MTI
Túlzottan olcsó a Yahoo
A vezérigazgató szerint a Yahoo-papírok jelenlegi árfolyama "túlzottan alacsony", megtakarítást a Microsoft-együttműködéstől vár a társaság.
A Yahoo-papírok 14-16 dolláros árfolyama túlzottan alacsony - mondta Carol Bartz vezérigazgató a társaság részvényeseinek éves találkozóján. A részvények árfolyama az elmúlt hat hónapban közel 10 százalékkal esett vissza, szemben a Nasdaq ugyanezen idő alatt elért 2 százalékos mínuszával - az áprilisi 19 dolláros árfolyam a csütörtöki záráskor 14,83 dolláron állt - írta a Market Watch.
Bartz a részvényeseknek 24 százalékos árbevétel-arányos működési eredményt ígért, a jelenlegi 6 százalékkal szemben. A költségcsökkentés részben a Yahoo és a Microsoft között létrejött internetes keresési és reklám-együttműködésből adódik, amely során a Microsoft év végéig átveheti a Yahoo keresőmotorja feletti irányítást, ezzel a kombinált megoldással vennék fel a versenyt a Google szolgáltatásával.
A Yahoo és a Microsoft közös részesedése az amerikai keresőpiacon így elérheti a 30 százalékot, szemben a Google 63,7 százalékos szeletével. A kínai Alibaba Groupba való befektetés kapcsán Bartz elmondta: a stratégia helyesnek bizonyult, mivel segítségével anélkül sikerült a kínai piacra lépni, hogy aggódni kellene az ottani politikai és üzleti körülmények miatt.
A Yahoo-papírok 14-16 dolláros árfolyama túlzottan alacsony - mondta Carol Bartz vezérigazgató a társaság részvényeseinek éves találkozóján. A részvények árfolyama az elmúlt hat hónapban közel 10 százalékkal esett vissza, szemben a Nasdaq ugyanezen idő alatt elért 2 százalékos mínuszával - az áprilisi 19 dolláros árfolyam a csütörtöki záráskor 14,83 dolláron állt - írta a Market Watch.
Bartz a részvényeseknek 24 százalékos árbevétel-arányos működési eredményt ígért, a jelenlegi 6 százalékkal szemben. A költségcsökkentés részben a Yahoo és a Microsoft között létrejött internetes keresési és reklám-együttműködésből adódik, amely során a Microsoft év végéig átveheti a Yahoo keresőmotorja feletti irányítást, ezzel a kombinált megoldással vennék fel a versenyt a Google szolgáltatásával.
A Yahoo és a Microsoft közös részesedése az amerikai keresőpiacon így elérheti a 30 százalékot, szemben a Google 63,7 százalékos szeletével. A kínai Alibaba Groupba való befektetés kapcsán Bartz elmondta: a stratégia helyesnek bizonyult, mivel segítségével anélkül sikerült a kínai piacra lépni, hogy aggódni kellene az ottani politikai és üzleti körülmények miatt.