Gyurkity Péter
Négyszer több érintőképernyős noteszgép jön idén
Egy friss előrejelzés szerint az érintőképernyős noteszgépek aránya több mint négyszeresére ugrik az idei évben, az igazi áttöréshez azonban a ma meglévő árkülönbség ledolgozása szükséges.
A DisplaySearch elemzésében arról olvashatunk, hogy a tavalyi évben a noteszgépek szegmensében alig 3 százalékkal voltak jelen az érintőképernyővel felszerelt példányok. Ez mindenképpen alacsony szám, annál is inkább, mert a Windows 8 már jelen van a piacon, a gyártók reménye szerint azonban éppen az operációs rendszer indíthatja be a generációváltást.
A legnagyobb súllyal még mindig a hagyományos, összecsukható kivitelben készülő példányok vannak jelen a piacon, ezek továbbra is a trackpad segítségére támaszkodnak a vezérlés terén. Az elmúlt hónapokban azonban befutott a Microsoft szoftvere, ezt pedig az úgynevezett hibrid változatok tömeges debütálása kísérte, amelyek már érintőképernyőre, illetve lecsatolható billentyűzetre épülnek. Jelenleg ezen korai termékek eredményeinek összegzése, a piaci folyamatok megfigyelése zajlik, ez alapján döntenek a területben érdekelt gyártók a további lépésekről.
A vélemények szerint az igazi áttöréshez elsősorban az kell, hogy a meglévő árkülönbség jelentős mértékben csökkenjen. Az érintőképernyővel kapcsolatos gyártási költségek darabonként nagyjából 50-80 dollárra rúgnak, ezt kell lejjebb szorítani, hogy megközelítsék az ideális szintet és valódi erővel törjenek be a 200 millió példányt kitevő szegmensbe - közelítve ezzel a mobiltelefonoknál mért 77 százalékos arányhoz. Hogy ez mikor és mennyiben sikerülhet, az még a jövő kérdése.
A hibridekben használt zsanérokat gyártó tajvani cégek eközben annak örülnek, hogy az év elején kifejlesztett új noteszgépek már 20 százaléka volt valamilyen hibrid készülék. Mivel ezen példányok erősebb zsanérokat igényelnek, ezek ára 70-80 cent helyett 2 és 3 dollár között mozog, a kereslettel azonban nincs gond, hiszen értesülésük szerint a fontosabb szereplők mindegyike további 2-3 modell sorozatgyártását szeretné beindítani május környékén.
A DisplaySearch elemzésében arról olvashatunk, hogy a tavalyi évben a noteszgépek szegmensében alig 3 százalékkal voltak jelen az érintőképernyővel felszerelt példányok. Ez mindenképpen alacsony szám, annál is inkább, mert a Windows 8 már jelen van a piacon, a gyártók reménye szerint azonban éppen az operációs rendszer indíthatja be a generációváltást.
A legnagyobb súllyal még mindig a hagyományos, összecsukható kivitelben készülő példányok vannak jelen a piacon, ezek továbbra is a trackpad segítségére támaszkodnak a vezérlés terén. Az elmúlt hónapokban azonban befutott a Microsoft szoftvere, ezt pedig az úgynevezett hibrid változatok tömeges debütálása kísérte, amelyek már érintőképernyőre, illetve lecsatolható billentyűzetre épülnek. Jelenleg ezen korai termékek eredményeinek összegzése, a piaci folyamatok megfigyelése zajlik, ez alapján döntenek a területben érdekelt gyártók a további lépésekről.
A vélemények szerint az igazi áttöréshez elsősorban az kell, hogy a meglévő árkülönbség jelentős mértékben csökkenjen. Az érintőképernyővel kapcsolatos gyártási költségek darabonként nagyjából 50-80 dollárra rúgnak, ezt kell lejjebb szorítani, hogy megközelítsék az ideális szintet és valódi erővel törjenek be a 200 millió példányt kitevő szegmensbe - közelítve ezzel a mobiltelefonoknál mért 77 százalékos arányhoz. Hogy ez mikor és mennyiben sikerülhet, az még a jövő kérdése.
A hibridekben használt zsanérokat gyártó tajvani cégek eközben annak örülnek, hogy az év elején kifejlesztett új noteszgépek már 20 százaléka volt valamilyen hibrid készülék. Mivel ezen példányok erősebb zsanérokat igényelnek, ezek ára 70-80 cent helyett 2 és 3 dollár között mozog, a kereslettel azonban nincs gond, hiszen értesülésük szerint a fontosabb szereplők mindegyike további 2-3 modell sorozatgyártását szeretné beindítani május környékén.