Napi Online
Márkaboltokat zár be a Nokia
A finn nagyvállalat lakatot tesz egy New Yorkban és egy Chicagóban lévő butikjára, emellett felszámolja két londoni és a brazíliai Sao Paolóban lévő saját üzletét is.
Kénytelen bezárni több márkaboltját a Nokia, mert azok nem nyerték el a vásárlók tetszését. A cég 2005-ben nyitotta meg első márkaboltját Moszkvában, amelyet további 11 exkluzív üzlet követett, a hálózat kiépítésével le akarta koppintani az Apple sikerét, amely részben saját márkaboltjainak köszönheti, hogy az elmúlt években sikerült kialakítania az Apple mint prémium márka imázsát. A Nokia inkább mostantól még szorosabbra fűzi kapcsolatát a telefonszolgáltatókkal, illetve a kiskereskedelmi hálózatokkal, mert ezek segítségével könnyebben értékesítheti termékeit.
A Nokia ugyan az egyik legismertebb és legmagasabbra értékelt márka a világon, ám ezt főként Európában és a feltörekvő piacokon elért népszerűségének köszönheti. Miközben világpiaci részesedése 40 százalékos, az USA-ban csak az eladott mobiltelefonok kevesebb mint 10 százalékán található Nokia felirat. Az elemzők jónak tartják a vállalat döntését, szerintük a saját márkaboltok üzemeltetése túl drága ahhoz képest, amit imázsban hozhat a Nokiának. Butikhálózatokat a divatcégek működtetnek - az Apple ilyen vállalkozásnak tekinthető, míg a Nokia tipikus fogyasztói elektronikai vállalat.
A cég alig néhány napja közölte, hogy bezárja londoni bemutatótermét, melyekből egyébként mindössze 12-t üzemeltet világszerte, míg márkaboltjainak száma ezer felett van. Azonban az utóbbi időben ez az exkluzív helyiség is egyre inkább eladóterületté vált, annak ellenére, hogy az ott megvehető termékek más áruházakban is elérhetőek voltak, illetve a vevők közvetlenül a gyártótól is megrendelhették azokat.
Kénytelen bezárni több márkaboltját a Nokia, mert azok nem nyerték el a vásárlók tetszését. A cég 2005-ben nyitotta meg első márkaboltját Moszkvában, amelyet további 11 exkluzív üzlet követett, a hálózat kiépítésével le akarta koppintani az Apple sikerét, amely részben saját márkaboltjainak köszönheti, hogy az elmúlt években sikerült kialakítania az Apple mint prémium márka imázsát. A Nokia inkább mostantól még szorosabbra fűzi kapcsolatát a telefonszolgáltatókkal, illetve a kiskereskedelmi hálózatokkal, mert ezek segítségével könnyebben értékesítheti termékeit.
A Nokia ugyan az egyik legismertebb és legmagasabbra értékelt márka a világon, ám ezt főként Európában és a feltörekvő piacokon elért népszerűségének köszönheti. Miközben világpiaci részesedése 40 százalékos, az USA-ban csak az eladott mobiltelefonok kevesebb mint 10 százalékán található Nokia felirat. Az elemzők jónak tartják a vállalat döntését, szerintük a saját márkaboltok üzemeltetése túl drága ahhoz képest, amit imázsban hozhat a Nokiának. Butikhálózatokat a divatcégek működtetnek - az Apple ilyen vállalkozásnak tekinthető, míg a Nokia tipikus fogyasztói elektronikai vállalat.
A cég alig néhány napja közölte, hogy bezárja londoni bemutatótermét, melyekből egyébként mindössze 12-t üzemeltet világszerte, míg márkaboltjainak száma ezer felett van. Azonban az utóbbi időben ez az exkluzív helyiség is egyre inkább eladóterületté vált, annak ellenére, hogy az ott megvehető termékek más áruházakban is elérhetőek voltak, illetve a vevők közvetlenül a gyártótól is megrendelhették azokat.