SG.hu
Láthatatlanul újult meg az Extreme Digital webáruháza
Az Extreme Digital fennállásának legnagyobb informatikai projektjét valósította meg a webáruházát kiszolgáló háttérrendszerek teljes megújításával.
A kiadott közlemény szerint az üzemeltetési és a fejlesztési munkák szempontjából is nagyszabású feladat megtervezésére és végrehajtására az e-kereskedelmi fejlesztésekre is specializálódott Virgo Systemset kérte fel a cég. A meglévő rendszerek integrálására, valamint a termékek, vásárlók és tranzakciók adatbázisának migrálására is szükség volt. A webáruház rendszereinek megújításán másfél éven keresztül egy 16 fős csapat dolgozott a Virgo Systemsnél, valamint számos üzemeltetést végző szakember az Extreme Digitalnál. Összesen mintegy 15 évnyi munkaóra van a fejlesztők háta mögött.
„Leginkább arra vagyunk büszkék, hogy az Extreme Digital eddigi teljes működése során lefejlesztett funkciókat, szolgáltatásokat egy új alkalmazásba gyúrva sikerült leszállítanunk mindössze másfél év alatt, és az átállást zökkenőmentesen, hosszadalmas leállás nélkül sikerült levezényelnünk”- mondta el Seprenyi Péter, a Virgo e-commerce üzletágának vezetője a projektről. Az átállásból az internetes vásárlók csupán annyit érzékelhettek, hogy egy hétköznap éjjel 3-4 órára leállt az áruház. Az új rendszerre történő átállást két teszt előzte meg: az első egy kéthetes zárt béta teszt volt belső tesztelők számára. Ezt egy egy szintén kéthetes publikus béta teszt követte, amelyre már egyes kiválasztott vásárlók is jelentkezhettek.
A Virgo munkatársai elsősorban fejlesztési és üzemeltetési feladatokat láttak el, elvégezték az ehhez kapcsolódó specifikálást, illetve e-commerce tanácsadást is nyújtottak. A legidőigényesebb feladatot a nagyszámú külső rendszer integrálása és összehangolása jelentette, de komoly kihívást volt az is, hogy a megvalósítás során felmerülő új igényeket is követnie kellett a csapatnak. A webáruház ma már számos fejlesztői újdonsággal fut, például egy beépített skálázható rendszerrel, amely hatékonyan kezeli a látogatottság változásából adódó teljesítménynövekedést is. Újdonság a kétlépcsős bankkártyás fizetés és egy sokkal fejlettebb adminisztrációs platform, amely segítségével eltérő szerepkörű felhasználók is hozzá tudnak férni az áruház adminisztrációs rendszeréhez.
A kiadott közlemény szerint az üzemeltetési és a fejlesztési munkák szempontjából is nagyszabású feladat megtervezésére és végrehajtására az e-kereskedelmi fejlesztésekre is specializálódott Virgo Systemset kérte fel a cég. A meglévő rendszerek integrálására, valamint a termékek, vásárlók és tranzakciók adatbázisának migrálására is szükség volt. A webáruház rendszereinek megújításán másfél éven keresztül egy 16 fős csapat dolgozott a Virgo Systemsnél, valamint számos üzemeltetést végző szakember az Extreme Digitalnál. Összesen mintegy 15 évnyi munkaóra van a fejlesztők háta mögött.
„Leginkább arra vagyunk büszkék, hogy az Extreme Digital eddigi teljes működése során lefejlesztett funkciókat, szolgáltatásokat egy új alkalmazásba gyúrva sikerült leszállítanunk mindössze másfél év alatt, és az átállást zökkenőmentesen, hosszadalmas leállás nélkül sikerült levezényelnünk”- mondta el Seprenyi Péter, a Virgo e-commerce üzletágának vezetője a projektről. Az átállásból az internetes vásárlók csupán annyit érzékelhettek, hogy egy hétköznap éjjel 3-4 órára leállt az áruház. Az új rendszerre történő átállást két teszt előzte meg: az első egy kéthetes zárt béta teszt volt belső tesztelők számára. Ezt egy egy szintén kéthetes publikus béta teszt követte, amelyre már egyes kiválasztott vásárlók is jelentkezhettek.
A Virgo munkatársai elsősorban fejlesztési és üzemeltetési feladatokat láttak el, elvégezték az ehhez kapcsolódó specifikálást, illetve e-commerce tanácsadást is nyújtottak. A legidőigényesebb feladatot a nagyszámú külső rendszer integrálása és összehangolása jelentette, de komoly kihívást volt az is, hogy a megvalósítás során felmerülő új igényeket is követnie kellett a csapatnak. A webáruház ma már számos fejlesztői újdonsággal fut, például egy beépített skálázható rendszerrel, amely hatékonyan kezeli a látogatottság változásából adódó teljesítménynövekedést is. Újdonság a kétlépcsős bankkártyás fizetés és egy sokkal fejlettebb adminisztrációs platform, amely segítségével eltérő szerepkörű felhasználók is hozzá tudnak férni az áruház adminisztrációs rendszeréhez.