Berta Sándor
Új logóra vált az eBay
Az online aukciós platform úgy döntött, hogy szeretne minden szempontból megújulni és ezért új logót is készített, ami viszont közel sem aratott osztatlan sikert.
Devin Wenig, az eBay elnöke azzal indokolta a változtatásokat, hogy a társaság felnőtté vált, szerinte megérett az idő a váltásra, mivel az elmúlt években továbbfejlődtek. Ez az új eBay, melynek új logója egy olyan globális piacteret jelöl, ami tisztább, a kornak megfelelő és egységes élményt kínál az embereknek. A cél az, hogy az oldal többé ne egy bolhapiacra vagy egy kizárólag aukciókkal foglalkozó portálra, hanem inkább egy butikra hasonlítson. A jövőben az aukciók helyett előtérbe kerülhetnek a profi kereskedők, akik az új árucikkeiket rögzített áron kínálják és az oldalon számos eltérő megoldás lesz elérhető.
A logóban a cég nevének négy betűje eltérő színű, viszont a köztük megmaradó kapcsolat azt jeleníti meg, hogy az egyes eBay-szolgáltatások egymáshoz kapcsolódnak. A cég szerint az új dizájn egyaránt jelképezi az eBay "büszke történetét" és a "dinamikus jövőjét". A változás nem azonnal, hanem októbertől lép életbe.
Tom Walter, az eredeti eBay-logót 1997-ben megtervező csapat tagja ugyanakkor rendkívül csalódottan vette tudomásul a változtatást. A TechCrunch cikkéhez írt megjegyzésében kiemelte: "Ez a legrosszabb logó, amit a tervezőként végigdolgozott 20 év során láttam." Szerinte az új logó azt a lelketlenséget testesíti meg, amit a vállalat jelenleg képvisel. Az ő terveiben az egymást keresztező színek az eladók és a vásárlók közötti interakciót nagyon személyes módon fejezték ki. "Most viszont a betűk alig érintik egymást és úgy néznek ki, mintha tetveik lennének" - hangsúlyozta a szakember.
Devin Wenig, az eBay elnöke azzal indokolta a változtatásokat, hogy a társaság felnőtté vált, szerinte megérett az idő a váltásra, mivel az elmúlt években továbbfejlődtek. Ez az új eBay, melynek új logója egy olyan globális piacteret jelöl, ami tisztább, a kornak megfelelő és egységes élményt kínál az embereknek. A cél az, hogy az oldal többé ne egy bolhapiacra vagy egy kizárólag aukciókkal foglalkozó portálra, hanem inkább egy butikra hasonlítson. A jövőben az aukciók helyett előtérbe kerülhetnek a profi kereskedők, akik az új árucikkeiket rögzített áron kínálják és az oldalon számos eltérő megoldás lesz elérhető.
A logóban a cég nevének négy betűje eltérő színű, viszont a köztük megmaradó kapcsolat azt jeleníti meg, hogy az egyes eBay-szolgáltatások egymáshoz kapcsolódnak. A cég szerint az új dizájn egyaránt jelképezi az eBay "büszke történetét" és a "dinamikus jövőjét". A változás nem azonnal, hanem októbertől lép életbe.
Tom Walter, az eredeti eBay-logót 1997-ben megtervező csapat tagja ugyanakkor rendkívül csalódottan vette tudomásul a változtatást. A TechCrunch cikkéhez írt megjegyzésében kiemelte: "Ez a legrosszabb logó, amit a tervezőként végigdolgozott 20 év során láttam." Szerinte az új logó azt a lelketlenséget testesíti meg, amit a vállalat jelenleg képvisel. Az ő terveiben az egymást keresztező színek az eladók és a vásárlók közötti interakciót nagyon személyes módon fejezték ki. "Most viszont a betűk alig érintik egymást és úgy néznek ki, mintha tetveik lennének" - hangsúlyozta a szakember.