Berta Sándor

Egyre többen használják a mobiljukról a közösségi oldalakat

A comScore piackutató cég legfrissebb felmérése szerint az európai országok mobil előfizetőinek körében jelentősen nőtt a közösségi portálok látogatása.

Az EU5 csoportba az Európai Unió vezető államai tartoznak: Nagy-Britannia, Németország, Franciaország, Olaszország és Spanyolország. A comScore MobiLens Studie kutatási anyag szerint a közösségi ajánlatok látogatottsága az öt államban egyetlen esztendő alatt 44 százalékkal nőtt. Az öt országban szeptemberben összesen 55,1 millió felhasználó csatlakozott a mobil készüléke segítségével a közösségi platformokhoz és a blogokhoz.

"Az okostelefonokkal minden korábbinál könnyebb az internetre csatlakozni és a közösségi hálózatokba bejelentkezni, illetve ott tartózkodni. Az elmúlt évben azt figyeltük meg, hogy az európai mobiltelefon-tulajdonosok körében rendkívül nagy mértékben emelkedett a közösségi médiák használata. Mindez az okostelefonok elterjedésének is köszönhető. Különösen figyelemre méltó, hogy a közösségi ajánlatok napi használata is nagy mértékben nőtt, ami arra mutat rá, hogy ez a tevékenység az emberek mindennapi életének szerves részévé vált. Miközben a közösségi szolgáltatások üzemeltetői továbbra is a mobil eszközöket érintő fejlesztésekre összpontosítanak, érdekes lesz megfigyelni, hogy ezzel párhuzamosan a felhasználói szokások miként fognak megváltozni" - mondta Jeremy Copp, a comScore európai mobiltevékenységeket vizsgáló csoportjának alelnöke.


A közösségi oldalakat a mobil készülékekről látogatók száma az elmúlt egy évben 67 százalékkal nőtt. 31,3 millió felhasználó mobil böngésző segítségével keresi fel ezeket a portálokat, míg 24,2 millióan a közösségi médiákhoz kapcsoló mobil alkalmazásokat használnak. Az utóbbi csoportba tartozók száma az elmúlt egy esztendőben a kétszeresére nőtt. Az EU5 államok mobil előfizetőinek a 71 százaléka kereste fel idén szeptemberben a Facebookot, ez 54 százalékos növekedésnek felel meg tavalyhoz képest. A második helyen a Twitter található, a mikroblogot szeptemberben 8,6 millió mobiltelefon-tulajdonos kereste fel. Előkelő helyen van még a LinkedIn és a Tuenti.com spanyol platform, előbbit 2,2 millió, utóbbit 2,3 millió mobil előfizető látogatta meg.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • shaddam #2
    Remélem ez nem azt jelenti hogy az appokat is telenyomják kvízzel, wedding dressel meg reklámokkal.
  • finizlik #1
    micsoda cikk úúú