Berta Sándor

2014 végére minden német gyorsvonaton lesz internet

A Deutsche Bahn szerelvényein utazók a jövőben még több információhoz juthatnak. 2014 végére minden InterCity Express (ICE) vonaton vezeték nélküli internet lesz.

"Szeretnénk kiépíteni a vonatainkban az internetezési és a szórakoztatási ajánlatokat" - jelentette ki Manuel Rehkopf, a német vasúttársaság távolsági közlekedésért felelős marketingelnöke. A menedzser közlése szerint 2014 végére minden ICE szerelvényen elérhetővé válik a vezeték nélküli internetezési lehetőség. A konszern emellett létre akar hozni egy új információs és szórakoztatási portált kifejezetten az InterCity-utasok számára. Az oldalon megjelenő tartalmakat bárki megjelentetheti majd a notebookján vagy a táblagépén. A személyre szabott honlapon keresztül mindenki elérheti a közlekedési információkat, megtudhatja, hogy az adott vonat mennyit késik, milyen csatlakozási és átszállási lehetőségei vannak.

A platformot a vonatokon elhelyezett szerverekről fogják működtetni és a kínálatban megtalálhatók lesznek videojátékok és filmek is. Az új rendszer lehetővé teszi majd az ételrendelést és figyelmeztetni fogja az utasokat, hogy mikor kell leszállniuk. Az új oldal tesztüzeme 2014 végén kezdődhet.

A Köln-Dortmund közötti pályaszakaszon már 2005 őszén tesztelték a vezeték nélküli internethozzáféréseket az első ICE-vonatokon, a Railjet nevű projektet a DB és a T-Mobile közösen indította útjára. 2007 májusában elindították a Railnavigator nevű mobiltelefonos vasúti információ-lekérdező rendszert is. A MÁV-START két héttel ezelőtt jelentette be, hogy bővíti az ingyenes internetelérésre alkalmas járműveinek körét, így évente akár ötvenmillió utas is igénybe veheti majd a szolgáltatást az InterCity- és az elővárosi vonatokon. A szélessávú internet többletbevételt hoz a vasútnak.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • sanyicks #6
    fölfele is... IC-n utazva, IC kocsiban(mert ugye hátra fel szokták csatolni a hugyos szaros ezer éves kocsikat is) bár a belső egész kultúrált volt, de az egyik wc le volt zárva, a másikban pedig a jól ismert mocsok és erős húgyszag volt.
    Talán nem mávos kocsikban tisztán tartják, de a máv az máv marad minden szinten.
  • kvp #5
    "Bécsbe szoktam menni - elvileg a Railjet-en is van Wifi, de ritkán működik." A vezerlokocsi kornyeken erdemes probalkozni, mert ott vannak a router-ek. A masod es harmad osztalyon ugyanis nem jar. Mindezek mellett nekem becs fele railjet-es harmad osztalyon is ment a sima pannonos net. Csak a hatar utan az mar draga...

    "Nálunk a gyorsvonat és attól lefele emberi, sőt állat szállítására sem alkalmas. Kosz, nulla higiénia, a WC-t csak méteres távolságból szabad használni, büdös van, a világítás vagy működik, vagy nem. Fűtés szintén..."

    Ezt a nemetek ugy oldottak meg, hogy egyreszt eladtak a selejtezett vagonokat nekunk, masreszt megszuntettek a szemelyszallitast a nem eleg kifizetodo vonalakon. Ezek helyere vagy busz kerult, vagy ha valaki mas latott benne fantaziat, akkor magan szolgaltato.

    Egyebkent jellemzoen otletes korabbi megoldas volt a koltsegcsokkentesre az utaskenyelmet nem befolyasolo azon megoldas, hogy a mellekvonalakon megszuntettek a biztositorendszert es az allomasi felugyeletet es latotavolsag alapu forgalmat vezettek be, tehat minden vonatvezeto ugy ment, hogy barmikor johet szembe valami. Ennek mellekhatasa lett, hogy jopar atekloben a vonatnak van kirakva a stop tabla, mert ott az autoknak van elsobbseguk. Bevalt, mert a 70-es evektol 30 evvel el tudtak halasztani a vonalbezarasokat es mivel sokkal olcsobban uzemeltetheto egy-egy mellekvonal, ezert tobb jut a magasabb szinvonal es utaskenyelem eleresere. Es kb. csak fel tucat baleset volt belole tobb evtized alatt amikor szembe ment ket vonat es ossze is utkoztek, tehat a lepes anyagilag mindenkeppen megeri.
  • Zombee #4
    Nálunk a gyorsvonat és attól lefele emberi, sőt állat szállítására sem alkalmas. Kosz, nulla higiénia, a WC-t csak méteres távolságból szabad használni, büdös van, a világítás vagy működik, vagy nem. Fűtés szintén...
  • Zombee #3
    Nagy ügy, nálunk meg 2013 végére minden gyorsvonaton lesz pótdíj.
  • coolbboy83 #2
    Bécsbe szoktam menni - elvileg a Railjet-en is van Wifi, de ritkán működik....
  • kvp #1
    Ha jol ertem, valahogy probaljak elerni, hogy az emberek a vonatokat valasszak a tobbi alternativaval szemben. Erre az egyik megoldas, hogy a sima szelessavu interneten kivul extra media tartalmakat adnak annak aki vonattal utazik. Mint az 'ingyen' film a repulogepen, csak nem egy nagy kivetiton vagy egy fejtamlaba epitve, hanem wifi-n kiszorva az utazok sajat hardverei szamara. Otletnek jo, mondjuk repulogepeken is igy lehetne olcsobban jobb minosegu szolgaltatast nyujtani, de ott a fapad mania miatt ezekre nincs keret, ahol meg van, ott meg nem szeretik a felhasznalok altal felvitt keszulekeket.