Napi Online
Azonnal teljesítenie kell a Yahoo új vezérének
Nem számíthat száznapos türelmi időre Carol Bartz, a Yahoo Inc. új vezérigazgatója, a befektetők ugyanis gyors megoldást várnak tőle a társaság rendbetételére.
A 60 éves menedzser elismert szaktekintély a számítástechnikai iparban, 14 évig vezette az üzleti szoftvereket fejlesztő Autodesk vállalatot - a cég irányítása alatt túlélte az informatikai ágazat visszaesését 1990-ben, majd 2000-ben állta a versenyt a Microsofttal és nemzetközi terjeszkedésének köszönhetően ma már árbevétele 60 százalékát külföldről szerzi. Ugyanakkor szakértők szerint az internet világa ismeretlen a számára, ezért mindenekelőtt csapatot kell építenie és ki kell dolgoznia a Yahoo új stratégiáját.
Az utóbbival kapcsolatban egyszerű a befektetők elvárása: kezdjék újra a tárgyalásokat a Microsofttal - amely egy éve 47,5 milliárd dollárt ajánlott a vállalatért - vagy adják el a Yahoo legértékesebb divízióját, az internetes keresésekhez kapcsolt hirdetési lehetőségeket kínáló részleget, egyszóval gyorsan csináljanak valamit, ami növeli a Yahoo részvényeinek romokban heverő értékét.
Sok elvárással és kevés türelemmel fogadjuk az új vezetőt - idézi a Bloomberg az aktív részvényesként ismert Ralph Whitworthot, a San Diegó-i Relational Investors LLC alapítóját. Azt mondhatom, hogy 90 napon belül világossá kell válnia, milyen úton indul el a Yahoo. Steve Ballmer, a Microsoft vezérigazgatója a napokban jelezte, hogy cége nyitott valamilyen együttműködésre az internetes társasággal, de elzárkózott a felvásárlás lehetőségétől.
A 60 éves menedzser elismert szaktekintély a számítástechnikai iparban, 14 évig vezette az üzleti szoftvereket fejlesztő Autodesk vállalatot - a cég irányítása alatt túlélte az informatikai ágazat visszaesését 1990-ben, majd 2000-ben állta a versenyt a Microsofttal és nemzetközi terjeszkedésének köszönhetően ma már árbevétele 60 százalékát külföldről szerzi. Ugyanakkor szakértők szerint az internet világa ismeretlen a számára, ezért mindenekelőtt csapatot kell építenie és ki kell dolgoznia a Yahoo új stratégiáját.
Az utóbbival kapcsolatban egyszerű a befektetők elvárása: kezdjék újra a tárgyalásokat a Microsofttal - amely egy éve 47,5 milliárd dollárt ajánlott a vállalatért - vagy adják el a Yahoo legértékesebb divízióját, az internetes keresésekhez kapcsolt hirdetési lehetőségeket kínáló részleget, egyszóval gyorsan csináljanak valamit, ami növeli a Yahoo részvényeinek romokban heverő értékét.
Sok elvárással és kevés türelemmel fogadjuk az új vezetőt - idézi a Bloomberg az aktív részvényesként ismert Ralph Whitworthot, a San Diegó-i Relational Investors LLC alapítóját. Azt mondhatom, hogy 90 napon belül világossá kell válnia, milyen úton indul el a Yahoo. Steve Ballmer, a Microsoft vezérigazgatója a napokban jelezte, hogy cége nyitott valamilyen együttműködésre az internetes társasággal, de elzárkózott a felvásárlás lehetőségétől.