Gyurkity Péter
A belépő szinten lehet esélye az Intelnek
A kereslet eddigi alakulása, valamint az Intel chipek hátránya láttán elemzők úgy vélik, hogy a gyártónak a belépő szinten lehet elsősorban esélye a sikerre. A sok kritika ellenére a vásárlók kedvelik a nagyobb kijelzőket.
Az Intel kifejezetten fontos időszak előtt áll, hiszen az év vége felé, pontosabban az utolsó negyedév során, két nagy partnere is piacra dobja majd saját megoldásait, ezek pedig választ adhatnak a mai napig felmerülő kérdésre, és kiderülhet, hogy mekkora a valós igény a cég mobil készülékekbe szánt processzorai, illetve maguk a készülékek iránt.
Egyes elemzői vélemények szerint az eddigi eredményből nem igazán lehet következtetni a várható adatokra, hiszen az eddig megjelent példányok forgalma nem mutatott semmi kiemelkedőt. Mivel azonban mind a ZTE, mind pedig a Motorola Mobility most tervezi elrajtoltatni új fejlesztéseit, a forgalom meglódulhat az év utolsó hónapjaiban, ehhez azonban az is kell, hogy a vásárlók kellő érdeklődést tanúsítsanak ezen megoldások iránt. A ZTE Grand X IN néven mutatta be új példányát az IFA alatt, ám a Lenovo is jelen volt a rendezvényen a K800 által, amelyet a Lava Xolo X900 egészített ki. A Motorola szeptemberben tervezi bemutatóját, erről értelemszerűen még nincsenek hivatalos hírek.
Az Intel számára gondot jelenthet, hogy nem mutatkozik hatalmas érdeklődés egymagos Atom chipjei iránt, miközben az ARM fejlesztéseit gyártó nVidia, Samsung és Qualcomm immár a négymagos példányokat terítik a piacon. A MediaTek, a Texas Instruments, illetve a Marvell és az ST-Ericsson ezalatt az ikermagos változatokkal hódít, jól látható tehát a különbség a két vonal versenyzői között. A szolgáltatók és mobilgyártók - különösen Kínában - ezért arra kényszerülhetnek, hogy 150 dollár alatti készülékeket dobjanak piacra, amelyek elsősorban a belépő szinten remélhetnek kedvező fogadtatást.
Ha esetleg a cég illetékesei abban reménykednének, hogy a vásárlók jelentős része megmarad ezen példányoknál, netalán éppen azért, mert nem kedvelik a nagyobb kijelzőket, figyelmeztető jel lehet számukra, hogy a Kantar legújabb felmérése szerint ezen nagyobb példányokat nem a szolgáltatók erőltetik rá a vásárlókra. A nagyobb, 4 és 4,5 hüvelykes változatok mellett döntők ugyanis az adatok szerint több időt töltenek az interneten, vagyis kihasználják a méretből adódó előnyöket, tudatosan választják a tégla méretű eszközöket.
Az Intel kifejezetten fontos időszak előtt áll, hiszen az év vége felé, pontosabban az utolsó negyedév során, két nagy partnere is piacra dobja majd saját megoldásait, ezek pedig választ adhatnak a mai napig felmerülő kérdésre, és kiderülhet, hogy mekkora a valós igény a cég mobil készülékekbe szánt processzorai, illetve maguk a készülékek iránt.
Egyes elemzői vélemények szerint az eddigi eredményből nem igazán lehet következtetni a várható adatokra, hiszen az eddig megjelent példányok forgalma nem mutatott semmi kiemelkedőt. Mivel azonban mind a ZTE, mind pedig a Motorola Mobility most tervezi elrajtoltatni új fejlesztéseit, a forgalom meglódulhat az év utolsó hónapjaiban, ehhez azonban az is kell, hogy a vásárlók kellő érdeklődést tanúsítsanak ezen megoldások iránt. A ZTE Grand X IN néven mutatta be új példányát az IFA alatt, ám a Lenovo is jelen volt a rendezvényen a K800 által, amelyet a Lava Xolo X900 egészített ki. A Motorola szeptemberben tervezi bemutatóját, erről értelemszerűen még nincsenek hivatalos hírek.
Az Intel számára gondot jelenthet, hogy nem mutatkozik hatalmas érdeklődés egymagos Atom chipjei iránt, miközben az ARM fejlesztéseit gyártó nVidia, Samsung és Qualcomm immár a négymagos példányokat terítik a piacon. A MediaTek, a Texas Instruments, illetve a Marvell és az ST-Ericsson ezalatt az ikermagos változatokkal hódít, jól látható tehát a különbség a két vonal versenyzői között. A szolgáltatók és mobilgyártók - különösen Kínában - ezért arra kényszerülhetnek, hogy 150 dollár alatti készülékeket dobjanak piacra, amelyek elsősorban a belépő szinten remélhetnek kedvező fogadtatást.
Ha esetleg a cég illetékesei abban reménykednének, hogy a vásárlók jelentős része megmarad ezen példányoknál, netalán éppen azért, mert nem kedvelik a nagyobb kijelzőket, figyelmeztető jel lehet számukra, hogy a Kantar legújabb felmérése szerint ezen nagyobb példányokat nem a szolgáltatók erőltetik rá a vásárlókra. A nagyobb, 4 és 4,5 hüvelykes változatok mellett döntők ugyanis az adatok szerint több időt töltenek az interneten, vagyis kihasználják a méretből adódó előnyöket, tudatosan választják a tégla méretű eszközöket.