Gyurkity Péter
Majdnem napilapot vett a Google
A keresőcég háza táján komoly lehetőségként merült fel napilapok felvásárlása, illetve a nagyobb nevekkel kialakított kapcsolat szorosabbra fűzése. Az ingyenes modellben hisznek, nem látják értelmét a fizetős megoldásoknak.
A Financial Times a cég vezérigazgatójával készített interjút a múlt héten, ebből pedig számos érdekes részletet megtudhattunk. Többek között szó esett ugyanis arról, hogy az elmúlt időszakban majdnem saját napilapra tett szert a Google, ezt a lehetőséget azonban végül elvetették, mivel a kiszemelt áldozatokat vagy túlságosan drágának találták, vagy azok a kelleténél nagyobb és több kötelezettséggel jártak volna. A cég azonban nem hátrál, elsődleges céljuk a technológia és a tartalom közötti határvonal elmosása.
A tervek között szerepel például a jótékonysági feladatokat ellátó Google.org szerepének növelése, legalábbis ami a non-profit státuszt kereső cégek támogatását illeti. A cég ugyanis főként olyan lapokban érdekelt, amelyek vagy komoly anyagi gondban vannak (ilyet nem nehéz találni napjaink Amerikájában), vagy nem a profitszerzésre helyezik a hangsúlyt. A felvásárlás nyélbe ütése azonban továbbra sem könnyű feladat, ehhez valószínűleg várniuk kell addig, amíg egy vagy akár több komolyabb cég is csődközeli helyzetbe kerül.
Ehelyett most szorosabbra fűzik a kapcsolatot azon lapokkal, amelyek saját híreiket teszik elérhetővé az interneten Google News szolgáltatás keretében, esetükben például segíthetnek abban, hogy a lapok saját portáljai könnyebb és kényelmesebb hozzáférést nyújtsanak a tartalmakhoz, valamint jobban illeszkedjenek az internetes hirdetési platformokhoz. Az elmúlt hetekben felmerült pletyka szerint a keresőcégnek felajánlották a New York Times 20 százalékát, ezt azonban Eric Schmidt nem volt hajlandó kommentálni.
Az elnök-vezérigazgató azt viszont leszögezte, hogy nem vágyik politikai karrierre, így nem lesz Kalifornia kormányzója sem. Ami az internetes híreket illeti, továbbra is ingyenes modellben hisznek, az előfizetéseket és mikro-fizetéseket egyedül a speciális tartalmak esetében tartják életképesnek, hiszen minden más ingyenesen hozzáférhető a világhálón.
A Financial Times a cég vezérigazgatójával készített interjút a múlt héten, ebből pedig számos érdekes részletet megtudhattunk. Többek között szó esett ugyanis arról, hogy az elmúlt időszakban majdnem saját napilapra tett szert a Google, ezt a lehetőséget azonban végül elvetették, mivel a kiszemelt áldozatokat vagy túlságosan drágának találták, vagy azok a kelleténél nagyobb és több kötelezettséggel jártak volna. A cég azonban nem hátrál, elsődleges céljuk a technológia és a tartalom közötti határvonal elmosása.
A tervek között szerepel például a jótékonysági feladatokat ellátó Google.org szerepének növelése, legalábbis ami a non-profit státuszt kereső cégek támogatását illeti. A cég ugyanis főként olyan lapokban érdekelt, amelyek vagy komoly anyagi gondban vannak (ilyet nem nehéz találni napjaink Amerikájában), vagy nem a profitszerzésre helyezik a hangsúlyt. A felvásárlás nyélbe ütése azonban továbbra sem könnyű feladat, ehhez valószínűleg várniuk kell addig, amíg egy vagy akár több komolyabb cég is csődközeli helyzetbe kerül.
Ehelyett most szorosabbra fűzik a kapcsolatot azon lapokkal, amelyek saját híreiket teszik elérhetővé az interneten Google News szolgáltatás keretében, esetükben például segíthetnek abban, hogy a lapok saját portáljai könnyebb és kényelmesebb hozzáférést nyújtsanak a tartalmakhoz, valamint jobban illeszkedjenek az internetes hirdetési platformokhoz. Az elmúlt hetekben felmerült pletyka szerint a keresőcégnek felajánlották a New York Times 20 százalékát, ezt azonban Eric Schmidt nem volt hajlandó kommentálni.
Az elnök-vezérigazgató azt viszont leszögezte, hogy nem vágyik politikai karrierre, így nem lesz Kalifornia kormányzója sem. Ami az internetes híreket illeti, továbbra is ingyenes modellben hisznek, az előfizetéseket és mikro-fizetéseket egyedül a speciális tartalmak esetében tartják életképesnek, hiszen minden más ingyenesen hozzáférhető a világhálón.