenetből sokat leszűrhetünk a héten megjelent trailerből.

Az egész alkotás nem titkoltan az Assassin's Creed második részét tekinti etalonnak és a Ubisoft játékának számos elemét fel is használja. Így szinte minden helyre felmászhatunk, észrevétlenül kell mozognunk, csendben gyilkolni (vagy nem, de erről később) és különleges képességeinket megfelelő helyen és időben használni. A legfontosabb azonban a Nemesis rendszer, melynek lényege, hogy nem lehet csak úgy eszetlenül gyilkolni az orkokat és uruk-haiokat.


A Nemesis lényege, hogy az ellenfeleink nem azonos rangban élik életüket, vannak különböző beosztások. A szimpla katonák sem lebecsülendők, ám minden pályán érdemes megkeresni a helyi fővezért (Warchief vagy Captain), akit ha megölünk kevesebb gonddal kell szembenéznünk. Azonban ha egy ellenfélnél kudarcot vallunk (legyőz minket vagy elmenekül), akkor az nevet szerez magának, rangot lép és a nyomunkba ered immáron egy kisebb csapat élén.

Nem érdemes megölni minden ellenfelet, hiszen általuk hasznos információkhoz juthatunk illetve a megszállás képességünkkel beküldhetjük őket a társai közé és ott kémkedhetünk vagy kihasználhatjuk az orkok uruk-haiok közötti ellentétet. De akkor is baj lehet, ha egy olyan ellenfelet ölünk meg, akinek hiányát a többiek észreveszik és így bosszút esküsznek. Ha minden warchief-fel végeztünk az adott területen, akkor megjelenik az egyik Fekete Kapitány és újabb területek nyílnak meg előttünk.

A Middle-earth: Shadow of Mordor egy logikai elemekkel tűzdelt hack-and-slash, mely a legrégebb és talán legismertebb fantasy-franchise világába kalauzolja el a rajongókat. Azt már előre tudjuk, hogy Talion nem jár sikerrel, hiszen Sauron az első kötetben is él, ám a vezető fejlesztő, De Plater szerint hősünk nagyon fontos szerepet kap a franchiseban és hogy megértsük a teljes képet, érdemes lesz megnézni a harmadik A hobbit filmet. Annyit még hozzátett, hogy Dol Goldurból még valós formájában menekült el Sauron, 12 láb magasan, ám a filmben már csak egy szemként jelenik meg Baradur mezsgyéjén. Nos, ez Talion műve és a játékból tudhatjuk meg, miért nem mer kimozdulni többé a biztonságot nyújtó helyéről.

A Middle-earth: Shadow of Mordor elméletileg az év közepén jelenik meg.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Ender Wiggin #4
    maradjunk annyiban, hogy a külső nézetes akció LOTR játékok közül lehet a legjobb. a stratok között meg még mindig a BFME a király.
  • Kongy #3
    Reméljük nem cseszik el, és jó játék lesz.
  • Jagdgeschwader #2
    Mintha Ríviai Geralt és Ezio eltitkolt gyermekét látnám. De a nemezis rendszer jól néz ki!
  • Cickány90 #1
    Ezt már hallottam egy párszor a LOTR franchise keretein belül :/