Berta Sándor

A németek egyharmada vett már részt online aukción

Az európai uniós tagállamban a 14 évesnél idősebb internetezők 54 százaléka kereste fel legalább egy alkalommal az eBayt vagy más aukciós honlapot - derült ki a BITKOM szakmai szervezet legújabb felméréséből.

A 82,1 millió német lakos közül összesen 27 millióan vettek részt minimum egyszer internetes aukción. A megkérdezett felhasználók 31 százaléka nyilatkozott úgy, hogy vásárolt már árverésen hobbi vagy szabadidős terméket, 24 százalékuk könyveket vett, míg 21-21 százalékuk sikeresen licitált ruhákra, ékszerekre, illetve számítógépekre és számítástechnikai alkatrészekre.

"Az online aukciók nem csak az alkalmi vételekre vadászók számára lehetnek érdekesek, hanem mindenkinek kényelmes bevásárlási lehetőséget jelentenek. Mindegy, hogy új vagy használt árucikkekről, népszerű vagy a gyűjtőknek vonzó technikai eszközökről van szó, egy árverésen gyakorlatilag mindenhez hozzá lehet jutni" - mondta Achim Berg, a BITKOM alelnöke.

Természetesen vannak olyan kikiáltott termékek is, amelyek mindenképpen feltűnést keltenek. Online aukción kelt el például XVI. Benedek pápa VW Golf típusú autója, egy villamoskocsi, egy blog és Hans-Dietrich Genscher egykori nyugatnémet külügyminiszter pulóvere. Kétségtelenül az eBay a legismertebb aukciós portál, de népszerű még a Hood.de, az AuVito, valamint Svájcban és Ausztriában a Ricardo is.

Az árveréseken érdekes módon a férfiak az aktívabbak, a német férfi felhasználók 60 százaléka vett már részt legalább egy internetes aukción, ugyanez az arány a nőknél 49 százalék. Hasonló eltérés van az ország régiónak összehasonlításában is: a keletnémetek 62, míg a nyugatnémetek 53 százalékának van árverezési tapasztalata. A legnagyobb különbség viszont a korosztályok szerint mutatkozik meg: a 18 és 29 év közöttiek 68 százaléka kereste fel legalább egyszer az eBayt vagy más aukciós honlapot. Ezzel szemben ez az arány a 60 évnél idősebbeknél csupán 25 százalék.

A BITKOM tapasztalatai alapján egyébként az árverezésnek és azon való eredményes licitálásoknak 10 aranyszabálya van. Az első az eredményes keresés és türelmes figyelés, kivárás. A második pont a vásárlók megvizsgálása és az áru megfelelő leírása, hiszen minden apró információ fontos lehet. A harmadik szabály az árak összehasonlítása, míg a negyedik a rögzített ár kiszabásának megfontolása. Az ötödik pont, hogy mindig célszerű előnyben részesíteni a még garanciás termékeket. A hatodik szempont, hogy mindig érdemes hideg fejjel, megfontoltan dönteni, ha ugyanis valakit elkap a licitálási hév, akkor könnyen hibás döntéseket hozhat. A hetedik szabály, hogy akár akkor is lehet és érdemes licitálni, ha valaki éppen úton van. A laptopok és okostelefonok korában ez egyáltalán nem számít nehéznek. Végül,de egyáltalán nem utolsó sorban: fontos, hogy mindig megbízható fizetési módot kell választani, célszerű megoldani az eladókkal kialakult esetleges konfliktusokat és ha olyan helyzet adódik, akkor élni kell az ajánlat visszavonásának vagy a vásárlástól való elállás jogával.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Asperot #3
    arra a két tanácsra licitálni kell
  • Julius Caesar #2
    "Az árveréseken érdekes módon a férfiak az aktívabbak, a német férfi felhasználók 60 százaléka vett már részt legalább egy internetes aukción, ugyanez az arány a nőknél 49 százalék."

    Nemi diszkrimináció! El vannak nyomva a nők Némethonban

    on: 10 szabályt ír a cikk, de a hetedik után ha jól látom nincs 8-9, hanem nyomban jön az utolsó. Vagy van még ott kettő, csak nem számozták?

  • readswift #1
    Na a német ebay pont az ahonnét nem érdemes venni kb semmit se mert mindent felvernek egymásnak.