Gyurkity Péter
Jövőre csak okostelefont gyárt az Sony Ericsson
A legfrissebb negyedéves eredmények ismertetése közben jelentette be a közös leányvállalat első embere, hogy 2012-ben minden erejükkel az okostelefonokra koncentrálnak majd - követőkre találhatnak a nagyok között.
Az utóbbi néhány napban több érdekes hír is befutott az SE háza tájáról, amelyekben egyrészt arról olvashattunk, hogy a cég komolyan érdeklődik a Microsoft mobil platformja iránt (bár nagyon is örülnek annak, hogy eredetileg az Android mellett voksoltak), illetve hogy a Sony kivásárolná az Ericssont a közös leányból és a jövőben egyedül folytatná a mobiltelefonok gyártását. Az még nem világos, hogy ezen elképzelésekből pontosan mi valósul meg jövőre, az azonban már hivatalos forrástól ered, hogy a kínálatban biztosan nem lesznek megtalálhatók a hagyományos mobiltelefonok.
A vállalat vezérigazgatója ugyanis a harmadik negyedéves eredmények ismertetésekor arról is beszélt, hogy a teljes portfóliót az okostelefonokra állítják át 2012-ben, vagyis hiába is keresnénk a manapság "dumb phone", illetve "feature phone" néven emlegetett hagyományos készülékeket. Ezt külső szakértők logikus lépésnek tartják, annál is inkább, mert teljesen nyilvánvaló, hogy az olcsóbb, belépő szintű megoldások szegmensében még a nagyoknak sincs sok esélyük az olyan gyártókkal szemben, mint amilyen például a kínai ZTE, ez utóbbiak ugyanis valósággal elárasztják a fejlődő régiókat saját fejlesztéseikkel. Könnyen előfordulhat tehát, hogy több más nagy cég is követi majd az SE példáját, bár erről még pletykák sem jelentek meg.
A Sony Ericsson egyébként felemás teljesítményt nyújtott a harmadik negyedév során: az előző három hónaphoz képest 33 százalékkal növelték forgalmukat, ám egy évvel korábban ugyanezen időszakban még 9 százalékkal több készüléket tudtak eladni. Éppen a hagyományos mobiltelefonok száma esett nagyon vissza, amin csak félig-meddig tudott javítani a növekvő okostelefon-forgalom. Utóbbira jellemző, hogy 22 millió Xperia készüléket adtak el, ami a teljes bevétel 80 százalékát szállította, így 73 millió euróval jobb mérleget produkáltak mint 3 hónappal korábban. Nyilvánvaló, hogy itt elsősorban az Android népszerűségének további növekedésére számítanak, amire meg is van minden esély, a platformon belül pedig immár 12 százalékot tudtak kihasítani maguknak a többi gyártóval szemben.
Jövőre tehát kizárólag okostelefonokat várhatunk a cégtől - meglátjuk, ezt milyen formátumban és felállásban biztosítják majd.
Az utóbbi néhány napban több érdekes hír is befutott az SE háza tájáról, amelyekben egyrészt arról olvashattunk, hogy a cég komolyan érdeklődik a Microsoft mobil platformja iránt (bár nagyon is örülnek annak, hogy eredetileg az Android mellett voksoltak), illetve hogy a Sony kivásárolná az Ericssont a közös leányból és a jövőben egyedül folytatná a mobiltelefonok gyártását. Az még nem világos, hogy ezen elképzelésekből pontosan mi valósul meg jövőre, az azonban már hivatalos forrástól ered, hogy a kínálatban biztosan nem lesznek megtalálhatók a hagyományos mobiltelefonok.
A vállalat vezérigazgatója ugyanis a harmadik negyedéves eredmények ismertetésekor arról is beszélt, hogy a teljes portfóliót az okostelefonokra állítják át 2012-ben, vagyis hiába is keresnénk a manapság "dumb phone", illetve "feature phone" néven emlegetett hagyományos készülékeket. Ezt külső szakértők logikus lépésnek tartják, annál is inkább, mert teljesen nyilvánvaló, hogy az olcsóbb, belépő szintű megoldások szegmensében még a nagyoknak sincs sok esélyük az olyan gyártókkal szemben, mint amilyen például a kínai ZTE, ez utóbbiak ugyanis valósággal elárasztják a fejlődő régiókat saját fejlesztéseikkel. Könnyen előfordulhat tehát, hogy több más nagy cég is követi majd az SE példáját, bár erről még pletykák sem jelentek meg.
A Sony Ericsson egyébként felemás teljesítményt nyújtott a harmadik negyedév során: az előző három hónaphoz képest 33 százalékkal növelték forgalmukat, ám egy évvel korábban ugyanezen időszakban még 9 százalékkal több készüléket tudtak eladni. Éppen a hagyományos mobiltelefonok száma esett nagyon vissza, amin csak félig-meddig tudott javítani a növekvő okostelefon-forgalom. Utóbbira jellemző, hogy 22 millió Xperia készüléket adtak el, ami a teljes bevétel 80 százalékát szállította, így 73 millió euróval jobb mérleget produkáltak mint 3 hónappal korábban. Nyilvánvaló, hogy itt elsősorban az Android népszerűségének további növekedésére számítanak, amire meg is van minden esély, a platformon belül pedig immár 12 százalékot tudtak kihasítani maguknak a többi gyártóval szemben.
Jövőre tehát kizárólag okostelefonokat várhatunk a cégtől - meglátjuk, ezt milyen formátumban és felállásban biztosítják majd.