Ötvös Tibor

Middle-Earth: Shadow of Mordor - Lord of the Hunt DLC

Újra kalandozhatunk Középföldén, ám ezúttal elsősorban nem orkokat kell gyilkolnunk, hanem Torvin oldalán vadászunk.

A Middle-Earth: Shadow of Mordor minden hibája ellenére az egyik legjobban sikerült Gyűrűk ura játék, melyben számos programból köszönnek vissza ismerős elemek. Az orkos Assassin's Creed-nek is becézett alkotás azonban kimondottan nagy siker lett, így természetesen érkeznek hozzá a különböző DLC-k. Most a Lord of the Hunt a soros, melyben ismét Torvin oldalán indulhatunk harcba... a szörnyek ellen.

De kezdjük az elején. Az új DLC valamilyen titokzatos oknál fogva a fő játék második zónájában játszódik és más helyre el sem juthatunk benne. Különösebb előzmény nélkül sétál hősünk Torvin oldalán, aki mintegy mellékesen megjegyzi, hogy egy újfajta Warchief érkezett Nurn-ba: képesek irányítani a szörnyeket. Közösen úgy döntenek, hogy mindenkinek jobb, ha megszabadulnak ettől az új fenyegetéstől.

A játék betöltése után számos kérdés merült fel bennem. Mennyi idő telt el a fő sztori óta? Mert feltehetően utána játszódik a DLC, hiszen hősünk szinte teljesen új emberré vált. Talion már szakállas és az arcán is látszik, hogy bizony idősebb, mint a fő kalandban volt. Őszintén megmondva olyan, mintha a fejlesztők teljesen újragondolták volna a DLC kedvéért a karakterét.



A második kérdés, hogy bár a második zónában barangolunk és minden hely ismerős lehet, de hova tűntek a korábban megismert szörnyek? Őket ugyanis nem találjuk, helyüket az új fajok vették át. Szóval aki korábban a Caragoron szeretett lovagolni, az ebben a zónában ezt nem teheti meg. Helyette kapunk két új szörnyeteget. A Caragath szinte egy az egyben olyan, mint a fő játék hátasa, de vele tudunk lopakodni és halk gyilkosságokat is végrehajtani.

A Wretched Graug pedig egy továbbfejlesztett Graug, mely az ütések helyett valamilyen méreg-szerű büfögéssel írtja az ellenfeleket. Ami fura, hogy a fejlesztők annyira nem foglalkoztak az új lények beillesztésével, hogy szimplán lecserélték a régieket rájuk. Ez talán csak akkor gond, mikor egy Warchief a már ismert Caragor kiáltással menekül... közben nem is azon érkezünk meg.

Ami még zavaró, hogy nem kapunk fejlődési lehetőségek. A Lord of the Hunt DLC-ben az összes (!!) Talent és a Skill-tree is le van zárva... cserébe viszont megkapjuk az összeset. Ez azoknak lehet gond, akik még nem vitték végig a fő játékot, hiszen így számos olyan lehetőség hull az ölükbe, melyeket meg kell tanulni használni. A Warchiefek elleni küzdelmek ismét nagyon kemények és jóval nehezebbek is, mint korábban voltak és minden egyes vezetőnek van egy gyenge pontja, melyet ha nem tudunk esélyünk sincs.

Összességében a játék a fenti kérdések és negatívumok ellenére is nagyon élvezetes, bár a tartalmat tekintve túl nagy extrát nem nyújt. Reményeink szerint a következő csomag jobb lesz és talán a második rész is már készülődik.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Ender Wiggin #3
    @totyota: a LOTR: Battle For Middle Earth az egyik legjobb stat, amit valaha készítettek. nem csak filmből, hanem úgy általában. ez már önmagában rádcáfol. :-D
  • Serutekin #2
    A játékokat a nagyközönségnek készítik nem NEKED :D Ez egy kritikusok és játékosok által is elismert játék :) Ha neked nem jön be akkor az a te nyomorod :)
  • SupraMKIII #1
    Mivel az alap játékot pár korlátozottan érdekes perc után a teljes unalomba fulladás okán hagytam abba, ez alapján ezt a DLC-t már ki sem érdemes próbálni...

    Nem tudom, munkálkodik valami erő, szövetség, vagy egy titkos főgyűrű annak érdekében, hogy még véletlenül se készülhessen egyetlen normális filmből értelmes játék adaptáció?!?!
    Utoljára szerkesztette: SupraMKIII, 2015.01.12. 09:01:18