Berta Sándor

Nemzetközi piacra lép a Sina Weibo

A 400 millió felhasználóval bíró kínai mikroblog-szolgáltatás angol nyelvű kezelőfelületet kapott. A cég új bevételi forrásokra tör, ami azt jelenti, hogy a Twitter komoly konkurenciát kap.

A hétvégén fontos változások történtek a Sina Weibo oldalán, ugyanis a kezelőfelület először érhető el angol nyelven is. A délkelet-ázsiai államok felhasználói választhatnak a kínai és az angol nyelvű változat között, de a módosított honlap még nem használható világszerte. A Tech in Asia meg is jegyezte, hogy még közel sincs a teljes felület angol nyelvre lefordítva. A The Register szerint ezzel a lépéssel a Sina Weibo a Twitter komoly kihívójává vált.

A cég eddig biztonságos keltetőben volt, a szolgáltatásnak Kínában nincs vetélytársa, hiszen nyugati konkurensei nem jelenthettek meg a helyi piacon, ellenben nemzetközi jelenléte is csekély. A kínai vállalat külföldi felhasználói ma még csak főként az országhatáron túl élő kínaiak közül kerülnek ki.

A The Verge arra számít, hogy nem csak a Sina Weibo felhasználói tábora fog növekedni, hanem a reklámbevételei is, hiszen a következő logikus lépés az lehet, hogy a mikroblog angol nyelvű hirdetéseket is meg fog jelentetni. A terjeszkedésben film- és zenei sztárok segíthetnek az oldalnak: Brad Pitt, Snoop Dogg és Emma Watson is rendelkezik Sina Weibo-profillal.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!