SG.hu
Visszavásárolták korábbi magyar tulajdonosai az Extreme Digitalt
A dél-afrikai tulajdonos könyvelési problémái miatt ismét magyar kézben Magyarország legnagyobb forgalmú online kereskedelmi cége.
A magyar résztulajdonosok visszavásárolták a Steinhoff International csoporttól az Extreme Digital többségi tulajdonrészét. A tulajdonosi szerkezet változása nem érinti a vállalat operatív működését, a vállalat tovább folytatja régiós terjeszkedését, és az idei évre is kétszámjegyű növekedést vár. Az Extreme Digital 50,4 százalékos tulajdonrész visszavásárlását a Gazdasági és Versenyhivatal (GVH) jóváhagyta, a szükséges pénzügyi tranzakciók lezárultak, így Várkonyi Balázs és Kelemen Gyula cégalapítók újra a vállalat kizárólagos tulajdonosai.
„Bár a Steinhoff International leányvállalataival piaci alapon kialakított együttműködéseinket továbbra is megtartjuk, regionális piaci helyzetünk, és sok éve folyamatos növekedésünk fenntartását csak úgy láttuk biztosítottnak, ha a dél-afrikai cégcsoporttól függetlenül folytatjuk működésünket. „Az Extreme Digital pénzügyi helyzete rendkívül stabil, az idei évre tervezett üzleti tervünk megvalósításához szükséges források is rendelkezésre állnak. 2015 előtt is magyarországi székhelyű, hazai tulajdonosi struktúrájú, de nemzetközi vállalat voltunk, a visszavásárlást követően is azok maradtunk. Célunk, hogy tovább folytassuk a tavalyi évben már elkezdett nemzetközi terjeszkedésünket, ezzel párhuzamosan megtartsuk vezető pozíciónkat az elektronikai termékek e-kereskedelmi piacán, és újabb termékkategóriák online értékesítését is elkezdjük” – mondta el Várkonyi Balázs, az Extreme Digital alapító-ügyvezetője.
A GKI Digital adatai szerint 2015 és 2016 után 2017-ben is az Extreme Digital bonyolította a legnagyobb forgalmat a hazai online áruházak közül. A kutatócég februárban publikált felmérése szerint az Magyarországon tavaly mintegy hárommillióan vásárolnak online. A teljes piac közel 34 millió sikeres rendelést tudhat maga mögött, ami azt jelenti, hogy egy átlagos magyar online vásárló évente mintegy 11 darab rendelést ad fel. A személyes átvétel az Extreme Digital vásárlói körében kiemelkedően népszerű, tízből öt internetes rendelés így jut el a vevőhöz. A cég a piaci súly növelésének kulcsát az online és offline jelenlét együttes fejlesztésében keresi, vagyis úgy vélik, az online forgalom növeléséhez meglepő módon az offline jelenlét bővítésére van szükség.
A magyar résztulajdonosok visszavásárolták a Steinhoff International csoporttól az Extreme Digital többségi tulajdonrészét. A tulajdonosi szerkezet változása nem érinti a vállalat operatív működését, a vállalat tovább folytatja régiós terjeszkedését, és az idei évre is kétszámjegyű növekedést vár. Az Extreme Digital 50,4 százalékos tulajdonrész visszavásárlását a Gazdasági és Versenyhivatal (GVH) jóváhagyta, a szükséges pénzügyi tranzakciók lezárultak, így Várkonyi Balázs és Kelemen Gyula cégalapítók újra a vállalat kizárólagos tulajdonosai.
„Bár a Steinhoff International leányvállalataival piaci alapon kialakított együttműködéseinket továbbra is megtartjuk, regionális piaci helyzetünk, és sok éve folyamatos növekedésünk fenntartását csak úgy láttuk biztosítottnak, ha a dél-afrikai cégcsoporttól függetlenül folytatjuk működésünket. „Az Extreme Digital pénzügyi helyzete rendkívül stabil, az idei évre tervezett üzleti tervünk megvalósításához szükséges források is rendelkezésre állnak. 2015 előtt is magyarországi székhelyű, hazai tulajdonosi struktúrájú, de nemzetközi vállalat voltunk, a visszavásárlást követően is azok maradtunk. Célunk, hogy tovább folytassuk a tavalyi évben már elkezdett nemzetközi terjeszkedésünket, ezzel párhuzamosan megtartsuk vezető pozíciónkat az elektronikai termékek e-kereskedelmi piacán, és újabb termékkategóriák online értékesítését is elkezdjük” – mondta el Várkonyi Balázs, az Extreme Digital alapító-ügyvezetője.
A GKI Digital adatai szerint 2015 és 2016 után 2017-ben is az Extreme Digital bonyolította a legnagyobb forgalmat a hazai online áruházak közül. A kutatócég februárban publikált felmérése szerint az Magyarországon tavaly mintegy hárommillióan vásárolnak online. A teljes piac közel 34 millió sikeres rendelést tudhat maga mögött, ami azt jelenti, hogy egy átlagos magyar online vásárló évente mintegy 11 darab rendelést ad fel. A személyes átvétel az Extreme Digital vásárlói körében kiemelkedően népszerű, tízből öt internetes rendelés így jut el a vevőhöz. A cég a piaci súly növelésének kulcsát az online és offline jelenlét együttes fejlesztésében keresi, vagyis úgy vélik, az online forgalom növeléséhez meglepő módon az offline jelenlét bővítésére van szükség.