SG.hu

Táblagépen tanulnak az Eszterházy Károly Főiskolán

Tizenegy tantárgyból készített táblagépeken használható interaktív tananyagokat a Nemzeti Tankönyvkiadó, az Eszterházy Károly Főiskola és a Szinva Net Informatikai Kft. A kiadott közlemény szerint a fejlesztéssel lehetővé válik, hogy Magyarországon először egy új, digitális tananyagra alapozott oktatási módszertan keretében tanuljanak a diákok.

Idén tavasszal indította el az iBooks tankönyvcsalád fejlesztését a Nemzeti Tankönyvkiadó, az Eszterházy Károly Főiskola és a Szinva Net Informatikai Kft. A tananyagokat az Eszterházy Károly Főiskola gyakorló iskolájának 8. D osztályos tanulói már idén szeptemberben használatba is vették. A projekt keretein belül minden diák egy saját táblagépet használva vesz részt az órákon, ezen kívül pedig egy LCD kijelzővel rendelkező interaktív tábla segíti a pedagógusok munkáját, így Magyarországon először lehetővé vált, hogy általános iskolás diákok egy új, interaktív tananyagokra és táblagépekre alapozott oktatási módszertan keretében tanuljanak.


"A kísérletünk azt vizsgálja, hogy miként alkalmazhatók a táblagépek a mindennapi oktatásban, a digitális tananyagok milyen módon integrálhatóak a jelenlegi tanmenetbe, interaktív lehetőségeik hogyan segítik a jelenleg megszokott tanulási módszertanokat” – mondta el Dr. Kis-Tóth Lajos, az Eszterházy Károly Főiskola rektorhelyettese azt követően, hogy a sajtó jelenlétében fizika és földrajz tantárgyakból tartottak bemutató tanítást. Mint elmondta, a főiskola a tanárképzés észak-magyarországi központja, ily módon kötelességének tekinti új pedagógiai módszerek kipróbálását. A gyerekek által birtokolt táblagépek gyakorlatilag egy digitális hátitáskát jelentenek. Egyelőre a programban résztvevők térítésmentesen vállalták a tananyagfejlesztést, ám a jövő évtől már az Új Széchenyi Terv támogatásával folytatják a munkát. A cél 120 tankönyv táblagépre alkalmazott digitalizálása - mondta a rektorhelyettes.


Összesen 11 tantárgyból - köztük matematika, magyar nyelv és irodalom, történelem, fizika, kémia, biológia, földrajz – készültek el az interaktív tananyagok."Az iBook Author program lehetőségeit kihasználva a hagyományos tankönyveket új formában jelenítettük meg, interaktív feladatokkal, animációkkal, önellenörző tesztekkel kiegészítve, melyeknek köszönhetően könnyedebbé, élvezhetőbbé válik a tanulás.” - mondta Tímár Miklós, a Nemzeti Tankönyvkiadó projektmenedzsere. Közlése szerint azért csatlakoztak a kezdeményezéshez, mert számukra fontos, hogy hiteles, jó minőségű és megbízható tartalom kerüljön a diákokhoz.


Gulyás Imre, a Szinva Net vezetője arról beszélt, hogy a digitális eszközök fejlődése szinte kikényszeríti ezek oktatási alkalmazását, hiszen egyre több gyerek rendelkezik táblagéppel, illetve okostelefonnal, és az eszközök árcsökkenése révén tömeges elterjedésük várható.

A nyolcadikosok a bemutató fizikaórán az elektromos áramkörökkel, a földrajzórán pedig az Európai Unió történetével foglalkoztak. A táblagépeket gyakorlatilag tankönyvként használták, a pedagógus utasításának megfelelő oldalakat nyitották ki, illetve feladatokat oldották meg. Az óra menetét a saját gépeiken kívül a tanár rendelkezésére álló nagy képernyőn is követhették, amin külön - külön valamennyi tanuló táblagépe is kivetíthető.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • mateist64 #7
    Einstein meglátta a lényeget :)
  • paraszgyerek #6
    "I fear the day that technology will surpass our human interaction, the world will have a generation of idiots"
    - Albert Einstein
  • mateist64 #5
    Igen erős PR szaga van ennek így. Én oda járok mesterszakra és úgy gondolom hogy ez a médiadobbantás a technlológiai fejlesztésekkel mindenképpen jó ötlet....LENNE! :) Tapasztalatom sajnos, hogy a vizuális kultúra tanszék - egyik oszlopos szakmai tanárát kivéve(Szurcsik József) - igen alkalmatlan a jó, és ötletes/technológia-adekvát feladatok kitalálásának megtanítására. Amíg olyan tanárok tanítanak, (pl.: VM ) akik a -wikipédiából kimásolt- anyagokból kivetítve felolvassák az oldalnyi szövegeket A TÁBLÁRÓL (!!!) és a diákoktól kérdezik, hogy mit hogy lehet készíteni, addig nem igen lesznek képesek az ott végzett -tanárnak-tanulók kreatív feladatok iskolai tervezésére. Ha csak nem saját maguktól. Rengeteg negatív példát tudnék még említeni, amelyekkel én magam találkoztam és inkább kiiratkoztam az állami finanszírozott helyemről. Sajnos ezek inkább megerősítik, hogy a technikai fejlődés meghaladja a pedagógusképzés szintjét ebben az intézményben bizonyos területeken. De ha egyszer ez a kettő egyszerre fog tudni működni, akkor mindenképpen jól fognak járni az egri diákok a kettes gyakorlóban.
  • paraszgyerek #4
    Kicsit cinikus vagyok ebben a témában. Volt ugyanis már jónéhány korrepetálandó diákom, mindegyiknél, kivétel nélkül onnan indultunk hogy hogyan adunk össze törteket, hogyan hozunk közös nevezőre stb... az absztrakt gondolkodás elsajátítását az ilyen kütyük szerintem sokkal inkább hátráltatják, mint elősegítik, mert egyszerűen nem az az agyterület dolgozik amelyiknek kellene.

    Töri, földrajz, biosz oktatásra viszont akár jó dolgokat is ki lehet hozni belőlük.
  • Cat #3
    szerintem inkább pont, hogy nincs pénz. Az intézmény néhány millió forint elköltésével megmutathatja, hogy ő mennyire innovatív és élenjáró, ezért talán több ember jelentkezik hozzájuk költségtérítésre, mint egyébként. Ingyenreklám.
  • Komolytalan #2
    Van, de miért? Mert a rektorhelyettes a médiaszakon volt főnök. Szóval ennek a szaknak minden van, a többi meg le van sz.rva...
  • Vogel #1
    Van ott pénz szarásig :)