Napi Online

Márkaboltokat zár be a Nokia

A finn nagyvállalat lakatot tesz egy New Yorkban és egy Chicagóban lévő butikjára, emellett felszámolja két londoni és a brazíliai Sao Paolóban lévő saját üzletét is.

Kénytelen bezárni több márkaboltját a Nokia, mert azok nem nyerték el a vásárlók tetszését. A cég 2005-ben nyitotta meg első márkaboltját Moszkvában, amelyet további 11 exkluzív üzlet követett, a hálózat kiépítésével le akarta koppintani az Apple sikerét, amely részben saját márkaboltjainak köszönheti, hogy az elmúlt években sikerült kialakítania az Apple mint prémium márka imázsát. A Nokia inkább mostantól még szorosabbra fűzi kapcsolatát a telefonszolgáltatókkal, illetve a kiskereskedelmi hálózatokkal, mert ezek segítségével könnyebben értékesítheti termékeit.


A Nokia ugyan az egyik legismertebb és legmagasabbra értékelt márka a világon, ám ezt főként Európában és a feltörekvő piacokon elért népszerűségének köszönheti. Miközben világpiaci részesedése 40 százalékos, az USA-ban csak az eladott mobiltelefonok kevesebb mint 10 százalékán található Nokia felirat. Az elemzők jónak tartják a vállalat döntését, szerintük a saját márkaboltok üzemeltetése túl drága ahhoz képest, amit imázsban hozhat a Nokiának. Butikhálózatokat a divatcégek működtetnek - az Apple ilyen vállalkozásnak tekinthető, míg a Nokia tipikus fogyasztói elektronikai vállalat.

A cég alig néhány napja közölte, hogy bezárja londoni bemutatótermét, melyekből egyébként mindössze 12-t üzemeltet világszerte, míg márkaboltjainak száma ezer felett van. Azonban az utóbbi időben ez az exkluzív helyiség is egyre inkább eladóterületté vált, annak ellenére, hogy az ott megvehető termékek más áruházakban is elérhetőek voltak, illetve a vevők közvetlenül a gyártótól is megrendelhették azokat.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Madve #4
    Az apple lekörözte volna? az még odébb lesz. A samsung sem a telefoneladásaiból gazdagszik igazán, az lg meg alig ismert márka telefonok terén, kb mint a vodafone márkájú telefonok a másik három valóban ütős de én úgy mondanám, hogy elég jó versenytársak. Még mindig nem értem, hogy hogy lehet összehasonlítani az iphone-t az okostelefonokkal.
  • Tikal #3
    pff, butikhálózat? miért nem azt irta a cikkíró hogy nem megy az USAban a nokia-nak mert szar, és erős a verseny, ezért zárják be...amíg volt üzletük addig exkluziv bemutató terem, amikor meg bezárnak akkor már csak butik , LOL ... nem ment a koppintás ennyi
  • acdc #2
    "Butikhálózatokat a divatcégek működtetnek - az Apple ilyen vállalkozásnak tekinthető"

    butikhalozat? sony,panasonic,rolex,seiko,lacoste auto-motor markak es minden komolyabb markanak vannak 'butikhalozata"

    egszeruen mar felzarkoztak illetve le is korozik minosegban tudasban a tobbi markak lg,samsung,apple,htc,blackberry,palm stb... es olcsobban van olyan illetve jobb alternativa ennyi.
  • slickboy #1
    Az exkluzív helyiség egyre inkább eladóterületté vált, annak ellenére, hogy máshol is megvehették volna ugyanazt a telefont. Érdekes üzletpolitika.