Napi Online
Sokan óvakodnak az IT-eszközök kiszervezésétől
Az informatikai erőforrás-kihelyezés tyúklépésben, de folyamatosan bővülő piacának kínálati szereplői számos nehézségre számíthatnak az új ügyfelek megszerzése terén.
A döntéshozók többsége elutasító, ami a potenciális klientúra további meggyőzését teszi szükségessé. A hazai IT-vezetők nagyobbik része a házon belüli megvalósítást tekinti prioritásnak. Ez egyfelől a területet illető tájékozottságbeli hiányosságokra, a kiszervezéssel kapcsolatos félelmekre, a kockázatok kerülésére, másfelől a saját pozíció védelmére és nem mellékesen a házon belül tartott folyamatok költségének mérésére irányuló egzakt metrikák hiányára vezethető vissza. A megkérdezett döntéshozók többségénél nincs meg az egyes it-folyamatok kiszervezésére irányuló motiváció - világítanak rá a BellResearch kutatási eredményei.
Az informatikai döntéshozók többsége nem érzi, hogy bármiféle nehézséget okozna számára az IT-fejlesztések prioritásainak felállítása, a beruházások költséghatékony megvalósítása vagy a rendszerek üzemeltetése. Bár a jelenleginél jóval több vállalat számára jelenthetne reális alternatívát az IT-outsourcing, de az igény és a motiváció hiánya, találkozva a többek között kulturális okokra visszavezethető idegenkedéssel, erőteljesen korlátozza a terület növekedési potenciálját.
Kisebb mértékben ugyan, de a terjedés gátját jelenti az információ hiánya is: a tíznél több alkalmazottat foglalkoztató cégek válaszadóinak kevesebb mint fele tudja pontosan, mit jelent az IT-outsourcing, további 26 százaléknak hiányosak az ismeretei, közel harmaduk pedig még csak nem is hallott erről a lehetőségről - mutatnak rá a BellResearch elemzői, akik szerint szembetűnő a bizonytalanok igen magas aránya, valamint az, hogy a véleményt alkotók többsége inkább negatív attitűdöt táplált a kiszervezéssel kapcsolatban, megkérdőjelezve annak valós hozadékát.
Mindez természetesen pozícióféltéssel is magyarázható: különösen a nagyobb cégeknél az IT-vezető nem érzi külső szolgáltatókkal helyettesíthetőnek az általa vezetett osztályt még akkor sem, ha a valós helyzet ezt éppenséggel indokolttá tenné.
A döntéshozók többsége elutasító, ami a potenciális klientúra további meggyőzését teszi szükségessé. A hazai IT-vezetők nagyobbik része a házon belüli megvalósítást tekinti prioritásnak. Ez egyfelől a területet illető tájékozottságbeli hiányosságokra, a kiszervezéssel kapcsolatos félelmekre, a kockázatok kerülésére, másfelől a saját pozíció védelmére és nem mellékesen a házon belül tartott folyamatok költségének mérésére irányuló egzakt metrikák hiányára vezethető vissza. A megkérdezett döntéshozók többségénél nincs meg az egyes it-folyamatok kiszervezésére irányuló motiváció - világítanak rá a BellResearch kutatási eredményei.
Az informatikai döntéshozók többsége nem érzi, hogy bármiféle nehézséget okozna számára az IT-fejlesztések prioritásainak felállítása, a beruházások költséghatékony megvalósítása vagy a rendszerek üzemeltetése. Bár a jelenleginél jóval több vállalat számára jelenthetne reális alternatívát az IT-outsourcing, de az igény és a motiváció hiánya, találkozva a többek között kulturális okokra visszavezethető idegenkedéssel, erőteljesen korlátozza a terület növekedési potenciálját.
Kisebb mértékben ugyan, de a terjedés gátját jelenti az információ hiánya is: a tíznél több alkalmazottat foglalkoztató cégek válaszadóinak kevesebb mint fele tudja pontosan, mit jelent az IT-outsourcing, további 26 százaléknak hiányosak az ismeretei, közel harmaduk pedig még csak nem is hallott erről a lehetőségről - mutatnak rá a BellResearch elemzői, akik szerint szembetűnő a bizonytalanok igen magas aránya, valamint az, hogy a véleményt alkotók többsége inkább negatív attitűdöt táplált a kiszervezéssel kapcsolatban, megkérdőjelezve annak valós hozadékát.
Mindez természetesen pozícióféltéssel is magyarázható: különösen a nagyobb cégeknél az IT-vezető nem érzi külső szolgáltatókkal helyettesíthetőnek az általa vezetett osztályt még akkor sem, ha a valós helyzet ezt éppenséggel indokolttá tenné.