Berta Sándor
A Microsoft oldalain töltjük a legtöbb időt
A világ felhasználói szeptemberben összesen 3,9 milliárd órát töltöttek a redmondi cég honlapjain. A második helyen a Google, harmadikon a Yahoo áll, ezután jön csak a Facebook.
Ez az érték azt jelenti, hogy az internetezők a szörfölési idejük 14,5 százalékában tartózkodtak a Microsoft különböző oldalain. Ez derült ki a Comscore piackutató cég legújabb felméréséből. A lista és a képzeletbeli dobogó második helyén a Google található 2 milliárd 512 millió órával, míg 1 milliárd 699 millió órás adatával a Yahoo szerezte meg a harmadik helyet. A Facebook 1 milliárd 387 millió órás értékével alig maradt le a dobogóról. Az ötödik helyen a Tencent Inc., a hatodikon az AOL, a hetediken az eBay, a nyolcadikon a Fox Interactive Media, a kilencediken a Baidu.com Inc. található, míg a TOP10-es lista utolsó helyét a Lycos Sites szerezte meg.
A Comscore munkatársai azt is vizsgálták, hogy a felhasználók mennyi időt töltöttek szeptemberben a közösségi portálokon. Nos, a válasz: 1,4 milliárd órát, ami 193 százalékkal több, mint a tavalyi év hasonló időszakában. A piackutató cég a felmérést 170 országban összesen 2 millió, 15évesnél idősebb felhasználó böngészési szokásainak figyelembe vételével készítette el, majd az adatokat kivetítette a világ 2 milliárd internetezőjére. A szakemberek így mutatták ki, hogy csak szeptemberben az emberek összesen 27 milliárd voltak online.
A Microsoft oldalain és szolgáltatásain töltött idő közel 70 százalékát a Windows Live Messenger használata emészti fel. A Google 2,5 milliárd órával és 9,3 százalékos szörfölési időaránnyal büszkélkedhet, ennek az értéknek közel a fele a YouTube videomegosztónak köszönhető.
Regionális összehasonlításban Latin-Amerikában és a Közel-Kelet/Afrika régióban a Microsoft oldalai és szolgáltatásai teszik ki a szörfölési idő 30 százalékát. Ugyanez az arány Európában csupán 16,8 százalék. Európában a felhasználók idejük 9,6 százalékát töltötték a Google és 6,6 százalékát a Facebook honlapjain. Ázsiában 10,7 szörfölési időaránnyal a Tencent, míg Észak-Amerikában 11,2 százalékos adatával a Yahoo vezet a Google és a Microsoft előtt.
Ez az érték azt jelenti, hogy az internetezők a szörfölési idejük 14,5 százalékában tartózkodtak a Microsoft különböző oldalain. Ez derült ki a Comscore piackutató cég legújabb felméréséből. A lista és a képzeletbeli dobogó második helyén a Google található 2 milliárd 512 millió órával, míg 1 milliárd 699 millió órás adatával a Yahoo szerezte meg a harmadik helyet. A Facebook 1 milliárd 387 millió órás értékével alig maradt le a dobogóról. Az ötödik helyen a Tencent Inc., a hatodikon az AOL, a hetediken az eBay, a nyolcadikon a Fox Interactive Media, a kilencediken a Baidu.com Inc. található, míg a TOP10-es lista utolsó helyét a Lycos Sites szerezte meg.
A Comscore munkatársai azt is vizsgálták, hogy a felhasználók mennyi időt töltöttek szeptemberben a közösségi portálokon. Nos, a válasz: 1,4 milliárd órát, ami 193 százalékkal több, mint a tavalyi év hasonló időszakában. A piackutató cég a felmérést 170 országban összesen 2 millió, 15évesnél idősebb felhasználó böngészési szokásainak figyelembe vételével készítette el, majd az adatokat kivetítette a világ 2 milliárd internetezőjére. A szakemberek így mutatták ki, hogy csak szeptemberben az emberek összesen 27 milliárd voltak online.
A Microsoft oldalain és szolgáltatásain töltött idő közel 70 százalékát a Windows Live Messenger használata emészti fel. A Google 2,5 milliárd órával és 9,3 százalékos szörfölési időaránnyal büszkélkedhet, ennek az értéknek közel a fele a YouTube videomegosztónak köszönhető.
Regionális összehasonlításban Latin-Amerikában és a Közel-Kelet/Afrika régióban a Microsoft oldalai és szolgáltatásai teszik ki a szörfölési idő 30 százalékát. Ugyanez az arány Európában csupán 16,8 százalék. Európában a felhasználók idejük 9,6 százalékát töltötték a Google és 6,6 százalékát a Facebook honlapjain. Ázsiában 10,7 szörfölési időaránnyal a Tencent, míg Észak-Amerikában 11,2 százalékos adatával a Yahoo vezet a Google és a Microsoft előtt.