Berta Sándor

Új logóra vált az eBay

Az online aukciós platform úgy döntött, hogy szeretne minden szempontból megújulni és ezért új logót is készített, ami viszont közel sem aratott osztatlan sikert.

Devin Wenig, az eBay elnöke azzal indokolta a változtatásokat, hogy a társaság felnőtté vált, szerinte megérett az idő a váltásra, mivel az elmúlt években továbbfejlődtek. Ez az új eBay, melynek új logója egy olyan globális piacteret jelöl, ami tisztább, a kornak megfelelő és egységes élményt kínál az embereknek. A cél az, hogy az oldal többé ne egy bolhapiacra vagy egy kizárólag aukciókkal foglalkozó portálra, hanem inkább egy butikra hasonlítson. A jövőben az aukciók helyett előtérbe kerülhetnek a profi kereskedők, akik az új árucikkeiket rögzített áron kínálják és az oldalon számos eltérő megoldás lesz elérhető.


A logóban a cég nevének négy betűje eltérő színű, viszont a köztük megmaradó kapcsolat azt jeleníti meg, hogy az egyes eBay-szolgáltatások egymáshoz kapcsolódnak. A cég szerint az új dizájn egyaránt jelképezi az eBay "büszke történetét" és a "dinamikus jövőjét". A változás nem azonnal, hanem októbertől lép életbe.

Tom Walter, az eredeti eBay-logót 1997-ben megtervező csapat tagja ugyanakkor rendkívül csalódottan vette tudomásul a változtatást. A TechCrunch cikkéhez írt megjegyzésében kiemelte: "Ez a legrosszabb logó, amit a tervezőként végigdolgozott 20 év során láttam." Szerinte az új logó azt a lelketlenséget testesíti meg, amit a vállalat jelenleg képvisel. Az ő terveiben az egymást keresztező színek az eladók és a vásárlók közötti interakciót nagyon személyes módon fejezték ki. "Most viszont a betűk alig érintik egymást és úgy néznek ki, mintha tetveik lennének" - hangsúlyozta a szakember.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • asysoft #16
    Ja, pont úgy, mint a régi eBay logónál:) Egyébként szerintem ez jobb, mint a régi volt, nem mintha nem lenne ezredrangú a kérdés.
  • hungi #15
  • hungi #14
    a színek ugyanazok mint a microsoft új logojának, talán csak a piros pirosabb mint azé...
  • drzen #13
    A megfelelő logó bizonyos értelemben primitív, ez a dolga. És qrva nehéz jót csinálni.

    http://www.logoed.co.uk
  • Tetsuo #12
    Ez az otleteles nagyon gagyi. Akkor mar inkabb a Magyar Televizio es radio mostani logoi. Ott legalabb van koncepcio es az persze, hogy egyszeru, minimalista, hiszen valaki az adast is szeretne nezni. ;)

    Az ebay logoja primitiv, de most tenyleg ez a trend, egy ilyen ceg pedig vagy maga kreal egy uj trendet vagy beall a sorba.
  • astrobal #11
    savanyú a szőlő valterúrnak.
  • TreDoR #10
    Kovetkezo remélem Times New Romannal lesz
  • DjDano #9
    Szerintem nincs igazad, nem a logonak kell extravagánsnak lenni, hanem az adott cég termékeinek/szolgáltatásai minőségének!
  • Merces #8
    olyan negyven cent, dollár hetven körül, és gondolj rá hogy minden megnyert projectel egy indiai család heti betevőjét veszed el :D......
  • passatgt #7
    A TV2 logója is elég egyszerű, piros négyzetből ki van vágva egy kettes, gondolom itt mindenki megcsinálja ezt paintben. Ez eddig oké, csak közben ilyen dolgok is vannak:

    http://josegraphic.blogspot.hu/2008/08/tv2-j-arculat.html

    Érdemes átnézni, és utána lehet fikázni, ha továbbra is érdemesnek tartjátok:)