MTI
Bővíti LCD-együttműködését a Samsung és a Sony
Legfelsőbb szintű találkozóra került sor a Sony és a Samsung között. Howard Stringer, a Sony ügyvezető igazgatója és Lee Kun-hee, a Samsung elnöke zárt ajtók mögött tanácskoztak a televíziós üzletágban kialakítandó együttműködés lehetőségeiről.
Elemzők szerint a Sony televíziós üzletágának szűkös LCD panel ellátására keres megoldást, a Samsung pedig közös 3D technológiai szabvány kialakítását igyekszik elérni. A Samsung közleményében nem bocsátkozott részletekbe, csak annyit közölt, hogy a vezetők találkozója "személyes jellegű" volt. A Sony közleménye szerint a találkozó "egyike volt a két vezető rendszeres megbeszéléseinek".
Lee Kun-hee márciusban tért vissza a Samsung Electronics élére azt követően, hogy közel két éve lemondott hivataláról, miután adóelkerülésért elítélték, majd elnöki kegyelemben részesült. Első intézkedései között rekord összegű, 16 milliárd dolláros beruházási programot léptetett életbe, melynek keretében 4,2 milliárd dolláros LCD technológiai fejlesztési projektet hajt végre a Samsung, valamint öt év óta első alkalommal félvezető áramkör gyártási beruházást is végrehajt.
A Sony 2004 óta tart fenn LCD gyártó közös vállalkozást a koreai konszernnel. Tavaly azonban a japán Sharp vállalattal is együttműködésre lépett egy 756 millió dolláros beruházási program keretében, amely egyharmados tulajdonrészt biztosít majd számára a jövőre induló LCD gyártó közös vállalkozásban. A Sony LCD gyártási együttműködési törekvései arra utalnak, hogy biztosítani akarja agresszív televíziós piaci üzleti stratégiájának ipari hátterét. A DisplaySearch piackutató cég szerint a lapképernyős tévék világpiaca az idén 24 százalékkal 180 millió darabra bővül.
A Sony és a Samsung számos területen konkurensei egymásnak, beleértve a tévéket, a mobiltelefonokat, a laptopokat és a digitális zenelejátszókat, de a japán vállalat egyike a Samsung legnagyobb LCD panel vásárlóinak is. Az LCD panel ellátás zökkenőmentességének biztosítása kulcsfontosságú a Sony számára, ha a terveinek megfelelően a folyó (2011 márciusának végén záró) pénzügyi évben hét év óta első alkalommal nyereségessé kívánja tenni tévékészülék üzletágát és ahhoz, hogy Bravia tévékészülékeinek értékesítését 60 százalékkal 25 millióra növelhesse.
Az idei első negyedévben a DisplaySearch adatai szerint az LCD tévék világpiaci értékesítése 50 százalékkal 40,6 millióra emelkedett, a Sony piaci részesedése viszont 9,2 százalékra csökkent a Samsung 18,3 százalékos és az LG Electronics 12,7 százalékos részesedése mögött.
Elemzők szerint a Sony televíziós üzletágának szűkös LCD panel ellátására keres megoldást, a Samsung pedig közös 3D technológiai szabvány kialakítását igyekszik elérni. A Samsung közleményében nem bocsátkozott részletekbe, csak annyit közölt, hogy a vezetők találkozója "személyes jellegű" volt. A Sony közleménye szerint a találkozó "egyike volt a két vezető rendszeres megbeszéléseinek".
Lee Kun-hee márciusban tért vissza a Samsung Electronics élére azt követően, hogy közel két éve lemondott hivataláról, miután adóelkerülésért elítélték, majd elnöki kegyelemben részesült. Első intézkedései között rekord összegű, 16 milliárd dolláros beruházási programot léptetett életbe, melynek keretében 4,2 milliárd dolláros LCD technológiai fejlesztési projektet hajt végre a Samsung, valamint öt év óta első alkalommal félvezető áramkör gyártási beruházást is végrehajt.
A Sony 2004 óta tart fenn LCD gyártó közös vállalkozást a koreai konszernnel. Tavaly azonban a japán Sharp vállalattal is együttműködésre lépett egy 756 millió dolláros beruházási program keretében, amely egyharmados tulajdonrészt biztosít majd számára a jövőre induló LCD gyártó közös vállalkozásban. A Sony LCD gyártási együttműködési törekvései arra utalnak, hogy biztosítani akarja agresszív televíziós piaci üzleti stratégiájának ipari hátterét. A DisplaySearch piackutató cég szerint a lapképernyős tévék világpiaca az idén 24 százalékkal 180 millió darabra bővül.
A Sony és a Samsung számos területen konkurensei egymásnak, beleértve a tévéket, a mobiltelefonokat, a laptopokat és a digitális zenelejátszókat, de a japán vállalat egyike a Samsung legnagyobb LCD panel vásárlóinak is. Az LCD panel ellátás zökkenőmentességének biztosítása kulcsfontosságú a Sony számára, ha a terveinek megfelelően a folyó (2011 márciusának végén záró) pénzügyi évben hét év óta első alkalommal nyereségessé kívánja tenni tévékészülék üzletágát és ahhoz, hogy Bravia tévékészülékeinek értékesítését 60 százalékkal 25 millióra növelhesse.
Az idei első negyedévben a DisplaySearch adatai szerint az LCD tévék világpiaci értékesítése 50 százalékkal 40,6 millióra emelkedett, a Sony piaci részesedése viszont 9,2 százalékra csökkent a Samsung 18,3 százalékos és az LG Electronics 12,7 százalékos részesedése mögött.