Napi Online

Nem tapasztalt idén visszaesést az Extreme Digital

Nem tapasztalt idén visszaesést az Extreme Digital (ED) internetes műszaki áruház, a korábbi évekre jellemző dinamikus forgalomnövekedés helyett inkább az eladások tavalyi szinten maradása jellemezte működésüket - mondta Várkonyi Balázs ügyvezető igazgató.

A műszaki cikkek kiskereskedelmét idén 10-15 százalékos forgalom-visszaesés kísérte, de egyes szegmensekben ennél nagyobb mértékű zuhanás is előfordult. A karácsonyi időszak forgalma az ED üzleteiben mintegy 20 százalékos visszaesést mutat az egy évvel korábbihoz képest, az internetes kereskedelem impozáns, 30 százalékos növekedése viszont kompenzálja ezt. Az internetes forgalom bővülése mellett az új üzletek nyitása is hozzájárult a tavalyi szint megtartásához. Várkonyi szerint a nem újonnan nyitott üzletek Budapesten 25, vidéken 10 százalékos forgalomcsökkenést tapasztaltak.

A bolti számok az egy vásárlásra eső átlagár visszaeséséből adódnak: a 2008. év végihez hasonló vevőszám és kosártartalom mellett kevesebbet költenek az ügyfelek. A magas minőségi kategóriájú termékek iránti kereslet nem változott, azonban a középkategória eltolódott a belépő (legolcsóbb) szint felé a legtöbb termékcsoportban - fejtette ki Várkonyi. Az ár-összehasonlító portálok terjedésével az interneten egyszerűbb és átláthatóbb a verseny, nem elegendő egy kedvező árú, a vevőket az üzletbe csábító termékkör: minden cikkel versenyezni kell - fejtette ki az ügyvezető.

Általánosságban elmondható, hogy a korábban tapasztaltaknál az ár szempontjából jelentősen céltudatosabban döntenek a vásárlók. Várkonyi szerint az idei év első háromnegyedében nőttek az elektronikai termékek árai, az év végére azonban a forint-euró árfolyam alakulása, illetve az eladási kényszerre vonatkozó nagy gyártói nyomás hatására gyakorlatilag a tavalyi szint alá estek.

Az ED tapasztalatai szerint idén karácsonykor a laptopok váltak a legfontosabb slágertermékké, de a korábbiaknál többen keresik a háztartási termékeket, emellett a megelőző évekhez hasonlóan nagyobb kereslet mutatkozik a mobiltelefonok iránt is - mindhárom esetben leginkább az olcsóbb, alacsonyabb minőségi osztályban. Az egy évvel ezelőttinél viszont tizedével kevesebb lcd- és plazmatévé talál gazdára.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • hol9672 #1
    "tizedével kevesebb lcd- és plazmatévé talál gazdára" pedig az idén azok olcsóbbak is lettek