Napi Online
Az idei slágerajándékok a Google szerint
A karácsony közeledtével a Google keresőjében is egyre jobban látható az ajándékok iránt növekvő igény. Szignifikánsan emelkedik egyes termékek népszerűsége, míg másoké folyamatosan zuhan.
November közepétől, amikor egyre több ember kezd el gondolkodni azon, hogy mit vegyen szeretteinek karácsonyra, folyamatosan emelkedik az ajándék szóra irányuló keresések száma. Idén a korábbinál jóval többen kerestek a saját készítésű ajándékokra, és a jelek szerint inkább a nők vannak gondban az ajándékvásárlással, hisz a legnépszerűbb keresések ötödik helyén ott szerepel az ajándék férfiaknak.
A korábbi évek decemberét megvizsgálva az is kiderül, hogy legtöbben még mindig a 24-ét megelőző héten ébrednek. 2008-ban 22-én, 2007-ben és 2006-ban 18-án, 2005-ben 21-én, 2004-ben pedig december 20-án kerestek a legtöbben az ajándék szóra. A kutatás az ajándékvásárlás szempontjából valószínűleg sokaknak nem elég sikeres aranyvasárnapot követő hétköznapokon volt igazán intenzív: 2004-ban, 2006-ban és 2008-ban hétfőre esett a csúcs, 2007-ben keddre, 2005-ben pedig szerdára.
A nagy értékű szórakoztató elektronikai cikkek évek óta kedvelt célpontjai a karácsonyra készülő vásárlóknak. A kereséseket jelző grafikonból két dolog tűnik ki azonnal: az LCD TV-k sokkal jobban érdeklik a felhasználókat, mint vetélytársaik, a plazmák, illetve októbertől minden évben meredeken megugrik a tévékre irányuló keresések száma. Utóbbi trend különösen 2006-től válik nyilvánvalóvá, amikor a síkképernyős készülékek már sokak számára váltak megfizethetővé. A HD TV-re irányuló keresések csökkenő aránya annak lehet a jele, hogy a vásárlók egyre jobban tisztába kerülnek a technológiával, és a konkrét termékek már jobban érdeklik őket.
A DVD hiába számít már ósdi technológiának a szórakoztató elektronika rohamléptekkel fejlődő világában, népszerűsége még mindig messze megelőzi a jövő formátumának kikiáltott Blu-ray-ét. A HD DVD idén januári "visszavonulása" nem hozta meg az áttörést a kéklemezes formátum számára. Jelenleg úgy tűnik, hogy a DVD trónjára leselkedő veszély az internet felől érkezik - a torrent keresőszó népszerűsége 2008 márciusában elérte a DVD-ét, az olló azóta pedig csak tovább szélesedett.
A háztartási gépek közül a kenyérsütő, amely 2004 és 2008 között egyértelműen megelőzte a kávéfőzőt, idén februártól már lényegesen kisebb érdeklődést vált ki. Ugyanakkor mindkét termék erősen szezonális jellegű: elsősorban a kenyérsütőnél, de 2007 óta a kávéfőzőnél is nyilvánvaló a karácsonyi szezon hatása a keresésekre. A grafikonból látható, hogy 2004 óta lassan, fokozatosan csökkent az mp3 iránti érdeklődés, mértéke mégsem tűnik drámainak. Egyre laposabb a karácsonyi tüske is, már bőven alulmúlja a "vásárlás" kategória átlagát, azaz a termék divatcikkból idejétmúlttá vált.
November közepétől, amikor egyre több ember kezd el gondolkodni azon, hogy mit vegyen szeretteinek karácsonyra, folyamatosan emelkedik az ajándék szóra irányuló keresések száma. Idén a korábbinál jóval többen kerestek a saját készítésű ajándékokra, és a jelek szerint inkább a nők vannak gondban az ajándékvásárlással, hisz a legnépszerűbb keresések ötödik helyén ott szerepel az ajándék férfiaknak.
A korábbi évek decemberét megvizsgálva az is kiderül, hogy legtöbben még mindig a 24-ét megelőző héten ébrednek. 2008-ban 22-én, 2007-ben és 2006-ban 18-án, 2005-ben 21-én, 2004-ben pedig december 20-án kerestek a legtöbben az ajándék szóra. A kutatás az ajándékvásárlás szempontjából valószínűleg sokaknak nem elég sikeres aranyvasárnapot követő hétköznapokon volt igazán intenzív: 2004-ban, 2006-ban és 2008-ban hétfőre esett a csúcs, 2007-ben keddre, 2005-ben pedig szerdára.
A nagy értékű szórakoztató elektronikai cikkek évek óta kedvelt célpontjai a karácsonyra készülő vásárlóknak. A kereséseket jelző grafikonból két dolog tűnik ki azonnal: az LCD TV-k sokkal jobban érdeklik a felhasználókat, mint vetélytársaik, a plazmák, illetve októbertől minden évben meredeken megugrik a tévékre irányuló keresések száma. Utóbbi trend különösen 2006-től válik nyilvánvalóvá, amikor a síkképernyős készülékek már sokak számára váltak megfizethetővé. A HD TV-re irányuló keresések csökkenő aránya annak lehet a jele, hogy a vásárlók egyre jobban tisztába kerülnek a technológiával, és a konkrét termékek már jobban érdeklik őket.
A DVD hiába számít már ósdi technológiának a szórakoztató elektronika rohamléptekkel fejlődő világában, népszerűsége még mindig messze megelőzi a jövő formátumának kikiáltott Blu-ray-ét. A HD DVD idén januári "visszavonulása" nem hozta meg az áttörést a kéklemezes formátum számára. Jelenleg úgy tűnik, hogy a DVD trónjára leselkedő veszély az internet felől érkezik - a torrent keresőszó népszerűsége 2008 márciusában elérte a DVD-ét, az olló azóta pedig csak tovább szélesedett.
A háztartási gépek közül a kenyérsütő, amely 2004 és 2008 között egyértelműen megelőzte a kávéfőzőt, idén februártól már lényegesen kisebb érdeklődést vált ki. Ugyanakkor mindkét termék erősen szezonális jellegű: elsősorban a kenyérsütőnél, de 2007 óta a kávéfőzőnél is nyilvánvaló a karácsonyi szezon hatása a keresésekre. A grafikonból látható, hogy 2004 óta lassan, fokozatosan csökkent az mp3 iránti érdeklődés, mértéke mégsem tűnik drámainak. Egyre laposabb a karácsonyi tüske is, már bőven alulmúlja a "vásárlás" kategória átlagát, azaz a termék divatcikkból idejétmúlttá vált.