SG.hu·

Hamarosan halhatatlanná válhat az emberiség?

Ray Kurzweil, a Google fejlesztési vezetőjének meglepő kijelentése szerint nemsokára elérhetővé válik az a technológia, amely képes lesz örökké életben tartani az embereket.

Kurzweil az elmúlt években számos érdekes kijelentést tett: 2008-ban azt mondta, hogy a technológia egyre gyorsabban fejlődik, emiatt a mesterséges intelligencia várhatóan hamarosan beéri, sőt, lehet, hogy 2030-ra le is hagyja az emberiséget. 2010-ben azt prognosztizálta, hogy jönnek az emberi agy teljesítményére képes számítógépek. Tavaly szeptemberben pedig közölte, hogy a jövőben megjelennek a nanoméretű okostelefonok és olcsó 3D-nyomtatók. A szakember 2012 decemberében jelentette be, hogy ő lesz a Google fejlesztési vezetője.

Kurzweil ezúttal a New York-i Global Future 2045 World Congress keretében szólalt fel és beszédében kiemelte, hogy az emberiség nagyon régóta álmodik a halhatatlanságról és ez az álom a folyamatosan fejlődő technológiának köszönhetően a következő 10-20 évben végre megvalósulhat. Ezer évvel ezelőtt a várható élettartam még csupán 20 év volt, ez azonban 200 esztendőn belül a kétszeresére emelkedett. Szerinte ez a folyamat a jövőben sem fog lelassulni, hanem ellenkezőleg, a következő 10-20 évben még magasabb fokozatba kapcsol. Ezután hatalmas átalakulások következnek majd be az egészségi állapotunkban és a gyógyászatban.


Ray Kurzweil szerint nem biológiai lényekké fogunk válni

A jövőkutató kifejtette, hogy a fordulópont 15 év múlva következhet be, akkor ugyanis már lehetőségünk lesz arra, hogy lelassítsuk az öregedési folyamatot. Mindez azáltal válik lehetővé, hogy teljesen más módon tekintünk majd a sejtekre. A biológiára szoftverként kell tekintenünk és újra kell programoznunk. A sejtek átprogramozása már régóta jelen van például a szívbetegségek vagy a rákkezelések esetében, egy évtized múlva azonban ezek a módszerek ezerszer, míg két évtizeden belül akár egymilliószor eredményesebbek lesznek. Kurzweil ezeket a kijelentéseit valószínűleg azért ezen a kongresszuson tette, mert a rendezvény szervezője az a 32 éves orosz Dmitrij Icskov, akinek a 2045 nevű kezdeményezés keretében az a célja, hogy az emberi tudatot egy nem biológiai "gazdarendszerbe" töltse fel vagy ott tárolja.

Kapcsolódó cikkek és linkek

Hozzászólások

Jelentkezz be a hozzászóláshoz.

© Nagydög2013. 06. 25.. 09:35||#40
"Az, hogy képtelen vagy normálisan gondolkozni, a te hibád. Kellemes elképzelésnek tûnik, hogy sohasem halunk meg, de ez úgy hülyeség, ahogy kitalálták."

Mar miert lenne hulyeseg? A biologia nem valami varazslat. Az oregedes egy biologiai folyamat, es mar most is eleg sok biologiai folyamatunkba be tudunk avatkozni. Nem az a kerdes, hogy megallithato-e az oregedes, hanem az, hogy milyenek lesznek a tarsadalmi hatasai.
© Molnibalage2013. 06. 23.. 22:44||#39
Ezt a csókát anno hogy istenítette a Galaktika magazin. Pedig elég nagy blõdséget mond. Az várható élettartam egy statiszikai szám. Azért lett nagy - ahogy már sokan írták - mert a csecsemõhalandóság kicsi lett és egyre többen élték meg az öregkort. A öregkor is kicsit kitolódott, de már a modern orovstudomány elõtt is életek marha sokáig emberek.

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_last_survivors_of_historical_events

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_last_surviving_veterans_of_military_insurgencies_and_wars

Ettõl független az, hogy mekkora az ember max. élettartam az alig nõtt valamit. Tehát statiksztikailag magas lett a várható élettartam, de ez nem úgy folytatógik, hogy akkor még 200 év alatt 80-ról 400 év lesz a várható élettartam pl. Japánban...
© sanyicks2013. 06. 22.. 16:22||#38
nem biztos, viszont az biztos hogy jobb milliókat elkérni a hajbeültetésért, vagy a placebokencékért ;)
© Archenemy2013. 06. 22.. 15:18||#37
"Az a baj veled, hogy van egy koncepciód, és ehhez faragod a tényeket."

Nem. Van egy tény. A tény az, hogy kb. 100-150 évvel ezelõttig a csecsemõhalálozás mai szemmel elképesztõen nagy volt. Ez nagyon lerontotta a várható átlagéletkort.

Ma gyakorlatilag nincs csecsemõhalálozás, tehát a várható átlagéletkor magasabb.

De ez nem azt jelenti, hogy egy ember a középkorban harmincévesen már öregnek számított, míg ma mondjuk csak hetvenévesen számít öregnek. Pedig ezt sugallja az eredeti állítás.


"Azt mondod, hogy az az õsember, aki megélte a 15. évét, megélte az 50. szülinapját is"

Természetesen ilyen hallatlan butaságot sosem mondanék. Mi lenne, ha egy kicsit kizökkennél a gondolataidból, és megnéznéd, hogy mi volt a cikkben az eredeti sugallás, és ezzel szemben mit állítok én?

A cikkben azt sugallja az ember, hogy mivel az átlagéletkor nõ, az elérhetõ maximális életkor is nõ.

Ez nem igaz, mert az átlagéletkor úgy is tud nõni, hogy az elérhetõ maximális életkor nem nõ, pl. azáltal, hogy ma már nem sokan halnak meg nagyon fiatalon.

Ezért sokkal tanulságosabb egy olyan statisztika amiben nincsenek benne a csecsemõhalálok, ha az emberek várható maximális életkoráról beszélünk. És ezért demagóg az átlagéletkorral példálózni ilyen esetben.

Ne haragudj, de ha ezt nem érted meg, akkor elég butácska vagy, és felesleges folytatni ezt a beszélgetést.

Még egy példa, hátha úgy menni fog.

Van most ugye Kína. Kínában egykepolitika van, és bizonyos okok (örökösödés, család neve, stb) miatt mindenki fiút akar. A lányokat elvetetik, a fiúkat megtartják. Így egyre több a férfi Kínában.

Így hát kimondhatjuk, hogy a kínaiaknak átlagban egyre több heréjük van. átlagosan 1 here helyett mostanra átlagosan kb. 1.05 here jut egy emberre.

Sugallás: tehát egy átlagos kínai valamivel több herével rendelkezik, mint egy átlagos európai.

Valóság: egy kínai és egy európai pontosan ugyanannyi herével rendelkezik: nõként nullával, férfiként kettõvel.

Remélem te is látod, hogy az átlagból következõ sugallás hamis. Azonban erre nem lehetne rájönni, ha nem bontanónk fel a statisztikát nõkre és férfiakra.

Ez az, amit te hamisításnak, hazugságnak titulálsz.

Ennél személetesebb példát nem tudok hozni. Ha ezt sem érted, akkor nem tudok mit tenni, remélem hogy csak büszkeségbõl nem fogadod el amit írok, és nem azért, mert tényleg ennyire butus vagy.
© tar862013. 06. 22.. 13:33||#36
Persze, a hajhullást sem tudták még megoldani!
+1
© HZsoli2013. 06. 22.. 02:26||#35
Bocsánat Archenemy, egy sorral fentebb akartam írni a kommentet, a #19-re. Elnézésed elõre is köszönöm.
© HZsoli2013. 06. 22.. 02:18||#34
A bevezetõ szövegeddel nincs probléma..., de mikor rólunk beszélsz így, az egy kicsit sz...r érzés: sebaj, eddig is elvoltunk a családi pótlékból: jópár száz éve kocsmázunk a szülõföldünkön, remélem ezután is sikerül életben tartani az "italboltot"

"vagy hogy ne menjek messze azoknak a románoknak akik Európa szerte kéregetnek vagy megközelebb; annak a magyar kisebbségnek akik csak azért szaporodtak idáig, hogy a családi pótlékot a kocsmában elverjék."
© ReTeK2013. 06. 22.. 02:06||#33
Ingyen sör az már megvan, csak mindenki pénzért adja tovább :-D

Örök élet ja persze, a folyamatosan mutálódó kórokozók ellen elõ kell majd fizetni a rendszeres vírus-írtásra valamelyik nagy gyógyszer multinál.

Kapszula formában lenyelhetõ Real-Time-DNS-Mutációs-Védelem csak fél millió dollár lesz évente aki nem fizet annak nincs tovább az örök élet :-D
© lamer the true2013. 06. 22.. 01:01||#32
Nagy általánosságban nem sokban különbözünk a primitív létformáktól, mint baktériumok, vírusok, sejtek stb.

Szeretünk(nénk) jókat zabálni, mindegy ki, vagy mi fizeti meg ennek az árát (állatok, növények, (kínaiak, fény (^^),stb. )

Szertjük (nénk), ha sok kis másolatunk van körülöttünk ezért szeretünk szaporodni is, még úgy is, hogy ezzel adott esetben tönkretesszük hosszú távon a környezetünket és így magunkkal illetve utódainkkal jól kitolunk. Mert ugye, eddig csak arrébb toltuk a bicikliket és kész, de sajna ez már nem megy egy ideje.

Na és persze milyen frankó lenne, ha örökké is élhetnénk, és folyamatosan csak zabálnánk, meg szaporodnánk. Aztán persze miután itt a földön mindent felzabáltunk a naprendszerünket, majd a galaxisunkat is felzabálhatnánk, hisz van ott bõven kaja. Ezért aztán az ûrutazásról is álmodozunk.

No és mi ezzel a baj?

Semmi.

Az élet ilyen.
© teddybear2013. 06. 21.. 23:08||#31
Az, hogy képtelen vagy normálisan gondolkozni, a te hibád. Kellemes elképzelésnek tûnik, hogy sohasem halunk meg, de ez úgy hülyeség, ahogy kitalálták.

"Amúgy van jó néhány olyan állat, amelyik több száz évig is képes élni, szóval nem lehetetlenség, de hogy ezt elérjük mindenféle trükkökkel, kezelésekkel, az teljesen esélytelen a következõ 20 évben. Örülhetünk, ha a rák okát és kezelését megtalálják 20 éven belül. Egyelõre még alapvetõ dolgokat sem látunk át a biológiai folyamatokban."

Az, hogy néhány faj tovább él, mint sok másik, nem jelenti azt, hogy halhatatlanok lehetnek a faj tagjai. Pl. az elefánt olyan 80-100 évig élhet max, mert ekkorra elkopik az utolsó zápfoga is, és nem tudja megrágni a kajáját, és lassan éhenhal.
-1