SG.hu

Az ünnepek előtt több a webes csaló

Az ünnepi vásárlások közeledtével az online boltok forgalmával együtt az internetes átverések száma is növekszik.

A Norton Cybercrime jelentése szerint az internetes bűnözés több száz millió áldozatot szed évente, amelynek mind eladói, mind vásárlói oldalon áldozatul esnek a gyanútlan felhasználók és szolgáltatók. A várakozások szerint 120 millió ember fog vásárolni online a hálaadás utáni hétfőn csak az Egyesült Államokban, és több száz millióan a világ egyéb részein. A Norton 2012-es internetes bűnözésről szóló jelentése szerint 556 millió áldozatot szednek az internetes csalók évente. Ez magában foglalja mind az eladói oldal, mind a vásárlói oldal áldozatainak számát, akik adathalászat, rosszindulatú programok vagy malvertising – rosszindulatú bannerhirdetések, amelyek során a gyanútlan felhasználó ráklikkel a hamis hirdetésre, amely megpróbál egy rosszindulatú kódot az áldozat gépére telepíteni, vagy egy vírusos PDF fájl letöltésére próbálja rávenni – támadásból eredő károkat szenvedtek.

A Norton felmérése szerint több mint 1,5 millió áldozatot szed az internetes bűnözés naponta. 9314 rosszindulatú weboldalt azonosítanak minden egyes nap, illetve minden 239. e-mail vírust tartalmaz. A rosszindulatú weboldalak nagy többsége egy rendes weboldal, amelyet valamilyen rosszindulatú programmal fertőztek meg az oldal tulajdonosának tudta nélkül. A fertőzött oldalak között előkelő helyet foglalnak el az online boltok, amelyek leginkább a végfelhasználókra jelentenek veszélyt.

A weboldal tulajdonosoknak elsősorban a megfelelő, és a felhasználók által jól látható titkosítással kell megvédeniük ügyfeleiket, valamint érdemes megbízható forrásból származó tanúsítványokat is beszerezni az oldal számára, amelyet a kibocsátó hiteles online pecsétje jól láthatóan garantál. Ugyancsak fontos, hogy azokat a kapcsolódási kísérleteket, amelyek rosszindulatú, vagy gyanús oldalakhoz kapcsolódnak éberen figyeljük, illetve folyamatosan monitorozzuk a behatolási kísérleteket, valamint más gyanús adatforgalmi mintákat és természetesen naponta vizsgáljuk át oldalunkat egy vírusvédelmi megoldás segítségével.

A weboldalt üzemeltető vállalkozásoknak érdemes a hagyományos védelmi megoldásokra is figyelmet fordítaniuk. Itt érdemes megemlíteni a vállalat értékeinek fizikai védelmét (széfek, egyéb biztonságos fizikai tárolók), illetve a digitális kulcsok biztonságos, kódolt, különálló hardvereken tartásának szükségszerűségét.

A vásárlói oldalon az első és legfontosabb dolog, hogy a kereskedő weboldala megfelelően titkosítva legyen, illetve érvényes tanúsítvánnyal rendelkezzen, amelyeket a böngésző címsorában feltűnő lakat, ’https’ felirat vagy egy zöld csík jelez a felhasználó számára. Jó jel, ha a kereskedő weboldalán megtaláljuk valamelyik internetes biztonsági tanúsítványokat kibocsátó cég pecsétjét is. Mindig ügyeljünk arra, hogy megfelelő jelszavakat válasszunk, amelyek legalább nyolc karakterből állnak, tartalmaznak számokat, kis- és nagybetűket, ahol engedélyezett, ott szimbólumokat is. Érdemes olyan szavakat használni, amelyek nem találhatóak meg a szótárakban, illetve minden jelszót lehetőleg csak egy helyen használjunk, és ezt cseréljük legalább fél évente.

Talán a legalapvetőbb szabály, amelyet sokszor a legnehezebb betartani, hogy ha egy olyan termékkel találkozunk egy online oldalon, illetve olyan ajánlatot kapunk e-mailben, amelyik túl szépen hangzik, hogy igaz legyen, akkor nagy valószínűséggel nem az, így jobban járunk, ha egy másik, reálisabb lehetőség után nézünk.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!