Berta Sándor
Eurómilliókat érhetnek a Facebook-ajánlások
Megmérték a lájkolások hatását: jelentős mértékű forgalomnövekedést okoz ha az internetes kereskedők a termékleírásoknál a Like vagy a Google Plus gombot is elhelyezik.
A mainzi Johannes Gutenberg Egyetem és a Darmstadi Műszaki Egyetem munkatársai, dr. Jörn Grahl, dr. Franz Rothlauf professzor és dr. Oliver Hinz professzor a How do Social Recommendations Influence Shopping Behavior? A Field Experiment című tanulmányban mutattak rá arra, hogy a Facebook-tagok lájkjai nagyon is sokat érhetnek az online cégeknek, ezek az ajánlások ugyanis befolyásolhatják a vásárlói szokásokat.
A kutatók egy egyszerű tesztet végeztek el. Az egyik oldalon a látogatókat két csoportba osztották: az egyik tagjai láthatták a Facebook-tagok lájkjait és a Google+ ajánlásokat, míg a másik tagjai nem. Az előbbi csoportba tartozóknak köszönhetően a cég mindössze négy hét alatt közel 13 százalékos forgalomnövekedést ért el.
Dr. Jörn Grahl kiemelte, hogy nagy különbség volt a vásárlói szokások között. A szakember és két kollégája kiderítették, hogy a forgalomnövekedés elsősorban annak köszönhető, hogy a látogatók sokkal több időt töltöttek a lájkokat és ajánlásokat tartalmazó termékoldalakon. Annak a valószínűsége, hogy valaki vásárol egy internetes boltban, 22 százalékkal nagyobb akkor, ha ott ajánlások találhatók, mint akkor, ha nem. Ez azt is jelenti, hogy a lájkok segítségével több új vevőre is szert tehetnek a cégek.
Amennyiben egyetlen látogató az adott portálon való tartózkodásakor összesen 300 lájkot lát, akkor átlagosan 6 eurócenttel többet költ. Ez kicsi összeg, de több ezer honlap és látogató esetében már eurómilliókat jelent. Fontos figyelembe venni, hogy a Facebook néhány nap alatt több mint egymilliárd lájkot gyűjt össze.
A mainzi Johannes Gutenberg Egyetem és a Darmstadi Műszaki Egyetem munkatársai, dr. Jörn Grahl, dr. Franz Rothlauf professzor és dr. Oliver Hinz professzor a How do Social Recommendations Influence Shopping Behavior? A Field Experiment című tanulmányban mutattak rá arra, hogy a Facebook-tagok lájkjai nagyon is sokat érhetnek az online cégeknek, ezek az ajánlások ugyanis befolyásolhatják a vásárlói szokásokat.
A kutatók egy egyszerű tesztet végeztek el. Az egyik oldalon a látogatókat két csoportba osztották: az egyik tagjai láthatták a Facebook-tagok lájkjait és a Google+ ajánlásokat, míg a másik tagjai nem. Az előbbi csoportba tartozóknak köszönhetően a cég mindössze négy hét alatt közel 13 százalékos forgalomnövekedést ért el.
Dr. Jörn Grahl kiemelte, hogy nagy különbség volt a vásárlói szokások között. A szakember és két kollégája kiderítették, hogy a forgalomnövekedés elsősorban annak köszönhető, hogy a látogatók sokkal több időt töltöttek a lájkokat és ajánlásokat tartalmazó termékoldalakon. Annak a valószínűsége, hogy valaki vásárol egy internetes boltban, 22 százalékkal nagyobb akkor, ha ott ajánlások találhatók, mint akkor, ha nem. Ez azt is jelenti, hogy a lájkok segítségével több új vevőre is szert tehetnek a cégek.
Amennyiben egyetlen látogató az adott portálon való tartózkodásakor összesen 300 lájkot lát, akkor átlagosan 6 eurócenttel többet költ. Ez kicsi összeg, de több ezer honlap és látogató esetében már eurómilliókat jelent. Fontos figyelembe venni, hogy a Facebook néhány nap alatt több mint egymilliárd lájkot gyűjt össze.