Alex

Terjed az internetre épülő on-demand tévézés

Az egész világon az figyelhető meg, hogy kicsivel ugyan, de csökkent a hagyományos módon sugárzott tv-műsorok nézettsége, míg az "adatfolyamban érkező" online tévéadások egyre népszerűbbek.

Az Ericsson 2011-es tv- és videofogyasztói trendjelentése válaszadóinak több, mint 44 százaléka hetente több mint egy alkalommal néz internetalapú, igény szerinti, azaz on-demand adást, körülbelül 80 százalékuk pedig hagyományos módon sugárzott tv-műsorokat. "Az on-demand egyre népszerűbb, de továbbra is a hagyományos tévénézés a legelterjedtebb - nyilatkozott Anders Erlandsson, az Ericsson ConsumerLab vezető tanácsadója. "Az emberek azt szeretnék, hogy mindkét technológiához legyen hozzáférésük. A televíziózásra és videózásra nem volt negatív hatással az internet, ahogy azt a nyomtatott média esetében megfigyelhettük, de az is igaz, hogy mára egészen változatos módjai alakultak ki tévénézésnek."


A tanulmány szerint a közösségi média komoly hatással van a tévézés élményére: a válaszadók több mint 40 százaléka nyilatkozott úgy, hogy tévénézés közben közösségi oldalakat is látogat - például okostelefonon és táblagépen. "A mélyinterjúink - különösen azok, amelyek a TV/videó fogyasztói trendek élén járó Egyesült Államokban kész - azt mutatják, hogy a közösségi média használata hatással van a TV-nézésre. A megkérdezettek többsége a tévében látottakkal kapcsolatos véleményét Twitteren, Facebook-on, fórumokon, sms-ben vagy telefonon is megosztja másokkal. Ez különösen jellemző valóságshow- és sportközvetítések esetén, és új dimenzióval gazdagítja a tévézés élményét. A kutatás szerint a nézők a bosszantó valóságshow-kat is szórakoztatóbbnak találták, amikor tévézés közben a közösségi oldalakon véleményt nyilváníthattak a "szörnyű" énekesekről, az "ízléstelen" ruhákról vagy elújságolhatták, hogy kedvenc csapatuk gólt lőtt" - tette hozzá Erlandsson.


A nézők számára továbbra is a minőség a legfontosabb elvárás a TV-műsorokkal szemben, megelőzve a 3D TV-s élményt és a különböző alkalmazásokhoz való hozzáférést. Kiderült az is, hogy leginkább a friss mozifilmek tévés elérését nyújtó szolgáltatásért hajlandók pénzt kiadni. A felmérés kitért a tévés tartalomfogyasztás mértékére is: a németek hetente nem kevesebb mint 25 órát töltenek a tévé előtt, de ennek csupán 28 százaléka on-demand tévézés. Spanyolországban ez az arány 44 százalék.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!