Berta Sándor
A PC- és a TV-gyártók kezdhetnek félni a táblagépektől
A Google AdMob aktuális tanulmánya rámutatott, hogy a napjainkban egyre népszerűbb készülékek okozhatnak még kellemetlen perceket a PC- és a TV-piac szereplőinek.
A felméréséről Harsh Shah, a Google mobilreklám- és marketingcsapatának tagja blogbejegyzésben számolt be. A társaság munkatársai összesen 1430 személyt kérdeztek meg asztali számítógép és televízióhasználati szokásaikról. Kiderült, hogy folyamatosan nő a tábla PC-k előtt eltöltött idő, ezzel párhuzamosan pedig csökken az asztali számítógépeket, a laptopokat és a televíziókat rendszeresen használók száma. A felhasználói szokások megváltozása elsősorban a reklámiparnak érdekes.
A megkérdezettek 77 százaléka mondta azt, hogy tábla PC-je megvásárlása után a korábbinál jóval kevesebb időt tölt el az asztali számítógépe előtt, míg 43 százalékuk közölte, hogy többet használja a táblagépét, mint a PC-jét vagy a laptopját. A válaszadók 33 százaléka kijelentette, hogy sokkal érdekesebbnek találja a tábla PC-ken megjelenő tartalmakat, mint a televíziós műsorokat.
A felhasználók 82 százaléka otthon használja a táblagépét, 7 százalékuk a munkahelyén kapcsolja be a készülékét és csak 11 százalékuk veszi kézbe utazás közben. A megkérdezettek 62 százaléka éjjel, míg 69 százaléka hétvégén is használja az általa megvett eszközt, ugyanakkor 84 százalék mondta azt, hogy játszik a tábla PC-jén. Az emberek 78 százaléka információkeresésre, 74 százaléka e-mail írásra, 61 százaléka pedig hírek olvasására használja a készülékét. Érdekes módon könyvek és újságok olvasására csak 59 százalék alkalmazza a táblagépét, míg ugyanez az arány a közösségi portálok látogatása esetén 56 százalék, a zenehallgatás és a videónézés esetén pedig csupán 51 százalék.
A felhasználók kitértek arra is, hogy átlagosan naponta mennyi ideig kapcsolják be az eszközöket. 38 százalékuk naponta több mint 2 órát, 30 százalékuk pedig 1-2 órát tölt a tábla PC-je képernyője előtt.
A felméréséről Harsh Shah, a Google mobilreklám- és marketingcsapatának tagja blogbejegyzésben számolt be. A társaság munkatársai összesen 1430 személyt kérdeztek meg asztali számítógép és televízióhasználati szokásaikról. Kiderült, hogy folyamatosan nő a tábla PC-k előtt eltöltött idő, ezzel párhuzamosan pedig csökken az asztali számítógépeket, a laptopokat és a televíziókat rendszeresen használók száma. A felhasználói szokások megváltozása elsősorban a reklámiparnak érdekes.
A megkérdezettek 77 százaléka mondta azt, hogy tábla PC-je megvásárlása után a korábbinál jóval kevesebb időt tölt el az asztali számítógépe előtt, míg 43 százalékuk közölte, hogy többet használja a táblagépét, mint a PC-jét vagy a laptopját. A válaszadók 33 százaléka kijelentette, hogy sokkal érdekesebbnek találja a tábla PC-ken megjelenő tartalmakat, mint a televíziós műsorokat.
A felhasználók 82 százaléka otthon használja a táblagépét, 7 százalékuk a munkahelyén kapcsolja be a készülékét és csak 11 százalékuk veszi kézbe utazás közben. A megkérdezettek 62 százaléka éjjel, míg 69 százaléka hétvégén is használja az általa megvett eszközt, ugyanakkor 84 százalék mondta azt, hogy játszik a tábla PC-jén. Az emberek 78 százaléka információkeresésre, 74 százaléka e-mail írásra, 61 százaléka pedig hírek olvasására használja a készülékét. Érdekes módon könyvek és újságok olvasására csak 59 százalék alkalmazza a táblagépét, míg ugyanez az arány a közösségi portálok látogatása esetén 56 százalék, a zenehallgatás és a videónézés esetén pedig csupán 51 százalék.
A felhasználók kitértek arra is, hogy átlagosan naponta mennyi ideig kapcsolják be az eszközöket. 38 százalékuk naponta több mint 2 órát, 30 százalékuk pedig 1-2 órát tölt a tábla PC-je képernyője előtt.