Gyurkity Péter
A Nintendo az okostelefonok felé fordul, az Intel kivonulhat onnan
A Nintendo konzolos játékait népszerűsítené a hordozható készülékeken, az Intel a kivonuláson gondolkodik.
Az elmúlt napokban már olvashattunk figyelmeztetéseket arról, hogy a Nintendo legutóbbi periódusa igencsak gyászosra sikeredett, így negyedéves jelentésükben minden bizonnyal kedvezőtlen adatok szerepelnek majd. Korábban jelezték, hogy valamilyen formában ki kellene használniuk az okostelefonok terjedését, így a mostani értesülés nem túl meglepő.
Annál is inkább, mert a szintén japán Nikkei napilap általában jól értesültnek számít a Nintendo terveit illetően, most pedig arról számoltak be, hogy a közeljövőben a cég számos alkotásával találkozhatunk majd az okostelefonokon. Érdekes módon közelítenek azonban a témához, mivel nem szeretnék itt a teljes játékokat elérhetővé tenni, ehelyett inkább a konzolos változatokat népszerűsítenék olyan ingyenes minijátékokkal, amelyek nem minden funkciót tesznek elérhetővé. Példaként említik az adott világ bejárását, ismertetőket és bemutatókat, de a cél mindenképpen az, hogy jóval szélesebb tábor forduljon a teljes konzolos fejlesztés felé - éppen ezért a fizetős alkalmazásoktól és az appon belüli fizetések rendszerétől is eltekintenek.
Az Intel eközben iparági források szerint azon töri a fejét, hogy kivonuljon-e a szegmensből. Számukra problémát jelent, hogy nem sikerült beváltani a korábban ehhez fűzött reményeket, a vásárlók nem rohanták meg a boltokat az Intel chippel felszerelt okostelefonokért. Ráadásul a Lenovóval korábban érvényben lévő szerződés lejárt, ezért idén új partnerek után kell nézniük, ha szeretnék legalább szinten tartani az eddig sem túl látványos forgalmat.
Az Asus ugyan ebben az évben számos eltérő fejlesztést mutat majd be a nagyközönség előtt - így például márciusban jelenhet meg az első két ZenFone, amelyeket az ázsiai piacra szánnak -, az Intel pedig az új, 22 nanométeren készülő Merrifield Atom processzorokról rántja le a leplet, valamilyen nagy dobásra van szükségük ahhoz, hogy az eredeti elképzelés életképesnek tűnjön.
Az elmúlt napokban már olvashattunk figyelmeztetéseket arról, hogy a Nintendo legutóbbi periódusa igencsak gyászosra sikeredett, így negyedéves jelentésükben minden bizonnyal kedvezőtlen adatok szerepelnek majd. Korábban jelezték, hogy valamilyen formában ki kellene használniuk az okostelefonok terjedését, így a mostani értesülés nem túl meglepő.
Annál is inkább, mert a szintén japán Nikkei napilap általában jól értesültnek számít a Nintendo terveit illetően, most pedig arról számoltak be, hogy a közeljövőben a cég számos alkotásával találkozhatunk majd az okostelefonokon. Érdekes módon közelítenek azonban a témához, mivel nem szeretnék itt a teljes játékokat elérhetővé tenni, ehelyett inkább a konzolos változatokat népszerűsítenék olyan ingyenes minijátékokkal, amelyek nem minden funkciót tesznek elérhetővé. Példaként említik az adott világ bejárását, ismertetőket és bemutatókat, de a cél mindenképpen az, hogy jóval szélesebb tábor forduljon a teljes konzolos fejlesztés felé - éppen ezért a fizetős alkalmazásoktól és az appon belüli fizetések rendszerétől is eltekintenek.
Az Intel eközben iparági források szerint azon töri a fejét, hogy kivonuljon-e a szegmensből. Számukra problémát jelent, hogy nem sikerült beváltani a korábban ehhez fűzött reményeket, a vásárlók nem rohanták meg a boltokat az Intel chippel felszerelt okostelefonokért. Ráadásul a Lenovóval korábban érvényben lévő szerződés lejárt, ezért idén új partnerek után kell nézniük, ha szeretnék legalább szinten tartani az eddig sem túl látványos forgalmat.
Az Asus ugyan ebben az évben számos eltérő fejlesztést mutat majd be a nagyközönség előtt - így például márciusban jelenhet meg az első két ZenFone, amelyeket az ázsiai piacra szánnak -, az Intel pedig az új, 22 nanométeren készülő Merrifield Atom processzorokról rántja le a leplet, valamilyen nagy dobásra van szükségük ahhoz, hogy az eredeti elképzelés életképesnek tűnjön.