Berta Sándor
Audio vízjellel a kalózkópiák ellen
Az amerikai filmstúdiók új technikát alkalmaznak a kalózmásolatok terjesztésének megakadályozására. A Verance Corp. és a PirateEye cégek segítségével úgynevezett audio vízjeleket helyeznek el a filmekben.
A megoldás az emberi fül számára nem hallható, viszont akár a legegyszerűbb mikrofon is képes felfedezni. Ezzel akadályoznák meg a mozifilmek kamerás felvételét, melyek általában már a premierek után néhány nappal megtalálhatók a fájlcserélő hálózatokon. A The Wall Street Journal arról tudósított, hogy tavaly az 50 legsikeresebb mozifilm több mint felét látták el audio vízjellel. A nézőket ezeknél komoly meglepetés érheti, ugyanis amikor el akarják indítani a lejátszójukon a videokamerával vagy mobiltelefonnal rögzített filmmásolatot, akkor technikai nehézségek adódhatnak. A lejátszás az első 20 perc után megszakadhat, és ugyanez a helyzet akkor is, ha valaki egy lemezről egy másikra akarja átjátszani a felvételt.
A 20 perces határ nem véletlen, ugyanis kutatások azt bizonyították, hogy a nézők ennyi idő után már annyira belemélyedtek a műsorba, hogy nagyobb valószínűséggel hajlandók megvásárolni a legális ajánlatokat. Kérdéses viszont, hogy a felhasználók valóban hajlandók-e megvásárolni a filmeket, vagy inkább lemondanak az adott alkotás megtekintéséről.
Az alkalmazott megoldást támogatják a legnagyobb hollywoodi filmstúdiók és kompatibilis több mint 100 millió Blu-ray lejátszóval, ugyanakkor a DVD-lejátszókkal nem működik együtt. A Quartz nevű portál arra hívta fel a figyelmet, hogy az amerikaiak tavaly több művet néztek meg az interneten, mint DVD- vagy Blu-ray lejátszón.
A megoldás az emberi fül számára nem hallható, viszont akár a legegyszerűbb mikrofon is képes felfedezni. Ezzel akadályoznák meg a mozifilmek kamerás felvételét, melyek általában már a premierek után néhány nappal megtalálhatók a fájlcserélő hálózatokon. A The Wall Street Journal arról tudósított, hogy tavaly az 50 legsikeresebb mozifilm több mint felét látták el audio vízjellel. A nézőket ezeknél komoly meglepetés érheti, ugyanis amikor el akarják indítani a lejátszójukon a videokamerával vagy mobiltelefonnal rögzített filmmásolatot, akkor technikai nehézségek adódhatnak. A lejátszás az első 20 perc után megszakadhat, és ugyanez a helyzet akkor is, ha valaki egy lemezről egy másikra akarja átjátszani a felvételt.
A 20 perces határ nem véletlen, ugyanis kutatások azt bizonyították, hogy a nézők ennyi idő után már annyira belemélyedtek a műsorba, hogy nagyobb valószínűséggel hajlandók megvásárolni a legális ajánlatokat. Kérdéses viszont, hogy a felhasználók valóban hajlandók-e megvásárolni a filmeket, vagy inkább lemondanak az adott alkotás megtekintéséről.
Az alkalmazott megoldást támogatják a legnagyobb hollywoodi filmstúdiók és kompatibilis több mint 100 millió Blu-ray lejátszóval, ugyanakkor a DVD-lejátszókkal nem működik együtt. A Quartz nevű portál arra hívta fel a figyelmet, hogy az amerikaiak tavaly több művet néztek meg az interneten, mint DVD- vagy Blu-ray lejátszón.