Berta Sándor
Yahoo widgetek a Sony tévéken
Miközben a Google még csak most fedezi fel a netképes televíziókban rejlő lehetőségeket, a Yahoo mindent elkövet, hogy megelőzze vetélytársát. A Sony tévéken alapból ott lesznek.
A Yahoo már tavaly kifejlesztette a netképes televíziókon használható Connected TV nevű widget-gyűjteményét és ezzel lépéselőnybe került konkurenseivel, elsősorban a Google-lel szemben. A vállalat azonban ezután sem tétlenkedett, most sikerült megállapodnia a Sonyval. A szerződés értelmében a Vizio típusú televíziók után a jövőben a Sony Bravia LCD tévéin is megjelenhetnek a Yahoo widgetjei. Ha figyelembe vesszük, hogy a japán elektronikai óriás minden negyedik eladott televíziója ilyen márkájú, akkor kijelenthető, hogy a Yahoo jó üzletet kötött.
A televíziógyártók és az IT-partnereik körülbelül egy évvel ezelőtt fedezték fel a netképes televíziókat és határozták el, hogy szeretnék, ha az internet végleg meghódítaná a nappalikat is. Az új piaci szegmens leginkább a Yahoo figyelmét keltette fel, a vállalat igyekezett minden erejével erre a területre összpontosítani. A Yahoo - különösen a Sonyval most kötött megállapodás után - optimista, a cég nem kisebb célt tűzött ki maga elé, mint hogy forradalmasítja a televíziózást. Nos, ez talán nagyképű kijelentésnek tűnik, de közel sem az. A Yahoo widget-gyűjteményében már most rengeteg miniatűr program található, amelyek mindegyike egy-egy népszerű szolgáltatáshoz (Twitter, Facebook, eBay, Showtime, USA Today stb.) kapcsolódik.
A legnagyobb problémát tehát nem a szoftverek hiánya jelenti, hanem az, hogy jelenleg a televíziók képernyőjén csak nagyon kényelmetlenül kezelhetők az internetes programok és szolgáltatások. A legtöbb esetben marad a távirányító és egy virtuális billentyűzet. Ennek ellenére a kínálat bőséges, a felhasználók több ezer online tartalom, filmek, televíziós műsorok és online szolgáltatások közül választhatnak. A televíziós szokásokat persze ezek az ajánlatok nem fogják megváltoztatni, hiszen egy e-mail írása mindig kényelmesebb lesz egy laptopról vagy egy okostelefonról. Mindenesetre a Yahoo az első lépéseket megtette.
A Yahoo már tavaly kifejlesztette a netképes televíziókon használható Connected TV nevű widget-gyűjteményét és ezzel lépéselőnybe került konkurenseivel, elsősorban a Google-lel szemben. A vállalat azonban ezután sem tétlenkedett, most sikerült megállapodnia a Sonyval. A szerződés értelmében a Vizio típusú televíziók után a jövőben a Sony Bravia LCD tévéin is megjelenhetnek a Yahoo widgetjei. Ha figyelembe vesszük, hogy a japán elektronikai óriás minden negyedik eladott televíziója ilyen márkájú, akkor kijelenthető, hogy a Yahoo jó üzletet kötött.
A televíziógyártók és az IT-partnereik körülbelül egy évvel ezelőtt fedezték fel a netképes televíziókat és határozták el, hogy szeretnék, ha az internet végleg meghódítaná a nappalikat is. Az új piaci szegmens leginkább a Yahoo figyelmét keltette fel, a vállalat igyekezett minden erejével erre a területre összpontosítani. A Yahoo - különösen a Sonyval most kötött megállapodás után - optimista, a cég nem kisebb célt tűzött ki maga elé, mint hogy forradalmasítja a televíziózást. Nos, ez talán nagyképű kijelentésnek tűnik, de közel sem az. A Yahoo widget-gyűjteményében már most rengeteg miniatűr program található, amelyek mindegyike egy-egy népszerű szolgáltatáshoz (Twitter, Facebook, eBay, Showtime, USA Today stb.) kapcsolódik.
A legnagyobb problémát tehát nem a szoftverek hiánya jelenti, hanem az, hogy jelenleg a televíziók képernyőjén csak nagyon kényelmetlenül kezelhetők az internetes programok és szolgáltatások. A legtöbb esetben marad a távirányító és egy virtuális billentyűzet. Ennek ellenére a kínálat bőséges, a felhasználók több ezer online tartalom, filmek, televíziós műsorok és online szolgáltatások közül választhatnak. A televíziós szokásokat persze ezek az ajánlatok nem fogják megváltoztatni, hiszen egy e-mail írása mindig kényelmesebb lesz egy laptopról vagy egy okostelefonról. Mindenesetre a Yahoo az első lépéseket megtette.