Berta Sándor
Integrálta keresőjébe a repülési információkat a Google
A webes vállalat bővítette keresőszolgáltatását, s így sokkal egyszerűbbé válhat az interneten az olcsó repülési ajánlatok megtalálása. Ezzel letarolhatják a repülőjegy-foglalási piacot.
Lassan körvonalazódnak a Google utazás szolgáltatásokkal kapcsolatos tervei. Első lépésként a cég integrálta a repülési információkat a keresőjébe és ezeket az adatokat akár közvetlenül is képes indexelni, illetve megmutatni. Petter Wedum szoftvermérnök a Google blogbejegyzésében közölte: a jövőben a keresőmezőbe elég lesz csak beírni, hogy "repülőjáratok Berlinből Barcelonába" vagy "repülőjáratok San Fransiscóból Minneapolisba", majd pár másodperc múlva már meg is jelennek az aktuális ajánlatok. Ez csupán a társaság első kis lépése ezen a területen.
A megoldás előnye ráadásul, hogy a keresőbe akár az IATA által az egyes repülőterek jelölésére használt, három betűből álló kódokat is beírhatják a felhasználók. Ebben az esetben egy Hannoverből Barcelonába tartó járat esetében elég beírni, hogy "repülés HAJ BCN". A konszern minden esetben kilistázza azt is, hogy mennyi a repülési idő és hogy az adott ajánlat melyik légitársaság járatára vonatkozik. A kibővített keresési szolgáltatás jelenleg csak 10 nyelven (angol, francia, olasz, német, spanyol, holland, brazil, portugál, lengyel, orosz, török és katalán) érhető el, de ez hamarosan bővülhet.
A Google hangsúlyozta, hogy a szolgáltatás még nem a nemrég beolvasztott ITA Software technológiáján alapul. Az ITA szoftvere különböző repülési információkat értékel ki, majd ezeket az adatokat elérhetővé teszi a különböző utazási oldalak számára. A webes vállalat 700 millió dollárért vásárolta meg az ITA-t, de az ügyben az amerikai igazságügyi minisztérium trösztellenes vizsgálatot indított. A szaktárca bizottsága két kérdés vizsgál, az egyik, hogy a felvásárlást követően is elérhetőek lesznek-e más cégek számára az ITA adatai, míg a másik, hogy a Google nem irányítja-e majd saját utazási oldalaira a keresőket.
A minisztérium végül áprilisban úgy döntött, hogy a Google megvásárolhatja az ITA Software-t. Tavaly decemberben egyébként számos piaci szereplő tiltakozott a tervezett tranzakció ellen, köztük volt az Expedia, a Hotwire, a TripAdvisor és a Kayak. A cégek megalapították a FairSearch.org nevű csoportot, amihez később a Microsoft is csatlakozott.
Lassan körvonalazódnak a Google utazás szolgáltatásokkal kapcsolatos tervei. Első lépésként a cég integrálta a repülési információkat a keresőjébe és ezeket az adatokat akár közvetlenül is képes indexelni, illetve megmutatni. Petter Wedum szoftvermérnök a Google blogbejegyzésében közölte: a jövőben a keresőmezőbe elég lesz csak beírni, hogy "repülőjáratok Berlinből Barcelonába" vagy "repülőjáratok San Fransiscóból Minneapolisba", majd pár másodperc múlva már meg is jelennek az aktuális ajánlatok. Ez csupán a társaság első kis lépése ezen a területen.
A megoldás előnye ráadásul, hogy a keresőbe akár az IATA által az egyes repülőterek jelölésére használt, három betűből álló kódokat is beírhatják a felhasználók. Ebben az esetben egy Hannoverből Barcelonába tartó járat esetében elég beírni, hogy "repülés HAJ BCN". A konszern minden esetben kilistázza azt is, hogy mennyi a repülési idő és hogy az adott ajánlat melyik légitársaság járatára vonatkozik. A kibővített keresési szolgáltatás jelenleg csak 10 nyelven (angol, francia, olasz, német, spanyol, holland, brazil, portugál, lengyel, orosz, török és katalán) érhető el, de ez hamarosan bővülhet.
A Google hangsúlyozta, hogy a szolgáltatás még nem a nemrég beolvasztott ITA Software technológiáján alapul. Az ITA szoftvere különböző repülési információkat értékel ki, majd ezeket az adatokat elérhetővé teszi a különböző utazási oldalak számára. A webes vállalat 700 millió dollárért vásárolta meg az ITA-t, de az ügyben az amerikai igazságügyi minisztérium trösztellenes vizsgálatot indított. A szaktárca bizottsága két kérdés vizsgál, az egyik, hogy a felvásárlást követően is elérhetőek lesznek-e más cégek számára az ITA adatai, míg a másik, hogy a Google nem irányítja-e majd saját utazási oldalaira a keresőket.
A minisztérium végül áprilisban úgy döntött, hogy a Google megvásárolhatja az ITA Software-t. Tavaly decemberben egyébként számos piaci szereplő tiltakozott a tervezett tranzakció ellen, köztük volt az Expedia, a Hotwire, a TripAdvisor és a Kayak. A cégek megalapították a FairSearch.org nevű csoportot, amihez később a Microsoft is csatlakozott.