Berta Sándor
RIM - kártérítést követelnek az ügyfelek a több napos üzemzavar miatt
A Research In Motion (RIM) egyesült államokbeli és kanadai ügyfelei nem fogadják el az üzemzavar miatt kárpótlásként felkínált 100 dollár értékű alkalmazásletöltési ajánlatot, inkább bírósághoz fordulnak.
A RIM hálózata október 11. és 14. között komoly üzemzavarral küzdött, emiatt a cég több online szolgáltatása világszerte elérhetetlen volt. Mindez oda vezetett, hogy a rendszer nem tudta továbbítani a felhasználók üzeneteit. A Research In Motionnak több napba telt a probléma megoldása, és a cég vezetője videóüzenetben kért elnézést a történtek miatt, azonban ezzel nem zárult le ügy. A vállalat minden érintett ügyfelének felajánlotta, hogy 100 dollár értékben alkalmazásokat tölthetnek le Blackberry készülékeikre, azonban az ajánlattal közel sem sikerült mindenkit kiengesztelnie. Egyesült államokbeli és kanadai felhasználók egy csoportja bírósághoz fordult és kártérítést követel a társaságtól.
A Kaliforniában benyújtott kereset szerint a Research In Motion megsértette az ügyfeleivel kötött szerződést, ráadásul gondatlan volt az ügyben. Hasonló tartalmú beadványt nyújtottak be kanadai felhasználók Quebecben. Eric Mitchell, a RIM egyik amerikai ügyfele felelőssé tette a vállalatot azért, mert az üzemzavar miatt képtelen volt elküldeni és fogadni elektronikus leveleit, továbbá nem tudott valós idejű kommunikációt biztosító csatornákat sem használni, holott fizetett ezekért a szolgáltatásokért. Mindez hátrányosan érintette a munkáját és anyagi károkat okozott neki, ezért meg nem határozott összegű kártérítést követel a cégtől.
Miután a Research In Motion becslések alapján naponta 3,4 millió dollár bevételhez jut a szolgáltatásainak megrendelése után befolyó befizetésekből, így a büntetés komoly összegű lehet. Az esetleges kártérítés kifizetésén túl is nagyobb problémát jelent azonban a RIM-nek az eset miatt elszenvedett imázskár.
A RIM hálózata október 11. és 14. között komoly üzemzavarral küzdött, emiatt a cég több online szolgáltatása világszerte elérhetetlen volt. Mindez oda vezetett, hogy a rendszer nem tudta továbbítani a felhasználók üzeneteit. A Research In Motionnak több napba telt a probléma megoldása, és a cég vezetője videóüzenetben kért elnézést a történtek miatt, azonban ezzel nem zárult le ügy. A vállalat minden érintett ügyfelének felajánlotta, hogy 100 dollár értékben alkalmazásokat tölthetnek le Blackberry készülékeikre, azonban az ajánlattal közel sem sikerült mindenkit kiengesztelnie. Egyesült államokbeli és kanadai felhasználók egy csoportja bírósághoz fordult és kártérítést követel a társaságtól.
A Kaliforniában benyújtott kereset szerint a Research In Motion megsértette az ügyfeleivel kötött szerződést, ráadásul gondatlan volt az ügyben. Hasonló tartalmú beadványt nyújtottak be kanadai felhasználók Quebecben. Eric Mitchell, a RIM egyik amerikai ügyfele felelőssé tette a vállalatot azért, mert az üzemzavar miatt képtelen volt elküldeni és fogadni elektronikus leveleit, továbbá nem tudott valós idejű kommunikációt biztosító csatornákat sem használni, holott fizetett ezekért a szolgáltatásokért. Mindez hátrányosan érintette a munkáját és anyagi károkat okozott neki, ezért meg nem határozott összegű kártérítést követel a cégtől.
Miután a Research In Motion becslések alapján naponta 3,4 millió dollár bevételhez jut a szolgáltatásainak megrendelése után befolyó befizetésekből, így a büntetés komoly összegű lehet. Az esetleges kártérítés kifizetésén túl is nagyobb problémát jelent azonban a RIM-nek az eset miatt elszenvedett imázskár.