MTI
Kína és a közel-keleti térség a digitális élet éllovasa
Kína és a közel-keleti térség országai megelőzik a fejlett országokat az internet-használatot illetően - mutatta ki az online szokásokról készült eddigi legnagyobb globális felmérés.
A malajziaiak szocializálódtak a legjobban az interneten, egy malajziainak a közösségi oldalakon átlagosan 233 barátja van, míg a japánok a legkevésbé, 29 barátot jegyeznek átlagosan az olyan oldalakon, mint a Facebook vagy a Linkeldln - derült ki a TNS globális közvélemény-kutató cég Digital Life (digitális élet) nevű tanulmányából. A cég a világ 46 országában 50 ezer internetezőt kérdezett ki netes szokásairól, tevékenységéről.
A feltörekvő országok online fogyasztói a digitális tevékenységet illetően megelőzték a fejlett országokét annak ellenére, hogy utóbbiak jóval fejlettebb internetes infrastruktúrával rendelkeznek. Egyiptomban és Kínában már most jóval kiterjedtebb szintű a digitális tevékenység, mint például Japánban, Finnországban vagy Dániában, miközben a bloggolók és a közösségi oldalakat használók száma óriási léptekben nő a feltörekvő országokban - állapították meg a szakemberek.
Kínában az internetezők 88 százaléka bloggol, Brazíliában 51 százalék, miközben az Egyesült Államokban ez az arány csak 32 százalék. Latin-Amerikában, a Közel-Keleten és Kínában hetente átlag 5,2 órát töltenek a netezők közösségi oldalakon, miközben négy órát e-mailezéssel. A malajziaiaknak átlag 233 barátjuk van a közösségi oldalakon, őket szorosan a brazilok követik 231 baráttal.
A tanulmány markáns elfordulást mutatott ki a hagyományos médiától: az internetezők 61 százaléka naponta használja a világhálót, miközben csak 54 százalék néz televízióz, 36 százalék hallgat rádiót, és 32 százalék olvas újságot.
A malajziaiak szocializálódtak a legjobban az interneten, egy malajziainak a közösségi oldalakon átlagosan 233 barátja van, míg a japánok a legkevésbé, 29 barátot jegyeznek átlagosan az olyan oldalakon, mint a Facebook vagy a Linkeldln - derült ki a TNS globális közvélemény-kutató cég Digital Life (digitális élet) nevű tanulmányából. A cég a világ 46 országában 50 ezer internetezőt kérdezett ki netes szokásairól, tevékenységéről.
A feltörekvő országok online fogyasztói a digitális tevékenységet illetően megelőzték a fejlett országokét annak ellenére, hogy utóbbiak jóval fejlettebb internetes infrastruktúrával rendelkeznek. Egyiptomban és Kínában már most jóval kiterjedtebb szintű a digitális tevékenység, mint például Japánban, Finnországban vagy Dániában, miközben a bloggolók és a közösségi oldalakat használók száma óriási léptekben nő a feltörekvő országokban - állapították meg a szakemberek.
Kínában az internetezők 88 százaléka bloggol, Brazíliában 51 százalék, miközben az Egyesült Államokban ez az arány csak 32 százalék. Latin-Amerikában, a Közel-Keleten és Kínában hetente átlag 5,2 órát töltenek a netezők közösségi oldalakon, miközben négy órát e-mailezéssel. A malajziaiaknak átlag 233 barátjuk van a közösségi oldalakon, őket szorosan a brazilok követik 231 baráttal.
A tanulmány markáns elfordulást mutatott ki a hagyományos médiától: az internetezők 61 százaléka naponta használja a világhálót, miközben csak 54 százalék néz televízióz, 36 százalék hallgat rádiót, és 32 százalék olvas újságot.