MTI
Nem tudja áthárítani a különadót az Invitel
Nagyon meglepődnénk, ha bármelyik távközlési cég tovább tudná hárítani a lakosságra a kivetendő különadót, sokkal inkább a beruházásokat befolyásolja majd a befizetés - mondta keddi sajtótájékoztatóján Zsembery György, az Invitel Zrt. vezérigazgató-helyettese.
Azért sem lehet a különadót áthárítani a fogyasztókra, mert egyrészt a távközlési piac nagyon szabályozott, másrészt pedig ebben a szektorban évek óta folyamatosan csökkennek az árak, s a felhasználók emelést nemigen fogadnának el. Szerinte a különadó likviditási problémát okozhat a kisebb cégeknél, de a nagyobbaknak is le kell gondolkodniuk azon, hogy honnan fedezik a befizetést. Kifejtette, a befizetendő pénz fele a Magyar Telekomot illeti, s ezért kíváncsian várják, hogyan reagál rá.
Zsembery György elmondta, meglepődne, ha a cégek nem csinálnának semmit, de azon is, ha kivetett adót nem szedné be a kormány. Az Invitel megvárja míg törvényerőre emelkedik a különadó, s akkor alakítja ki hivatalos álláspontját. A vezérigazgató-helyettes elmondta, azt is jó lenne látni, mire megy el a különadóból befolyó pénz. A számítások szerint az Invitelnek mintegy 4 milliárd forintot kell különadóként fizetnie évente. Úgy vélte, nem a rendelkezésre álló pénz mennyisége a kérdés, hanem az, hogy a különadó milyen hatással lesz a következő évek üzletmenetére. Közlése szerint példaértékű, hogyan lehet törvényt alkotni ilyen gyorsasággal.
Tavaly 57 milliárd forint volt az Invitel magyarországi bevétele, a kamat- és adófizetés, tőketörlesztés és amortizáció előtti eredménye (EBITDA) pedig 26,5 milliárd forint. A társaság magyarországi bevétele és EBITDÁ-ja 2008-as szinten maradt tavaly. Az Invitel évente minimum 6 milliárd forintot költ beruházásra, mivel legalább ennyi pénz kell az üzlet működtetéséhez.
A vezérigazgató-helyettes elmondta, az infokommunikációs piac értékben továbbra is stagnál, de ezen belül nő a vállalati adatszolgáltatásokból és a bérelt informatikai szolgáltatásokból származó bevétel. Az elmúlt öt évben értékben leginkább a vezetékes hangszolgáltatás csökkent, de 2009-ben már jobban visszaesett mobil hangszolgáltatásból, mint a vezetékesből származó bevétel. A tévés szolgáltatások értéke az elmúlt tíz évben folyamatosan nőtt, de az idén már nem.
Azért sem lehet a különadót áthárítani a fogyasztókra, mert egyrészt a távközlési piac nagyon szabályozott, másrészt pedig ebben a szektorban évek óta folyamatosan csökkennek az árak, s a felhasználók emelést nemigen fogadnának el. Szerinte a különadó likviditási problémát okozhat a kisebb cégeknél, de a nagyobbaknak is le kell gondolkodniuk azon, hogy honnan fedezik a befizetést. Kifejtette, a befizetendő pénz fele a Magyar Telekomot illeti, s ezért kíváncsian várják, hogyan reagál rá.
Zsembery György elmondta, meglepődne, ha a cégek nem csinálnának semmit, de azon is, ha kivetett adót nem szedné be a kormány. Az Invitel megvárja míg törvényerőre emelkedik a különadó, s akkor alakítja ki hivatalos álláspontját. A vezérigazgató-helyettes elmondta, azt is jó lenne látni, mire megy el a különadóból befolyó pénz. A számítások szerint az Invitelnek mintegy 4 milliárd forintot kell különadóként fizetnie évente. Úgy vélte, nem a rendelkezésre álló pénz mennyisége a kérdés, hanem az, hogy a különadó milyen hatással lesz a következő évek üzletmenetére. Közlése szerint példaértékű, hogyan lehet törvényt alkotni ilyen gyorsasággal.
Tavaly 57 milliárd forint volt az Invitel magyarországi bevétele, a kamat- és adófizetés, tőketörlesztés és amortizáció előtti eredménye (EBITDA) pedig 26,5 milliárd forint. A társaság magyarországi bevétele és EBITDÁ-ja 2008-as szinten maradt tavaly. Az Invitel évente minimum 6 milliárd forintot költ beruházásra, mivel legalább ennyi pénz kell az üzlet működtetéséhez.
A vezérigazgató-helyettes elmondta, az infokommunikációs piac értékben továbbra is stagnál, de ezen belül nő a vállalati adatszolgáltatásokból és a bérelt informatikai szolgáltatásokból származó bevétel. Az elmúlt öt évben értékben leginkább a vezetékes hangszolgáltatás csökkent, de 2009-ben már jobban visszaesett mobil hangszolgáltatásból, mint a vezetékesből származó bevétel. A tévés szolgáltatások értéke az elmúlt tíz évben folyamatosan nőtt, de az idén már nem.