SG.hu

Kevesebben mobilozunk, közülük több az előfizetéses

Szeptemberben tovább folytatódott a magyar mobilpiac kisebb megszakításokkal január óta tartó zsugorodása. 2009 első háromnegyed évében a három szolgáltató ügyfeleinek száma 558 ezerrel, az utolsó három hónapban forgalmat generáló ügyfelek száma pedig 9 hónap alatt 342 ezerrel csökkent, közölte a Nemzeti Hírközlési Hatóság (NHH).

Szeptember végén a három szolgáltatónak összesen 11 millió 783 ezer ügyfele volt, 54 ezerrel kevesebb, mint augusztus végén és alig 11 ezerrel több, mint egy évvel korábban. A teljes ügyfélszám alapján számítva száz főre szeptember végén 117,6 előfizetés (hívásfogadásra alkalmas SIM-kártya) jutott az egy hónappal korábbi 118,1 után. A mutató egy évvel korábban 117,2-ön állt, majd 2008. december végére 121,8-ra, az eddigi legmagasabb értékre emelkedett.

A három szolgáltató ügyfelei között 2009 első 9 hónapjában is folytatódott a feltöltőkártyát használók arányának csökkenése. Egy évvel ezelőtt az összes ügyfél 61,4 százaléka, 2008 végén a teljes ügyfélszám 61,2 százaléka, 2009 első félévének végén az ügyfelek 59,2 százaléka, szeptember végén pedig már csak 58,1 használt feltöltőkártyát. Az úgynevezett pre-paid kártyák részesedése 2003 első negyedévében volt a legmagasabb, akkor ennek az aránya a teljes ügyfélszámon belül 78,82 százalékos volt.


A pre-paid kártyás ügyfelek száma 2009. szeptember végén 6 millió 846 ezer volt, 382 ezerrel kevesebb, mint 9 hónappal korábban és 635 ezerrel kevesebb, mint egy évvel ezelőtt. A havi előfizetéssel rendelkező ügyfelek száma azonban a teljes ügyfélszám csökkenése ellenére is növekedést mutat. A három szolgáltató szeptember végén 4 millió 937 ezer havi előfizetéssel rendelkezett, 393 ezerrel többel, mint 2008. szeptember és 194 ezerrel többel, mint 2008. december végén.

A hívásfogadásra alkalmas SIM-kártyák száma alapján szeptemberben a Vodafone piaci részesedése 21,14 százalékról 21,37 százalékra emelkedett, a T-Mobilé 44,31 százalékról 44,19 százalékra, a Pannon részesedése pedig 34,54 százalékról 34,44 százalékra csökkent. Az elmúlt 12 hónap során így a Vodafone 0,58 százalékponttal a T-Mobile pedig 0,39 százalékponttal növelte piaci részesedését, míg a Pannon részesedése 0,97 százalékponttal csökkent.


A forgalmazásban résztvevők - azaz az előfizetéssel rendelkezők, illetve az utolsó három hónapban hívást indítók, vagy fogadók - száma 2009 szeptemberében 8 ezerrel 10 millió 654 ezerre csökkent. A forgalmat generáló ügyfelek száma éves összevetésben, 2008 szeptemberéhez képest 175 ezres növekedést mutat és 2009 első 9 hónapját tekintve is lényegesen kisebb mértékben - 342 ezerrel - csökkent, mint a teljes ügyfélszám.

A forgalmazásban résztvevők alapján szeptemberben a Vodafone részesedése az augusztusi 21,94 százalékról 22,10 százalékra, a T-Mobile részesedése pedig 44,65 százalékról 44,66 százalékra emelkedett, míg a Pannoné 33,41 százalékról 33,25 százalékra csökkent. Éves szinten ugyanakkor a Vodafone piaci része 0,27 százalékponttal csökkent, míg a Pannoné 0,13 százalékponttal, a T-Mobilé pedig 0,15 százalékponttal emelkedett.

A három mobilszolgáltató ügyfelei szeptemberben 7 255 számot, 2009 első 9 hónapjában pedig összesen 43 676 számot hordoztak. A Nemzeti Hírközlési Hatóság adatai szerint a 2004. május 1. óta igénybe vehető számhordozás eddig összesen 289 849 mobilszámot érintett.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • birdo #1
    Mert telített a piac..... ugyan úgy mint az autópiacon..... aki akarta már megvette.... beszerezte.... nem kell ezért sírni- ríni.
    Jah, igen és két telóm van......30 és 70......vegyek egy 20-ast is ??? vagy mi ???