Napi Online
Megújítja az utazási piacot a Google
A légiközlekedési információs technológiát gyártó ITA megvásárlásával hódítana meg új területeket a Google.
Az utazási ágazatba törhet be a Google azzal, hogy 700 millió dollárért megvásárolta az ITA Software-t, egy repülési információs szoftvert gyártó társaságot. Ez egyben újabb trösztellenes vizsgálatokat jelenthet a keresőóriás számára - írta a Wall Street Journal. Az ITA a repülőgép-járatok indulását, a jegyek rendelkezésre állását és árait képes kezelni, ezzel lehetővé válhat olyan online keresési eszközök létrehozása, amelyek segítségével könnyebben összehasonlíthatók az árak, illetve amelyek segíthetnek további potenciális vevőket a 80 milliárd dolláros utazási piacra terelni - közölte a Google.
Eric Schmidt vezérigazgató úgy fogalmazott, hogy bármihez is kezd a Google az ITA technológiájával, az nem fog hasonlítani semmilyen ma elérhető megoldásra. A keresőcég szerint az ügylet nem vet fel versenyjogi kérdéseket, mivel jelenleg nem versenytársa a több utazási portál és légitársasági honlap motorját szállító ITA-nak. A versenytárs Microsoft Bing nevű keresője már az ITA megoldását használja a repüklőjegyekkel kapcsolatos kereséseknél, míg a Googla jelenleg más oldalakra irányítja az érdeklődőket. Az akvizíció a negyedik legnagyobb tételt jelenti a Google elmúlt 12 éves történetében, megközelítve a harmadik helyezett tranzakciót, az Admob mobilreklámcég 750 millió dolláros megvételét.
Az utazási ágazatba törhet be a Google azzal, hogy 700 millió dollárért megvásárolta az ITA Software-t, egy repülési információs szoftvert gyártó társaságot. Ez egyben újabb trösztellenes vizsgálatokat jelenthet a keresőóriás számára - írta a Wall Street Journal. Az ITA a repülőgép-járatok indulását, a jegyek rendelkezésre állását és árait képes kezelni, ezzel lehetővé válhat olyan online keresési eszközök létrehozása, amelyek segítségével könnyebben összehasonlíthatók az árak, illetve amelyek segíthetnek további potenciális vevőket a 80 milliárd dolláros utazási piacra terelni - közölte a Google.
Eric Schmidt vezérigazgató úgy fogalmazott, hogy bármihez is kezd a Google az ITA technológiájával, az nem fog hasonlítani semmilyen ma elérhető megoldásra. A keresőcég szerint az ügylet nem vet fel versenyjogi kérdéseket, mivel jelenleg nem versenytársa a több utazási portál és légitársasági honlap motorját szállító ITA-nak. A versenytárs Microsoft Bing nevű keresője már az ITA megoldását használja a repüklőjegyekkel kapcsolatos kereséseknél, míg a Googla jelenleg más oldalakra irányítja az érdeklődőket. Az akvizíció a negyedik legnagyobb tételt jelenti a Google elmúlt 12 éves történetében, megközelítve a harmadik helyezett tranzakciót, az Admob mobilreklámcég 750 millió dolláros megvételét.