MTI
Reklámkampánnyal támogatja a Yahoo új portálját
Százmillió dolláros reklámkampány támogatja a Yahoo internetes portáljának felújítását, amelyet nemrég hajtott végre az üzemeltető cég. A Yahoo vezetősége bízik abban, hogy az átalakított honlap a forgalmat és a bevételt egyaránt növeli majd.
A Yahoo megnyitja honlapját riválisainak is, lehetővé téve, hogy a felhasználók olyan portálokat integrálhassanak az internetes lapba, mint a Facebook és a Hotmail. E lépéseket Carol Bartz, az új főnök azért határozta el, mert a Yahoo hiába a világ egyik legtöbbet látogatott portálja, mégsem tud elég profitot termelni. Amikor a kaliforniai székhelyű cég először jelentette be a változtatásokat, sok elemző borúlátó volt: ugyanis úgy vélték, hogy a felhasználókat nem nagyon érdeklik a portálok, inkább a keresőmotorokat használják, hogy megtalálják saját oldalaikat.
Rich Riley, a Yahoo európai első elnökhelyettese állítja, hogy a felhasználóik zöme mégis inkább a főoldalt tölti be elsőként, éppen ezért próbálják itt értékesíteni a reklámfelületeket. Közlése szerint a főoldali reklámok tetemes bevételt hoznak, egyetlen nap alatt akár több millió dollárt is. A profit még így sem elegendő, ezért van szükség arra, hogy megnyissák az oldalt riválisaik számára - oly módon, hogy a felhasználók integrálják saját kedvenc honlapjaikat a Yahoo-ba, így bármikor onnan tudják elérni ezeket. Ezzel tulajdonképpen egész internetes "életüket" egyetlen oldalra, a Yahoo-éra redukálhatják - magyarázta Riley.
Ennek a megoldásnak a Yahoo számára megvan a maga hátulütője is, hiszen ezáltal a forgalom széttagolódhat a többi portálra, legyen szó akár hírekről, időjárásról vagy üzleti életről. A Yahoo ráadásul saját maga is megad egyéb linkeket a főoldalán. Nagy Britanniában például a The Telegraph, a The Guardian, és a Daily Mail közvetlenül elérhető rajta keresztül.
A 100 millió dolláros reklámkampány leginkább 10 országra összpontosul: az Egyesült Államokra, Nagy-Britanniára, Indiára, Franciaországra, Brazíliára, Dél-Koreára, Tajvanra, Indonéziára, Hongkongra és Kanadára. Feltűnően sok közöttük a fejlődő ország: Riley szerint azért érdemes velük foglalkozni, mert "a többmilliárdnyi új felhasználó innen származik majd a jövőben".
A Yahoo megnyitja honlapját riválisainak is, lehetővé téve, hogy a felhasználók olyan portálokat integrálhassanak az internetes lapba, mint a Facebook és a Hotmail. E lépéseket Carol Bartz, az új főnök azért határozta el, mert a Yahoo hiába a világ egyik legtöbbet látogatott portálja, mégsem tud elég profitot termelni. Amikor a kaliforniai székhelyű cég először jelentette be a változtatásokat, sok elemző borúlátó volt: ugyanis úgy vélték, hogy a felhasználókat nem nagyon érdeklik a portálok, inkább a keresőmotorokat használják, hogy megtalálják saját oldalaikat.
Rich Riley, a Yahoo európai első elnökhelyettese állítja, hogy a felhasználóik zöme mégis inkább a főoldalt tölti be elsőként, éppen ezért próbálják itt értékesíteni a reklámfelületeket. Közlése szerint a főoldali reklámok tetemes bevételt hoznak, egyetlen nap alatt akár több millió dollárt is. A profit még így sem elegendő, ezért van szükség arra, hogy megnyissák az oldalt riválisaik számára - oly módon, hogy a felhasználók integrálják saját kedvenc honlapjaikat a Yahoo-ba, így bármikor onnan tudják elérni ezeket. Ezzel tulajdonképpen egész internetes "életüket" egyetlen oldalra, a Yahoo-éra redukálhatják - magyarázta Riley.
Ennek a megoldásnak a Yahoo számára megvan a maga hátulütője is, hiszen ezáltal a forgalom széttagolódhat a többi portálra, legyen szó akár hírekről, időjárásról vagy üzleti életről. A Yahoo ráadásul saját maga is megad egyéb linkeket a főoldalán. Nagy Britanniában például a The Telegraph, a The Guardian, és a Daily Mail közvetlenül elérhető rajta keresztül.
A 100 millió dolláros reklámkampány leginkább 10 országra összpontosul: az Egyesült Államokra, Nagy-Britanniára, Indiára, Franciaországra, Brazíliára, Dél-Koreára, Tajvanra, Indonéziára, Hongkongra és Kanadára. Feltűnően sok közöttük a fejlődő ország: Riley szerint azért érdemes velük foglalkozni, mert "a többmilliárdnyi új felhasználó innen származik majd a jövőben".