Napi Online
Más gyártja a Sony tévét
A Sony eladja a szlovákiai Nyitrában működő gyárát a tajvani Hon Hai Precisions Industry gyártáskiszervező cégnek.
"A 2500 emberrel évi négymillió tévét gyártó vállalat reális áron cserél gazdát" - nyilatkozta a Sony szóvivője. A japán elektronikai cég tovább folytatja a Sir Howard Stringer elnök-vezérigazgató által indított átszervezés, amelynek következtében 2008 vége óta 57 gyárából tizenötön adott túl. A lépést alapvetően a költségcsökkentés indokolta. A Sonynak már nem érte meg, hogy tovább sanyargassa beszállítóit, ezért a tevékenység kiszervezése mellett döntött, azonban tíz százalékot a jövőben is megtart.
Préda István, a cégeladásokat szervező MB Partners vezetője szerint a nyomott áron eladott cégeknél gyakori, hogy az eladó megtart egy kisebbségi üzletrészt, hogy továbbra is belelásson a könyvekbe. Ráadásul ez - a szakmában butaság elleni biztosításnak nevezett - technika arra is jó, hogy ha a portéka később szárnyalni kezd, az eladó részesedjen a jövőbeni potenciálban, és kevésbé fájjon neki, hogy rossz döntést hozott. Korábban úgy tűnt, hogy a kisméretű LCD-k gyártásában még lát fantáziát a Sony, most azonban inkább veszteséggel eladja 2005-ben a Seiko Epsótól vett yasui gyárát is a Kyocerának.
"A 2500 emberrel évi négymillió tévét gyártó vállalat reális áron cserél gazdát" - nyilatkozta a Sony szóvivője. A japán elektronikai cég tovább folytatja a Sir Howard Stringer elnök-vezérigazgató által indított átszervezés, amelynek következtében 2008 vége óta 57 gyárából tizenötön adott túl. A lépést alapvetően a költségcsökkentés indokolta. A Sonynak már nem érte meg, hogy tovább sanyargassa beszállítóit, ezért a tevékenység kiszervezése mellett döntött, azonban tíz százalékot a jövőben is megtart.
Préda István, a cégeladásokat szervező MB Partners vezetője szerint a nyomott áron eladott cégeknél gyakori, hogy az eladó megtart egy kisebbségi üzletrészt, hogy továbbra is belelásson a könyvekbe. Ráadásul ez - a szakmában butaság elleni biztosításnak nevezett - technika arra is jó, hogy ha a portéka később szárnyalni kezd, az eladó részesedjen a jövőbeni potenciálban, és kevésbé fájjon neki, hogy rossz döntést hozott. Korábban úgy tűnt, hogy a kisméretű LCD-k gyártásában még lát fantáziát a Sony, most azonban inkább veszteséggel eladja 2005-ben a Seiko Epsótól vett yasui gyárát is a Kyocerának.