Berta Sándor
100 millióan töltötték le a Firefox reklámblokkolóját
Nem mindennapi sikert könyvelhetett el a Firefoxhoz elérhető kiegészítő. Az Adblock Plusz nevű reklámblokkolót 2006. január közepe eddig több mint 100 millióan töltötték le.
A program ezzel a legnépszerűbb Firefox-kiegészítőnek számít és az első olyan plugin, amely átlépte a 100 millió letöltéses álomhatárt. A Mozilla statisztikáiból kiderült, hogy az Adblock Plust naponta körülbelül 12 millióan használják és átlagosan naponta közel 81 000-en töltik le. "A telepítések száma jelenleg 20 millió körül lehet" - jelentette ki Till Faida, aki önkéntesként részt vesz az Adblock Plus fejlesztésében. A férfi a Groningeni Nemzetközi Üzleti Iskola hallgatójaként kutatja a reklámblokkoló elterjedtségét.
A Firefox egyik legnagyobb sikere pont abban rejlik, hogy különböző kiegészítő modulok segítségével jelentős mértékben személyre szabható. A felhasználók eddig 2,2 milliárd ilyen plugint töltöttek le a böngészőhöz, de az Adblock Plus mind közül a legsikeresebb. A nem mindennapi rekord eléréséhez a Mozilla Alapítvány is gratulált Vlagyimir Palantnak, a projekt fő fejlesztőjének, aki 2006 januárja óta készíti az Adblock Plust. A letöltési oldalon található ismertető alapján a reklámblokkoló lehetővé teszi, hogy a honlapokat mindenki saját elképzelései szerint jelenítse meg. A program számos nyelven, köztük magyarul érhető el és több mint negyven szűrő segítségével automatikusan szűri az ismert weboldalak tartalmán levő reklámokat, vagy akár a Flash- és a Java-objektumokat.
Palant ugyan elégedett, de továbbra is folytatni akarja a munkát Az Adblock Plus azonban most már kinőtte a hobbiprojekt státuszt. "Palant a fejlesztést immár főállásban végzi és munkáját egy szponzor segíti, aki egyben a jobb internet megvalósítását célzó ötlet támogatója" - közölte Faida. A célok között szerepel, hogy az Adblock Plust még többen használják világszerte és ezáltal egy olyan pozícióba kerüljön, hogy valóban befolyásolhassa a világháló és az online reklámipar fejlődését. Emellett felmerült annak a lehetősége is, hogy a reklámblokkolót más böngészőkbe is integrálják és így még több felhasználó számára elérhetővé tegyék.
A program ezzel a legnépszerűbb Firefox-kiegészítőnek számít és az első olyan plugin, amely átlépte a 100 millió letöltéses álomhatárt. A Mozilla statisztikáiból kiderült, hogy az Adblock Plust naponta körülbelül 12 millióan használják és átlagosan naponta közel 81 000-en töltik le. "A telepítések száma jelenleg 20 millió körül lehet" - jelentette ki Till Faida, aki önkéntesként részt vesz az Adblock Plus fejlesztésében. A férfi a Groningeni Nemzetközi Üzleti Iskola hallgatójaként kutatja a reklámblokkoló elterjedtségét.
A Firefox egyik legnagyobb sikere pont abban rejlik, hogy különböző kiegészítő modulok segítségével jelentős mértékben személyre szabható. A felhasználók eddig 2,2 milliárd ilyen plugint töltöttek le a böngészőhöz, de az Adblock Plus mind közül a legsikeresebb. A nem mindennapi rekord eléréséhez a Mozilla Alapítvány is gratulált Vlagyimir Palantnak, a projekt fő fejlesztőjének, aki 2006 januárja óta készíti az Adblock Plust. A letöltési oldalon található ismertető alapján a reklámblokkoló lehetővé teszi, hogy a honlapokat mindenki saját elképzelései szerint jelenítse meg. A program számos nyelven, köztük magyarul érhető el és több mint negyven szűrő segítségével automatikusan szűri az ismert weboldalak tartalmán levő reklámokat, vagy akár a Flash- és a Java-objektumokat.
Palant ugyan elégedett, de továbbra is folytatni akarja a munkát Az Adblock Plus azonban most már kinőtte a hobbiprojekt státuszt. "Palant a fejlesztést immár főállásban végzi és munkáját egy szponzor segíti, aki egyben a jobb internet megvalósítását célzó ötlet támogatója" - közölte Faida. A célok között szerepel, hogy az Adblock Plust még többen használják világszerte és ezáltal egy olyan pozícióba kerüljön, hogy valóban befolyásolhassa a világháló és az online reklámipar fejlődését. Emellett felmerült annak a lehetősége is, hogy a reklámblokkolót más böngészőkbe is integrálják és így még több felhasználó számára elérhetővé tegyék.