Berta Sándor
Berlinben nyitotta meg első boltját az eBay
Az eBay és a PayPal németországi ügyvezetői adták át hivatalosan az kereskedelmi platform 400 négyzetméter alapterületű első üzletét, amely azonban csak időszakosan lesz nyitva.
A berlini eBay Kaufraum megnyitóján részt vett Martin Tschopp, az eBay Németország és Arnulf Keese, a PayPal Németország ügyvezető igazgatója. A dolog érdekessége, hogy a bolt december csak 6. és 16. között lesz nyitva. "Az eBay Kaufraum megmutatja, hogy a két cég miként képes a technológiával a kereskedelem jelenét és a jövőjét befolyásolni" - nyilatkozta Martin Tschopp. Arnulf Keese pedig hozzátette: "A vásárlási szokásaink a jövőben erősen meg fognak változni. A ma az eBay és a PayPal által bemutatott megoldások a következő években szabványként lesznek jelen és nem lehet majd őket az életünkből száműzni."
Az új üzlet több részlegből áll. A karácsonyi butikban körülbelül 150 karácsonyi termék található. Ezekről a QR-kódoknak köszönhetően tudhatnak meg többet a vásárlók, illetve az okostelefonjuk segítségével vásárolhatók meg. A PayPal-részlegben a kávét és a süteményeket a PayPal mobil szolgáltatásával lehet megvenni. A PayPal QRShopping-App és egy mobil készülék használatával lehetőség van arra is, hogy a felhasználók különböző árucikkeket vásároljanak meg.
Németországban az eBay 18 millió aktív felhasználóval büszkélkedhet, az eladók közül 5,4 millió magánszemély, 175 000 kereskedő és a partnerek között van 100 nagy gyártó és kereskedő. Jelenleg a német eBay-piactéren több mint 50 millió árucikk található meg. Németországban 1,3 másodpercenként vásárolnak az emberek a mobil készülékük segítségével egy-egy árucikket és havonta több mint egymillió terméket rendelnek meg ilyen módon. Nem véletlen tehát, hogy pont Berlinben nyílt meg az első bolt.
A kereskedelmi platform jövőbeli céljai között szerepel, hogy a vásárlók minél egyszerűbben juthassanak hozzá az általuk kiválasztott termékekhez, ugyanakkor ezzel egy időben inspiráló vásárlási élményt szerezzenek. A cég e cél eléréshez négy területre összpontosít kiemelten: a mobil kereskedelem kiépítésére, a termékkínálat növelésére, a határokon átnyúló kereskedelem fejlesztésére és a személyre szabott vásárlási élmények megteremtésére. A társaság már most is piacvezető a mobil kereskedelemben és arra számít, hogy az idén a mobil eszközökön keresztül elért bevétel elérheti a 10 milliárd dollárt. Fontos továbbá, hogy a virtuális piactérben jól megférjenek egymás mellett az eladni akaró magánszemélyek és kereskedők, illetve az új, az egyedi, a márkás és a használt modellek.
A berlini eBay Kaufraum megnyitóján részt vett Martin Tschopp, az eBay Németország és Arnulf Keese, a PayPal Németország ügyvezető igazgatója. A dolog érdekessége, hogy a bolt december csak 6. és 16. között lesz nyitva. "Az eBay Kaufraum megmutatja, hogy a két cég miként képes a technológiával a kereskedelem jelenét és a jövőjét befolyásolni" - nyilatkozta Martin Tschopp. Arnulf Keese pedig hozzátette: "A vásárlási szokásaink a jövőben erősen meg fognak változni. A ma az eBay és a PayPal által bemutatott megoldások a következő években szabványként lesznek jelen és nem lehet majd őket az életünkből száműzni."
Az új üzlet több részlegből áll. A karácsonyi butikban körülbelül 150 karácsonyi termék található. Ezekről a QR-kódoknak köszönhetően tudhatnak meg többet a vásárlók, illetve az okostelefonjuk segítségével vásárolhatók meg. A PayPal-részlegben a kávét és a süteményeket a PayPal mobil szolgáltatásával lehet megvenni. A PayPal QRShopping-App és egy mobil készülék használatával lehetőség van arra is, hogy a felhasználók különböző árucikkeket vásároljanak meg.
Németországban az eBay 18 millió aktív felhasználóval büszkélkedhet, az eladók közül 5,4 millió magánszemély, 175 000 kereskedő és a partnerek között van 100 nagy gyártó és kereskedő. Jelenleg a német eBay-piactéren több mint 50 millió árucikk található meg. Németországban 1,3 másodpercenként vásárolnak az emberek a mobil készülékük segítségével egy-egy árucikket és havonta több mint egymillió terméket rendelnek meg ilyen módon. Nem véletlen tehát, hogy pont Berlinben nyílt meg az első bolt.
A kereskedelmi platform jövőbeli céljai között szerepel, hogy a vásárlók minél egyszerűbben juthassanak hozzá az általuk kiválasztott termékekhez, ugyanakkor ezzel egy időben inspiráló vásárlási élményt szerezzenek. A cég e cél eléréshez négy területre összpontosít kiemelten: a mobil kereskedelem kiépítésére, a termékkínálat növelésére, a határokon átnyúló kereskedelem fejlesztésére és a személyre szabott vásárlási élmények megteremtésére. A társaság már most is piacvezető a mobil kereskedelemben és arra számít, hogy az idén a mobil eszközökön keresztül elért bevétel elérheti a 10 milliárd dollárt. Fontos továbbá, hogy a virtuális piactérben jól megférjenek egymás mellett az eladni akaró magánszemélyek és kereskedők, illetve az új, az egyedi, a márkás és a használt modellek.