Napi Online
Telenor névvel erősít a Pannon
A Pannon hamarosan felveszi a Telenor nevet - jelentette be Anders Jensen, a Pannon vezérigazgatója. A cégben 1994-es alapítása óta tulajdonos a Telenor, s a 3,6 millió magyarországi előfizetővel rendelkező Pannon a névváltoztatással is jelzi, hogy tagja a 13 európai és ázsiai országban jelen lévő Telenor család 174 milliós ügyfélkörének.
A társaság annak a három-négy milliárd forintnak egy részét kívánja márkaváltásra fordítani, amit tavalyhoz képest megtakarít 2010-ben. A mobiltelefon-társaság tervei szerint a tavalyi 54 milliárd forint után idén 50 milliárd forint körül alakulhat a működési költség, a különbség egy részét fordítja tehát az átcímkézéssel kapcsolatos reklámra és marketingre - mondta a vezérigazgató. (Így a Telenor a megtakarított összeget valójában visszaforgatja a társaságba.)
Az időzítéssel kapcsolatos kérdésre azt válaszolta Jensen: a mostani időpont a legalkalmasabb erre, hisz jelentős piaci kereslet van szolgáltatásaik iránt, az ország lassan kilábal a recesszióból, s a piaci bizalom növekedése várható. A cég szándéka a bevételek újbóli növelése, ráadásul a márkaváltással felhívják magukra a figyelmet. A vezér idén csekély, jövőre viszont már érdemi növekedéssel számol. A Telenor szeretné elérni, hogy Magyarország lakosságának többsége hozzáférhessen a mobil-szélessávhoz 2013-ra, valamint 2020-ra általánosan elérhetővé váljon a szélessáv.
Ennek érdekében a Pannon/Telenor különböző új technológiákba fektet. Jensen szerint ugyanis Magyarországon a vezeték nélküli technológiákba történő invesztíció alacsony szinten áll ahhoz, hogy paradigmaváltás következzen be. A múlt évben a társaság beruházásai 12,9 milliárd forintot emésztettek fel, a cég idén ennél még többet költ ilyen célra. A befektetések mellett új szolgáltatásokkal is előrukkol a Pannon/Telenor, de ezekről egyelőre nem sokat árult el a vezérigazgató, csak annyit mondott: elsősorban az adatszolgáltatásban várhatók.
A társaság annak a három-négy milliárd forintnak egy részét kívánja márkaváltásra fordítani, amit tavalyhoz képest megtakarít 2010-ben. A mobiltelefon-társaság tervei szerint a tavalyi 54 milliárd forint után idén 50 milliárd forint körül alakulhat a működési költség, a különbség egy részét fordítja tehát az átcímkézéssel kapcsolatos reklámra és marketingre - mondta a vezérigazgató. (Így a Telenor a megtakarított összeget valójában visszaforgatja a társaságba.)
Az időzítéssel kapcsolatos kérdésre azt válaszolta Jensen: a mostani időpont a legalkalmasabb erre, hisz jelentős piaci kereslet van szolgáltatásaik iránt, az ország lassan kilábal a recesszióból, s a piaci bizalom növekedése várható. A cég szándéka a bevételek újbóli növelése, ráadásul a márkaváltással felhívják magukra a figyelmet. A vezér idén csekély, jövőre viszont már érdemi növekedéssel számol. A Telenor szeretné elérni, hogy Magyarország lakosságának többsége hozzáférhessen a mobil-szélessávhoz 2013-ra, valamint 2020-ra általánosan elérhetővé váljon a szélessáv.
Ennek érdekében a Pannon/Telenor különböző új technológiákba fektet. Jensen szerint ugyanis Magyarországon a vezeték nélküli technológiákba történő invesztíció alacsony szinten áll ahhoz, hogy paradigmaváltás következzen be. A múlt évben a társaság beruházásai 12,9 milliárd forintot emésztettek fel, a cég idén ennél még többet költ ilyen célra. A befektetések mellett új szolgáltatásokkal is előrukkol a Pannon/Telenor, de ezekről egyelőre nem sokat árult el a vezérigazgató, csak annyit mondott: elsősorban az adatszolgáltatásban várhatók.