SG.hu
Hang alapú ügyfélazonosítás a Magyar Telekomnál
Magyarországon elsőként a Magyar Telekom vezeti be a hangazonosítást, mely minden eddigi megoldásnál biztonságosabb ügyfél azonosítást tesz lehetővé.
2012. júliusától a Magyar Telekom előfizetői már hangjukkal is azonosíthatják magukat a telefonos ügyfélszolgálatokon. A cég sajtóközleménye szerint ez az azonosítási módszer a negyven jellemzővel bíró ujjlenyomatnál is hatékonyabb, hiszen a hang közel száz ismérve alapján képes egyértelműen azonosítani a hívó felet. A technológia civil életben való alkalmazása még újdonságnak számít, ám a pozitív tapasztalatoknak köszönhetően a Nuance vállalat fejlesztése gyorsan terjed. Jelenleg összesen 20 millió ügyfél használja nagy megelégedéssel a rendszert.
"Az új rendszernek köszönhetően, a jövőben már nem szükséges az előfizetői jelszó a telefonos ügyintézéshez, hiszen az MT ügyfél azonosító vagy a telefonszám megadását követően a hívó felet azonosítani tudjuk a hangja alapján, így ügyfeleink további adatok egyeztetése nélkül intézhetik ügyeiket. Bízunk benne, hogy a biztonságos és kényelmes funkció, előfizetőink elégedettségének növelése mellett, tovább gyorsítja az ügyfélkiszolgálást"- hangsúlyozta Keszég Attila, a Magyar Telekom értékesítési és szolgáltatási vezérigazgató-helyettese.
A hangazonosítás beállítása az automata segítségével - az előfizetői jelszó megadását követően - egyszerűen elvégezhető a 1430-as és a 1412-es telefonszámon, ahol a hangminta rögzítéséhez a következő mondatot szükséges elismételni: "A hangom az azonosítóm, ilyen egyszerű és kényelmes". Egy T-Mobile hívószámhoz vagy MT ügyfél azonosítóhoz maximum 5 darab hangminta tárolható, de természetesen továbbra is lehetőség lesz a hagyományos, jelszó alapú azonosítással ügyeket intézni.
A biztonsági funkció egyszeri díja bruttó 99 Ft hangmintánként. Az első 20 ezer hangmintát rögzítő ügyfélnek, valamint Platina kedvezményjogosultsági szinttel rendelkező előfizetőknek a hangrögzítést díjmentesen biztosítja a Magyar Telekom.
2012. júliusától a Magyar Telekom előfizetői már hangjukkal is azonosíthatják magukat a telefonos ügyfélszolgálatokon. A cég sajtóközleménye szerint ez az azonosítási módszer a negyven jellemzővel bíró ujjlenyomatnál is hatékonyabb, hiszen a hang közel száz ismérve alapján képes egyértelműen azonosítani a hívó felet. A technológia civil életben való alkalmazása még újdonságnak számít, ám a pozitív tapasztalatoknak köszönhetően a Nuance vállalat fejlesztése gyorsan terjed. Jelenleg összesen 20 millió ügyfél használja nagy megelégedéssel a rendszert.
"Az új rendszernek köszönhetően, a jövőben már nem szükséges az előfizetői jelszó a telefonos ügyintézéshez, hiszen az MT ügyfél azonosító vagy a telefonszám megadását követően a hívó felet azonosítani tudjuk a hangja alapján, így ügyfeleink további adatok egyeztetése nélkül intézhetik ügyeiket. Bízunk benne, hogy a biztonságos és kényelmes funkció, előfizetőink elégedettségének növelése mellett, tovább gyorsítja az ügyfélkiszolgálást"- hangsúlyozta Keszég Attila, a Magyar Telekom értékesítési és szolgáltatási vezérigazgató-helyettese.
A hangazonosítás beállítása az automata segítségével - az előfizetői jelszó megadását követően - egyszerűen elvégezhető a 1430-as és a 1412-es telefonszámon, ahol a hangminta rögzítéséhez a következő mondatot szükséges elismételni: "A hangom az azonosítóm, ilyen egyszerű és kényelmes". Egy T-Mobile hívószámhoz vagy MT ügyfél azonosítóhoz maximum 5 darab hangminta tárolható, de természetesen továbbra is lehetőség lesz a hagyományos, jelszó alapú azonosítással ügyeket intézni.
A biztonsági funkció egyszeri díja bruttó 99 Ft hangmintánként. Az első 20 ezer hangmintát rögzítő ügyfélnek, valamint Platina kedvezményjogosultsági szinttel rendelkező előfizetőknek a hangrögzítést díjmentesen biztosítja a Magyar Telekom.