SG.hu·

Két éven belül az irakiak 50 százaléka internetezhet

A diktatúra évei és több háború után lassan helyreáll az élet Irakban. Az ország nemrég csatlakozott egy tenger alatti kábelhálózatra és a jövőben akár fontos távközlési csomóponttá is válhat.

A The New York Times arról számolt be, hogy Irak csatlakozott ahhoz a hálózathoz, amely a Perzsa-öböl menti államok egy részét látja el szélessávú internethozzáférésekkel. A vezetéket a Gulf Bridge International fektette le és Indiát köti össze Szicíliával. Irak a Bászra városa mellett található Al-Fawnál csatlakozott rá a hálózatra. Alig néhány irakinak van nagy sávszélességű internetelérése, jelenleg ugyanis csupán a háztartások 3 százaléka rendelkezik ilyen kapcsolattal. Az emberek többsége internetkávézókból és oktatási intézményekből szörföl a világhálón.

Mohammed Tawfiq Allawi iraki távközlési miniszter közölte, hogy azt szeretnék, ha két éven belül már minden második felhasználónak legyen szélessávú internethozzáférése. Azonban még nagyon sok mindennek kell teljesülnie ahhoz, hogy mindez valósággá váljon, s ezzel Allawi is pontosan tisztában van. A távközlési miniszter éppen ezért elmondta, hogy kormányzati programot indítanak, amelyben szerepel az infrastruktúra kiépítése, továbbá az internetezésre alkalmas olcsó készülékek beszerzése és az internetezési kultúra meghonosítása.


A távlati célok között szerepel, hogy Irak igazi telekommunikációs csomóponttá váljon a térségben, illetve az Ázsia és Európa közötti adatforgalomban. Az ország ugyanis így plusz bevételekhez juthat és erősítheti a gazdaságát. Az iraki tengerparton nehéz volt helyet találni a szélessávú kábelek lefektetésére, ugyanis a szakemberek kereken száz olaj- és gázvezetéket számoltak össze. Emellett a korábbi háborúkból visszamaradt, fel nem robbant bombák is lassították a munkát.

Kapcsolódó cikkek és linkek

Hozzászólások

Jelentkezz be a hozzászóláshoz.

© theCREATOR2012. 04. 19.. 22:10||#18
Kb ez a fejlett kultúra 😄
© cateran2012. 04. 19.. 18:01||#17
Ja, a nyugati eszmek es kultura hires az eroszakcsokkento hatasarol....<#taps>
© Trade2012. 04. 19.. 16:18||#16
és mi a szar az a nyugati kultúra?
Majd az iraki kislányok is csinálják magukról a ribancos képeiket,lesznek emósok,istenítik a meleg kultúrát,vallást teljesen ledegradálják....kb ennyi jutott eszembe a nagy nyugati kultúrából
© theCREATOR2012. 04. 18.. 23:26||#15
Én értelek, de én ezt úgy fogom fel mint egy népviselet (mivel az is).

Ha megnéztél volna egy falut Mo-on a 50-60 as években akkor ugyan ezt láttad volna ott is. A legtöbb 30-40 éves nõ népviseletben tolta volna. Persze a kettõ kinézetre nem ugyan az de valójában ugyan az csak egyik így néz ki a másik meg úgy. Éppen ezért nem vagyok hajlandó elítélni senkit az ilyen miatt. Viszont az, hogy ilyen meg olyan nyomás abba nem akarok belemenni, mert akkor azt is vissza lehet vezetni ilyenre hogy te nyáron miért vagy rövidgatyába és nem hosszúba. Érted na
© gforce92012. 04. 18.. 23:10||#14
Szeritnem elbeszélünk egymás mellett. Én nem gondolom azt, hogy egy apácát nem röhöghetnek ki, a viselete miatt. Én arra próbáltam célozni, hogy mindamellett, hogy az apácaöltözet egy teljesen önként vállalt dolog, semmelyik nõt nem kényszeríti ugye társadalmi nyomás arra, hogy apácaruhát öltsön. Ezzel szemben a csadorviseletet társadalmi nyomások okozzák. Nem az egyéntõl függ a döntés 100%-ban. Attól függ hol, milyen családan nevelkedett, mit neveltek belé. Innetõl viszont megszûnik az egyén szuverén döntésének lenni. Persze lehet vitatni azt, hogy mennyire helyes ez vagy nem helyes. De a fõ különbség szerintem ez.

A média torzításáról, amit írsz az teljesen aláírom. Magam is tapasztaltam, itt nálunk is. Nem kell ahhoz külföldre sem menni. A pofájába hazudik a média az embernek.
+1
© theCREATOR2012. 04. 18.. 23:02||#13
Egyébként meglepõdnél, ha utána olvasnál mennyi hátrány éri a zsidó nõket, legalábbis azokat akik nem akarják a családjuk vallásos izraelita vonalát követni. Az más kérdés, hogy természetesen ezt nem szabad tolni a médiának mert akkor antiszemita vagy meg holokauszt tagadó meg minden. (nem akarok zsidózást indítani, legalábbis nem olyan értelemben mint ahogy az szokott mert kurvára nincs kedvem hallgatni a poweruserek megmondó génjét).


Egyébként totál általánosítás megy. az emberek 99%-a azt hiszi, hogy Iránban arabok laknak mondjuk... Ezen felül évente felkap 5 esetet a média amikor valami eldugott tetves faluban kivégzés vagy csonkítás történt és azt tolja a pofádba 5 hétig (lásd a levágott orrú csaj esetét) és így az emberek 95%-a általánosítani fog, mondjuk a cél pontosan ez.
© theCREATOR2012. 04. 18.. 22:58||#12
Hidd el ha odajönne hozzám egy apáca érné hátrány 😊

Ugyan annyi helyen röhögik ki az apácákat mint ahol mondjuk Iránban a normális ruhás nõket. De azt vedd figyelembe hogy Mo lakossága töredéke Iránnak mondjuk.


Egyébként én sem támogatom a teljes arcot eltakaró dolgot (postaláda) de azzal akiben egész arca kinn van az égvilágon nem látok kivetnivalót sõt sokkal jobban elfogadom mint a legtöbb félpinámkinnvan ribancokat (pedig nem vagyok konzervatív).

Másképp próbálom elmondani. Láttál már vallásos zsidó nõt? Ha nem menj el a dohány utcába mondjuk, bár ott fõként pajesz királyokat fogsz látni de ha látsz egy nõt a röhögõ görcs fog keringetni 😊
© gforce92012. 04. 18.. 22:38||#11
Nem általánosítok. Mert nálunk, nincsenek olyan területek, ahol az apácaruhát diszkriminálnák. Nem ér egy nõt sem hátrány amiatt mert viseli a fityulát. Ott csador nem viselése miatt, igenis érheti hátrány a nõket.
© theCREATOR2012. 04. 18.. 22:32||#10
Nincs igazat.

Van ahol megkülönböztetik és van ahol nem. És ez pontosan így van itt is. Csak mivel a média bizonyos eseteket tol a pofánkba ezért hajlamosak vagyunk általánosítani.
© gforce92012. 04. 18.. 22:30||#9
Ne mondd azt, hogy a nõk ott úgy születnek, hogy a csador viselésére vannak genetikailag programozva. Aki nem viseli azt megkülönböztetik. Aki nem visel miniszoknyát és apácaruhát azt nem különböztetik meg.