Gyurkity Péter
Nem szorítják ki a telefonok a navigációs eszközöket
Bár az okostelefonok és a jövőben az okosórák is gyorsan terjednek majd, a különböző hordozható navigációs eszközök is megtartják piacukat, mi több, tovább növekedhetnek.
Az ABI Research által elkészített előrejelzésben arról olvashatunk, hogy a gyártók által már beharangozott új fejlesztések és termékek megjelenése sem veti majd vissza az úgynevezett személyes navigációs eszközök (personal navigation devices, PND) szegmensét, itt ugyanis további növekedés várható. Elemzői vélemények szerint a kerékpárokon, a sportolás és fitnesz tevékenységek alatt viselt, illetve az egészségügyben és más egyéb területeken alkalmazott eszközök piaca most kezd igazán érdekessé válni, ahogy az ebben érdekelt gyártók sorra megjelennek saját termékeikkel. Az átlagos eladási árak fokozatos csökkenése, valamint az okosórák előre jelzett gyors terjedése révén több potenciális növekedési útvonal lezárul a régebbi megoldások előtt, ezen pedig még nagyobbat lendít a HUD-eszközök (lásd Google Glass) felbukkanása.
Mindazonáltal a személyes navigációs megoldások az eddigi folyamatos csökkenés ellenére sem tűnnek majd el, hiszen éppen ezen új fejlesztések révén nyernek majd újabb esélyt az életben maradásra. Tavalyi 33,3 millió ilyen eszközt szállítottak le a szegmens vállalatai, ez szám pedig 2018-ra elérheti majd a 36,8 milliót, miközben az itt lebonyolított forgalom meghaladhatja a 7 milliárd dolláros szintet. A lakosság folyamatos elöregedése miatt egyre nagyobb szerep jut majd a testen viselhető érzékelőknek és a pontos adatokat kijelző eszközöknek, ám az új megoldások népszerűsége a kerékpározás mellett a golf és egyéb sportágak szerelmesei jóvoltából is növekedni fog.
Az ABI Research által elkészített előrejelzésben arról olvashatunk, hogy a gyártók által már beharangozott új fejlesztések és termékek megjelenése sem veti majd vissza az úgynevezett személyes navigációs eszközök (personal navigation devices, PND) szegmensét, itt ugyanis további növekedés várható. Elemzői vélemények szerint a kerékpárokon, a sportolás és fitnesz tevékenységek alatt viselt, illetve az egészségügyben és más egyéb területeken alkalmazott eszközök piaca most kezd igazán érdekessé válni, ahogy az ebben érdekelt gyártók sorra megjelennek saját termékeikkel. Az átlagos eladási árak fokozatos csökkenése, valamint az okosórák előre jelzett gyors terjedése révén több potenciális növekedési útvonal lezárul a régebbi megoldások előtt, ezen pedig még nagyobbat lendít a HUD-eszközök (lásd Google Glass) felbukkanása.
Mindazonáltal a személyes navigációs megoldások az eddigi folyamatos csökkenés ellenére sem tűnnek majd el, hiszen éppen ezen új fejlesztések révén nyernek majd újabb esélyt az életben maradásra. Tavalyi 33,3 millió ilyen eszközt szállítottak le a szegmens vállalatai, ez szám pedig 2018-ra elérheti majd a 36,8 milliót, miközben az itt lebonyolított forgalom meghaladhatja a 7 milliárd dolláros szintet. A lakosság folyamatos elöregedése miatt egyre nagyobb szerep jut majd a testen viselhető érzékelőknek és a pontos adatokat kijelző eszközöknek, ám az új megoldások népszerűsége a kerékpározás mellett a golf és egyéb sportágak szerelmesei jóvoltából is növekedni fog.